• sensom­marbru­d
    Äldre 2 Jul 18:54
    46796 visningar
    65 svar
    65
    46796

    HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!

    Okej brudar jag behöver er hjälp! Klänningen är klar och jag är har blivit 10cm för stor! Jag vill inte höra något chananigans om ny klänning eller vara nöjd som jag är. Jag måste ner nu!!! Hjälp till med alla tips ni har! Hälsosamma som ohälsosamma.

  • Svar på tråden HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!
  • sensom­marbru­d
    Äldre 3 Jul 20:03
    #31

    men jag måste ju ha något till köttet/fisken? Hur är det med kalla såser?

  • Äldre 3 Jul 21:08
    #32

    Laxen har du ju morrötterna till Flört
    Enligt receptet ska det inte vara något mer än så. Men vi brukade äta lite quinoa och en kall sås.

    Men var försiktig om du ska undvika kolhydrater, många kalla såser har gömda kolhydrater.
    Bland annat mjölksocker eller fruktos 

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 3 Jul 22:10
    #33

    Jag måste fråga. .. beställde du fel storlek eller vad hände? Det enda tips jag kan ge är att ha målet i sikte och motivera dig till tusen. Och fitnesfighten är grym!

  • Äldre 3 Jul 22:25
    #34

    Om du absolut vill ha sås eller så till laxen med morötterna så kanske det räcker med lite soja eller balsamvinäger. Och många gånger blir en sallad mycket godare med lite salt, peppar, lite olivolja och balsamvinäger. Nu kanske inte det här är ett "tappa vikt"-tips utan mer ett muskelbyggartips men en kompis till mig som skulle tävla i bodybuilding åt i princip bara torsk (med grillkrydda) i tre månader... Mycket protein, nästan inget fett.

  • Äldre 3 Jul 23:28
    #35

    Jag har slutat med mjölkprotein och gluten, gick ner 15 cm i midjan på 2 månader.
    Värt att prova! 

    In och läs här!
    http://www.sandt.nu/
     

  • jennif­erocha­ugust
    Äldre 4 Jul 10:48
    #36
    sensommarbrud skrev 2013-07-03 20:03:05 följande:
    men jag måste ju ha något till köttet/fisken? Hur är det med kalla såser?
    Sensommarbrud - KVARG!
    Kvarg innehåller högt med protein och lågt med fett (0,3% fett). Det är det bästa som finns och passar till allt. Med kvarg kan du göra nyttiga såser som du kan äta utan dåligt samvete alls :)

    Två såser jag gör ofta är:
    * Tzatziki - endast riven kvarg, gurka, vitlök, salt och peppar. Vattna EJ ur gurkan då kvargen är väldigt fast
    * Romsås till fisk och skaldjur - kvarg, pressad citron, rom, dill, finhackad rödlök salt och peppar
  • sensom­marbru­d
    Äldre 4 Jul 12:19
    #37

    Tack snälla för det tipset!!!! Idag är det dag nr 2 och jag har ätit mest ägg och tomater idag. Hur är det om jag gör mos på morötter är det lika mycket kolhyderater son potatismos!?


    Idag ska jag äta tacofärs med tomat och gurka.

  • jennif­erocha­ugust
    Äldre 4 Jul 12:27
    #38
    sensommarbrud skrev 2013-07-04 12:19:03 följande:

    Tack snälla för det tipset!!!! Idag är det dag nr 2 och jag har ätit mest ägg och tomater idag. Hur är det om jag gör mos på morötter är det lika mycket kolhyderater son potatismos!?


    Idag ska jag äta tacofärs med tomat och gurka.


    Tänk bara på att den färdigblandade kryddblandningen man änvänder till tacofärsen innehåller jättemycket socker! Blanda dina egna kryddor, recept här: http://se.worldofshape.se/blog/stefan/2013/04/03/tacokrydda-ala-ff/
    Trist att förstöra viktnedgången med en kryddblandning liksom :)
  • Äldre 4 Jul 14:16
    #39

    Om du tänkt hålla dig borta från kolhydrater, så ska du inte äta några rotfrukter alls-då blir alltså inte morötter en del av in diet, och inte heller palsternacka, kålrot, rotselleri, rödbetor etc.
    Du ska isåfall bara äta "ovan jord-grönsaker" och gillar du inte sallad (jag antar att du menar salladsblad?) så borde du med lite vilja just nu ändå hitta något du gillar, eftersom säsongen är perfekt just nu. Broccoli, sparris, zuccini, aubergine, paprika...
    Jag brukar göra sallad med mycket gott i, som champinjoner och sparris, småtomater och gurka, och så blanda det med tex machésallad, babyspanat eller andra småbladiga sorter. Jag tar gärna mozzarella-eller fetaost i också och då behöver man verklgien inget annat än köttet/fisken till , om ens det.
    Kantarellsäsongen är här-omelett med kantareller eller champinjoner, tomat eller vad man nu gillar på är underbar lunch.

    Jag tycker det låter svårt, onödigt och jobbigt att begränsa sig till "idag äter jag bara ägg och tomater". Varför inte unna dig riktig mat som är vällagad, varierad,  kryddad och god? Tror du inte att det är större chans att projektet både håller och lyckas då? och att du fördelar ditt kaloriintag så att du inte är hungrig? Jag kan inte lägga mig hungrig, det går inte, så jag måste palnera mina mål så att jag får äta mig mätt.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • sensom­marbru­d
    Äldre 4 Jul 14:56
    #40

    Jag äter inte bara ägg och tomater, det var vad jag hade ätit till frukost och till fikat. Igår åt jag inte efter Kl 18 och det kändes jättebra!

Svar på tråden HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!