• sensom­marbru­d
    Äldre 2 Jul 18:54
    46774 visningar
    65 svar
    65
    46774

    HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!

    Okej brudar jag behöver er hjälp! Klänningen är klar och jag är har blivit 10cm för stor! Jag vill inte höra något chananigans om ny klänning eller vara nöjd som jag är. Jag måste ner nu!!! Hjälp till med alla tips ni har! Hälsosamma som ohälsosamma.

  • Svar på tråden HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!
  • Äldre 2 Jul 18:56
    #1

    Sluta med bröd, havre, pasta, potatis.. allt med sötningsmedel, vetemjöl och socker. Drick grönt te, ät bovetegröt och mycket grönt. Motionera och gör magövningar (typ rockring).

  • kj79
    Äldre 2 Jul 18:59
    #2

    Sluta med kolhydrater, speciellt snabba. Träna massor, drick alltid flera glas vatten innan du äter.

  • Äldre 2 Jul 19:05
    #3

    Har du provat med såna där underkläder som håller in hullet?

  • Äldre 2 Jul 19:13
    #4

    Hålla in magen-underkläder kan hjälpa långt.

    I Zizzi-butiken jag jobbade förut sålde vi såna och en tjej mätte sig före och efter och hon tappade 7 cm med dom.
    Så genom att vara supernyttig och motionera som en tok nu ett par veckor, så kan dom ge dig den sista hjälpen som behövs.
    Dom ger också ett underbart stöd för ryggen så man sträcker på sig och bara därigenom ser smalare ut.

    Nu behöver du inte handla just där. Spanx är ett bra märke som jag kan rekommendera.
    Många andra butiker har egna märken.
    Men välj antingen ett linne som går långt ner på rumpan eller en underklänning. Vill du ha trosmodellen så kolla efter en som går långt upp (typ till BH-kanten) 

  • Äldre 2 Jul 19:14
    #5

    Långa prommenader på morgonen innan frukosten får igång förbränningen för hela dagen
    Plankan varje kväll är bra
    byt ut någon måltid mot nutriett bars/shakes
    Ät mindre portioner och undvik att äta sent på kvällen
    Gymma/träna varannan dag
     

  • theluc­kiest2­013
    Äldre 2 Jul 19:17
    #6

    Håller med föregående; dra ner drasktiskt på kolhydrater (särskilt socker och bröd), ät frukt till mellanmål samt drick mycket vatten och grönt te. Och prova för Guds skull slimmande underkläder (de kan göra flera cm!). Detta har funkat på mig iallafall! Lycka till!

  • Mimmi7­8
    Äldre 2 Jul 19:25
    #7

    Vad härligt att se massa peppande kommentarer och tips, precis som det ska vara här på Bröllopstorget, tycker jag!

    Jag håller med föregående talare. Dra ner på gluten och laktos. Det som jag märker allra snabbast resultat på är 30-45 min crosstrainer eller löpning innan frukost. Eller annan cardio. Ta en kopp kaffe eller te innan om du har svårt att komma igång. Det ger snabbt resultat att köra cardio innan frukost.

  • sensom­marbru­d
    Äldre 2 Jul 19:27
    #8

    Tack snälla tjejer! Keep it going! Hur får jag den ultimata kickstarten??

  • Madick­en
    Äldre 2 Jul 19:32
    #9
    sensommarbrud skrev 2013-07-02 19:27:29 följande:
    Tack snälla tjejer! Keep it going! Hur får jag den ultimata kickstarten??
    Som övriga skrivit så kan du dra ner på/ sluta med kolhydrater och mejeriprodukter, träna hårt, och ät absolut inget socker. Köp vettiga underkläder, svält dig inte.. Lycka till, hoppas du kan ha din klänning sedan!! Solig
  • Äldre 2 Jul 19:37
    #10

    Var noga med att äta regelbundet-så att du inte sätter kroppen på svältläge och istället sänker din ämnesomsättning. Byt till en mindre tallrik och fyll den först med hälften grönsaker innan du lägger dit resten. Slarva absolut inte med frukost! Idiotbanta inte-du behöver krafter och hjärnkapacitet för att orka med tiden fram till bröllopet OCH själva dagen!!!

    Kom ihåg att lågintensiv träning under lång tid är effektivt för att förbränna så många kalorier som möjligt. Dvs att gå raskt i en timme förbränner mer än att jogga i 30 minuter, även om det ju kan vara optimalt att göra båda delarna under en dag. Men det är lättare att lägga på en promenad extra morgon eller kväll, utöver löprundan, än att tro att man ska kuta i timmar i sträck liksom.

    10 cm är ett högt mål, så jag rekommenderar varmt underkläderna även jag-det gör stor skillnad och gör du hälften vi kost och motion så kan underkläderna göra resten.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!