• rosema­rypatr­ik
    Äldre 30 Jun 21:50
    64112 visningar
    53 svar
    53
    64112

    Vi som gifter oss 2018

    Vi fick flytta fram vårt bröllop 5 år pga ekonomin till 2018. Är det fler brudar än jag som planerar så här tidigt? Jag har redan brudklänningen klar!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2018
  • Äldre 21 Jun 20:33
    #41
    Jo samma här, vi har varit förlovade sen 2015, men vi gifter oss 16 juni 2018 och har redan planerat det mesta Vissa saker är svårare än andra förstås, men framförhållning är a och o tror jag Tar visserligen examen i vår också, så skulle helst vilja ha så mycket som möjligt "klart" i tid
  • Äldre 21 Jun 21:20
    #42
    +1

    Vi gifter oss 2/6 tror jag. I stort sett inget är planerat. Bara varit och kollat in runt bygdegården där jag antar att det kommer gå av stapeln.

    Hur är era män i planeringen? Delaktiga? Eller är det mest bruden som fantiserar, planerar och fixar? Så känner jag iaf, även om det bara gått några veckor sedan jag friade. Det jag föreslår kring bröllopet brukar få svaret "Det är ett alternativ..."

  • Äldre 21 Jun 22:07
    #43
    Min fästman är delaktig, men inte alls lika delaktig som jag. Jag är den som måste titta på flera alternativ innan jag bestämmer mig, att hitta lokal exempelvis tog oss jätte lång tid, och det endast pga. mig. Dock gillar jag hur vi har det idag, och jag tror en del av honom låter mig hålla i trådarna eftersom han vet att jag gillar det, jag är ju ett kontrollfreak nämligen. Han är mest intresserad av maten och alkoholen, och det brinner inte jag för lika starkt. Jag brinner mer för dekorationen. Prata med din fästman och säg att du skulle vilja att han var mer delaktig, och kolla av med honom om vad han är intresserad av eller vad han anser viktigt att ha med på bröllopsdagen, och gör det sedan till en rolig grej: prata idéer, sätt på bröllopsmusik, ta fram en falska vin och njut. Är ett hett tips
  • Äldre 24 Oct 09:28
    #44

    Jag dyker väl in här jag med då :) 
    Planerat datum är 1/9-2018.

    Har kollat på lokal och mat och sånt men har ingen koll på vad man mer behöver tänka på xD Vi ska inte ha ett stort bröllop, närmsta familjen och några vänner så vi kommer som mest bli 42 personer men då är det räknat med ca 10 barn. Vi kommer ha flertalet personer som kommer behöva boende. 

    Vad är viktigt att vi tänker lite extra på som man ofta glömmer? 

  • Äldre 19 Nov 12:39
    #45

    Här är det likadant, jag som funderar kollar upp och fixar allt. Han tycker att det är så långt bort att han har svårt att tänka på det. Men så är jag fixaren och pysslig av mig så det är en överenskommelse vi har. Däremot är det lite tråkigt att inte kunna bolla lika mycket som jag vill med honom, men det gör ju oxå att jag får bestämma!

  • Äldre 19 Nov 18:19
    #46

    Ni som "bokat mat" redan, hur menar ni då? Bokat mer catering firman att den och den maten ska använda till den lokalen den tiden? Eller menar ni att ni bestämt mat som ska serveras?

    Vi som ska ha buffé, när bör man bestämma med cateringfirman ? 2/6 går det av stapeln.

    Vår borgliga vigsel kommer vara kort och precis intill festlokalen. Hur skulle ni gjort med buffén; tagit emot maten innan gäster kommer och värmehålla den eller ta emot maten efter vigseln under minglet och duka fram buffén direkt? (Kommer ha anställda som gör detta).

  • Äldre 22 Nov 01:12
    #47

    Vi kör ett överraskningsbröllop i början av maj. Borgligt. Bokat lokal och börjat planera hur vi vill ha det.????

  • Äldre 24 Nov 12:05
    #48

    Hej! 

    Har har gått lite crazy nu på black friday reorna och tänkte passa på att tipsa er också. Perfekt tillfälle att köpa de där sakerna man ändå tänkt :).

    Många härliga eventuella bröllopsskor på Footway, Feetfirst, Zalando och Scorett - beställde paret jag spanat in nedsatt 20%

    Smycken - SoBling har 20% på allt, även märken så som Efva Attling, örhängen och armband är nu fixat 

    Suitopia - 30%, fästmannen och jag har bokat en tid i eftermiddag för att förhoppningsvis beställa kostym :)

  • Äldre 24 Nov 12:06
    #49
    Hej! 

    Har har gått lite crazy nu på black friday reorna och tänkte passa på att tipsa er också. Perfekt tillfälle att köpa de där sakerna man ändå tänkt :).

    Många härliga eventuella bröllopsskor på Footway, Feetfirst, Zalando och Scorett - beställde paret jag spanat in nedsatt 20%

    Smycken - SoBling har 20% på allt, även märken så som Efva Attling, örhängen och armband är nu fixat 

    Suitopia - 30%, fästmannen och jag har bokat en tid i eftermiddag för att förhoppningsvis beställa kostym :)
  • Äldre 24 Nov 16:59
    #50

    Hej om ni inte har hittat några stylister/makeupartister/hårstylister så kan Suavoo hjälpa er. Kika in på hemsidan: www.suavoo.com eller maila: hello@suavoo.com 

    Ha det fint, 

  • Äldre 24 Nov 20:35
    #51
    enys89 skrev 2017-11-24 12:05:47 följande:

    Hej! 

    Har har gått lite crazy nu på black friday reorna och tänkte passa på att tipsa er också. Perfekt tillfälle att köpa de där sakerna man ändå tänkt :).

    Många härliga eventuella bröllopsskor på Footway, Feetfirst, Zalando och Scorett - beställde paret jag spanat in nedsatt 20%

    Smycken - SoBling har 20% på allt, även märken så som Efva Attling, örhängen och armband är nu fixat 

    Suitopia - 30%, fästmannen och jag har bokat en tid i eftermiddag för att förhoppningsvis beställa kostym :)


    Jag med! Lyko har 3 för 2 på hela sortimentet, så nu är alla sminkprodukter shoppade till bröllopet. Likaså bh (axelbandslös klänning, så kräver en med avtagbara axelband), locktång (tänker fixa håret själv, ev med hjälp). Skor, väska, armband, halsband och örhängen också klart. Allt handlade jag inte idag dock. Nu är det bara klänningen och bolero kvar, sen är min look fulländad ;)
  • Äldre 26 Nov 20:07
    #52
    Lillekonvalj skrev 2017-11-19 18:19:42 följande:

    Ni som "bokat mat" redan, hur menar ni då? Bokat mer catering firman att den och den maten ska använda till den lokalen den tiden? Eller menar ni att ni bestämt mat som ska serveras?

    Vi som ska ha buffé, när bör man bestämma med cateringfirman ? 2/6 går det av stapeln.

    Vår borgliga vigsel kommer vara kort och precis intill festlokalen. Hur skulle ni gjort med buffén; tagit emot maten innan gäster kommer och värmehålla den eller ta emot maten efter vigseln under minglet och duka fram buffén direkt? (Kommer ha anställda som gör detta).


    Vi har bokat ett pensionat och där har de olika menyer vi får välja bland. Vi får ju självklart välja själva också om vi vill ha speciella saker. 

    Jag vet inte hur långt i förväg man bör prata med cateringfirmor. Har du bestämt dig var ni ska köpa ifrån så kolla med den när de vill att man ska beställa. 

    Kan inte de anställda ta emot maten under tiden gästerna minglar? Jag hade nog försökt göra så för att slippa varmhålla maten mer än nödvändigt. :) Du kan ju alltid prata med de som ska sköta maten och fråga vad de tror bli smidigast. 
  • Äldre 2 Dec 10:53
    #53

    Tema? Röd tråd? Vad har ni och hur ska man tänka? Vill ju inte att det ska bli för mycket heller. Är vimplar ett tema/röd tråd? Hjälp!

Svar på tråden Vi som gifter oss 2018