• ineedh­elp
    Äldre 5 Jul 11:23
    4135 visningar
    17 svar
    17
    4135

    gravid eller bara gått upp jävligt mycket i vikt?

    japp, är jag gravid eller bara gått upp jävligt mycket i vikt?
    skulle isfall vara i vecka ca 3, syns de verkligen så mycket då eller har jag bara gått upp sähär mycket på 3 veckor?
    inga negativa kommentarer nu då om jag gått upp i vikt eller är tjock!


  • Svar på tråden gravid eller bara gått upp jävligt mycket i vikt?
  • Äldre 5 Jul 11:32
    #1

    Som det skrivits i din andra gravid-tråd; köp ett test. Det finns ingen som kan sitta här på ett forum och berätta för dig om du är gravid eller inte.
    Men inte har man sådär stor kula i vecka tre. På många kan det synas tidigt, pga framåtlutad livmoder, men i vecka tre är fostret inte större än någon millimeter. Livmodern har alltså inte hunnit växa ännu. Jag skulle nog mer tippa på typ känslighet mot gluten eller laktos..

  • Äldre 5 Jul 11:35
    #2

    Precis, köp ett test, för då får du veta säkert. Det är helt omöjligt för någon här att veta. Skulle det visa negativt och du ändå misstänker att du är gravid, så vänta och gör om det. Alternativt boka en tid.

    Jag håller dock med om att det är högst osannolikt att du redan hunnit få en sådan kula efter 3 veckor. Nu kan det ju synas olika mkt på olika människor, men som sagt, så tidigt brukar det inte synas alls.


  • Äldre 5 Jul 11:37
    #3

    Mage brukar man inte få förrän efter typ 3-4 månader. Varierar givetvis lite från person till person, men det är ovanligt att det ska synas såpass efter 4 veckor.
    Så antingen har du gått längre än du tror eller så är du svullen pga något annat. (stress, magkatarr, intollerans mot livsmedel).

    Du kommer aldrig kunna få ett svar på om du är gravid eller inte här inne baserat på de uppgifter du gett.
    Köp ett grav-test eller gå till en barnmorska / ungdomsmottagning beroende på din ålder och kolla upp det på riktigt.

  • Anonym
    Äldre 5 Jul 11:40
    #4

    Man kan ju bli väldigt, väldigt svullen innan man ska ha mens. Även om man inte brukar vara så. Då kan ju magen absolut se ut sådär. I vecka 3 kan man också vara svullen, precis som när man ska ha mens. Enda sättet att veta är att göra ett test. Och nej, i vecka 3 har man ingen gravidmage.

  • Äldre 5 Jul 11:44
    #5

    Varför vill du inte köpa ett test? För som alla sagt här och i din andra tråd så kan vi inte veta.

  • Äldre 5 Jul 11:52
    #6

    Du är alltså. Möjligtvis i vecka 3. Det är alltså till och med för tidigt att testa?

  • Äldre 5 Jul 11:54
    #7

    De här trådarna känns inte så jättemycket som att de är på riktigt, vare sig med tanke på nicknamet i sig, tiden det varit registrerat eller typen av trådar, responsen på svaren eller något annat.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 5 Jul 11:54
    #8

    Hon verkade inte få det svar hon önskade, så hon tog bort sin användare. Eller är det bara för mig som användarnamnet är svart och bilden är borta?


  • Äldre 5 Jul 12:00
    #9

    Namnet är svart men bilden är kvar.

  • Äldre 5 Jul 12:00
    #10

    Då är det bara jag som inte kan se den längre.. BT och bilder.. suck...


  • Äldre 5 Jul 12:02
    #11
    daniiel skrev 2013-07-05 12:00:58 följande:
    Då är det bara jag som inte kan se den längre.. BT och bilder.. suck...
    Nä, jag ser heller ingen bild. Och namnet är svart.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • amerik­a
    Äldre 5 Jul 18:27
    #12
    passionsblomman skrev 2013-07-05 12:02:15 följande:
    Nä, jag ser heller ingen bild. Och namnet är svart.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Aha, är det därför jag inte kan se vissa bilder!! Har inte lyckats förstå varför.....
  • Äldre 5 Jul 21:36
    #13
    amerika skrev 2013-07-05 18:27:51 följande:
    Aha, är det därför jag inte kan se vissa bilder!! Har inte lyckats förstå varför.....
    Det kan helt enkelt bero på att personen har raderat bilden i sitt album också.
    Jag har massa dubletter och började radera några (jag kan inte ladda upp bilderna från mitt album utan måste ladda dom från min dator så alltså blir ju samma bild uppladdad om och om igen om man visar den i flera trådar eller mer än en gång). Och då upptäckte jag att bilderna försvann i trådarna.
    Så sen dess har jag låtit dom vara där dom är även om jag får ett väldigt stort och icke oöverskådligt album här då Flört
  • amerik­a
    Äldre 5 Jul 21:55
    #14
    Chicita skrev 2013-07-05 21:36:08 följande:
    Det kan helt enkelt bero på att personen har raderat bilden i sitt album också.
    Ännu mer aha! Klurigt det där med bilder på BT....
  • Äldre 5 Jul 22:18
    #15

    Fast jag kan fortfarande se bilden

  • Äldre 6 Jul 18:32
    #16
    Koyal skrev 2013-07-05 22:18:26 följande:
    Fast jag kan fortfarande se bilden
    Den kan vara cachad i din dator (alltså din dator "minns" bilden)
    Jag ser den hemma på datorn här, men inte på jobbet när jag kikade in i går Glad 
  • Äldre 6 Jul 19:14
    #17

    I sådana fall är det mobilen. Har inte kollat på datorn. Ibland blir man förvirrad över hur bilduppladdningen här på bt fungerar. .

Svar på tråden gravid eller bara gått upp jävligt mycket i vikt?