• sensom­marbru­d
    Äldre 2 Jul 18:54
    46783 visningar
    65 svar
    65
    46783

    HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!

    Okej brudar jag behöver er hjälp! Klänningen är klar och jag är har blivit 10cm för stor! Jag vill inte höra något chananigans om ny klänning eller vara nöjd som jag är. Jag måste ner nu!!! Hjälp till med alla tips ni har! Hälsosamma som ohälsosamma.

  • Svar på tråden HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!
  • Äldre 2 Jul 23:19
    #21
    sensommarbrud skrev 2013-07-02 23:00:12 följande:
    Nu har jag varit och handlat massa bra mat för en vecka! Vad är egentligen spannmål? Jag måste verkligen vara stenhård den här tiden. Det svider i själen när man måste säga adjö till Roséviner mitt i sommaren :(
    Spannmål är sädesslag, så den som ger det rådet menar alltså allt slags mjöl, alla gryn och korn-ja sådant som växer på en åker ovan jord.

    Dock vill jag påpeka att man inte måste köra LCHF eller GI för att gå ner i vikt, även om det by far är den mest heta metoden just nu (eller livsstilen, som de som förespråkar den hellre kallar det) Egentligen har alla dieter elelr metoder effekt bara man är konsekvent och faktiskt följer dem

    Huvudprincipen är ju: förbruka mer energi än man äter.

    Jag brukar tänka på det som att "ligga på plus på motionskontot", har jag satt in tillräckligt i fråga om kcal så kommer jag att gå ner i vikt om jag äter mat och portionsstorlekar så att jag över dagen satt in mer på motion än på mat så att säga.
    Jag har aldrig kört kolhydratsförbud-jag gillar att få äta av allt och att inte ha en massa förbud. För mig funkar det bra att lägga upp grönsakerna först och sedan proteinet-då blir det så himla lite plats kvar till potatisen eller riset att det bara blir ett litet tillbehör.
    Dessutom gillar jag att äta gröt till frukost eller lunch, och känner att i de perioder jag tränar hårt så vill min kropp ha den sortens bränsle.

    Att ge fasen i att fika i tid och otid och välja mina tillfällen i kombination med ökad träning-faktiskt främst i form av promenader, plus löpning/crosstraining, har funkat bra för mig.

    Jag tror att det första och vikigaste du ska fokusera på är regelbundna måltider och att äta dig mätt-nutrilett och annat där man är ständigt småhungrig är inte bra! (dyrt är det också!)
    vill du också maxa din "kur" genom att vara sträng med kolhydrater, så gör det-men ät! Du ska röra dig mer än du brukar-då behöver du äta också.

    (Jag har aldrig i livet ätit så mycket och ofta som medan jag arbetar mig ner i vikt! För för mig, som för så många andra kvinnor är fällan att inte äta-slarva med frukost och lunch och sedan klämma en kexchoklad för att inte svimma liksom. Och så blir jag fet.)
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lovisa­s
    Äldre 3 Jul 08:56
    #22

    Cambridge-kuren funkar om man vill ha snabb viktnedgång. En i min familj gick ner nio kilo på tre veckor, 13 cm på magen. Han gick iofs upp lite efter men det var kanske 3 kg.

    Det viktiga med cambridge är att man trappar upp sista veckan så man kan äta riktig mat på bröllopet sen.

    MEN man ska alltid vara försiktig med sådana dieter och tänka på vad man har för förutsättningar från början, har man ex någon kronisk sjukdom eller hjärtproblem så ska man nog tänka två gånger eller rådgöra med någon.

  • jennif­erocha­ugust
    Äldre 3 Jul 09:53
    #23

    Det enda jag säger är FITNESSFIGHTEN!
    Fick tips här på forumet faktiskt :) Det är 30 dagar med strikt kost och ett träningsschema du följer - 1 timmes ganska hård träning per dag. Som kvinna ska du äta 6 mål om dagen och inte överstiga 1500 kaloriet, du äter mycket protein och lågt med kolhydrater. Det är absoluit ingen svältkur, men otroligt effektivt!

    Jag är inte överviktig men förlorade 8 centimeter i midjan under dessa 30 dagar!
    Här kan du anmäla dig: www.worldofshape.com (kickstart som är samma som fitnessfighetn kostar 500 kronor för 30 dagar)

    Bästa jag gjort!

  • Äldre 3 Jul 10:17
    #24

    På tal om att gå ned inför bröllop....
    Jag som hade tänkte träna ännu mer än vanligti inför bröllopet för att få känna mig snygg..
    men nu är bröllopet om 2 vekcor, och jag har varit förkyld i över en vecka och inte kunnat träna alls :(
    Vågar inte försöka "träna lite lugnt" heller för att jag vill bli av med förkylningen helt så jag inte är sjuk på bröllopet, det är ändå viktigare...
    Nu känner mig alldeles otränat och lös och sladdrig i hela kroppen :( Har lagt på mig en massa runt magen och det känns inte alls kul :(
    Som tur är det korsett-snörning på klänningen, men jag vill känna mig fin. 

  • Äldre 3 Jul 15:33
    #25

    Passionsblomman - anledningen till att jag tror att så många tipsar just om LCHF eller GI är för att hon vill ha ner midjemåttet snabbt. Många av oss blir svullna av kolhydrater just runt magen vilket gör att man snabbt kan förlora centrimetrar just där, även om kanske inte vikten rasar, vilket i detta fall var det viktiga för TS.

  • Äldre 3 Jul 16:26
    #26

    Jag skulle inte rekommendera LCHF om du snabbt måste gå ner. Hellre fitnessfighten eller Aftonbladets viktklubb. För en del tar det lång tid att gå ner med LCHF och du kan till och med gå upp lite i början. Lchf är bra om du har tid på dig. Jag menar att en del rasa i vikt, men är du inte den typen så tappar du tid...

  • sensom­marbru­d
    Äldre 3 Jul 16:38
    #27

    Lchf har jag provat tidigare och det går på tok för sakta 1 månad sedan måste jag komma i min klänning. Nu kör jag inga kolisar lågt fett hög protein. Inga spannmål och inga mejeriprodukter.

  • Äldre 3 Jul 18:42
    #28

    Sensommarbrud - Låter som en bra plan eftersom du har ett så specifikt mål och relativt kort tidsspann. Inget som funkar i längden, men nu är det ju inte det som det gäller. Hoppas att det går bra - Håll oss uppdaterade.

  • sensom­marbru­d
    Äldre 3 Jul 19:49
    #29

    Kväälens uppdatering. Kl är ca 20:00 jag har varit på jobbet sedan strax innan Kl 7 imorse och jag åt min sista måltid Kl 17:30. Jag är jääävligt hungrig! Inte så sötsugen faktiskt men därimot tycker jag verkligen inte om sallad! Vad kan jag äta istället???

  • Äldre 3 Jul 19:51
    #30

    Kycklingfilé, Lax...

    Jag gillar lax i foliepaket med rivna morrötter.
    Du kryddar laxen och lägger rivna morrötter ovanpå, baka i ugnen i foliepaket 

Svar på tråden HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!