• rosema­rypatr­ik
    Äldre 30 Jun 21:50
    64296 visningar
    53 svar
    53
    64296

    Vi som gifter oss 2018

    Vi fick flytta fram vårt bröllop 5 år pga ekonomin till 2018. Är det fler brudar än jag som planerar så här tidigt? Jag har redan brudklänningen klar!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2018
  • Äldre 3 Aug 22:07
    #21
    Jenixi skrev 2016-08-03 20:20:31 följande:

    Ena stunden känner jag mig jättesäker på hur jag vill ha upplägget till bröllopet (vigsel borgerligt, fotografering, tvårätters middag med våra familjer och sen få spendera kvällen på tu man hand). Ingen stor affär helt enkelt. Men ju mer jag försöker planera desto hellre skulle jag vilja rymma iväg och gifta mig utomlands. Varför är bröllop så krångliga att planera? Hur ska ni göra?


    Det är nog rätt så vanligt att man velar. Det är ju ändå en väldig viktig dag i ens liv och man vill ju att den ska bli perfekt Glad

    Vi kommer att ha ett tradionellt kyrkbröllop med en bröllopsfotograf som kommer vara med under hela dagen. Maten kommer att bestå av en buffé så att man kan välja lite blandat. Bröllopet kommer vara rätt så litet med endast dom närmaste inbjudna. Det är så långt vi har kommit i vår planering Glad
  • Äldre 4 Aug 19:36
    #22

    Har ni satt budget? 

  • Äldre 5 Aug 09:31
    #23

    Hej alla :)

    Jag hoppar in här också. Vi planerar bröllop till 18/8-2018 :) så hoppas allt går vägen så vi får det datumet :)

    Vart bor ni alla?

  • Äldre 5 Aug 10:44
    #24
    Frankie skrev 2016-08-04 19:36:33 följande:

    Har ni satt budget? 


    Vi har sparat undan ca 70.000 som kommer gå till bröllopet. Sen om det verkligen blir så mycket återstår att se. Har endast skummat igenom lite priser. 
    Pemmanemma skrev 2016-08-05 09:31:32 följande:

    Hej alla :)

    Jag hoppar in här också. Vi planerar bröllop till 18/8-2018 :) så hoppas allt går vägen så vi får det datumet :)

    Vart bor ni alla?


    Hej och välkommen! Det verkar vara ett populärt datum det året att gifta sig på Skrattande

    Jag bor uppe i Norrbotten. 
  • Äldre 5 Aug 18:39
    #25

    Jag bor i Malmö. Skrattande

  • Äldre 6 Aug 14:21
    #26

    Har ni börjat planera ännu på allvar eller bara kikat runt lite för tips och idéer?

  • Äldre 6 Aug 14:44
    #27
    Pemmanemma skrev 2016-08-06 14:21:53 följande:

    Har ni börjat planera ännu på allvar eller bara kikat runt lite för tips och idéer?


    Här är datum och kyrka fixad. Idag har jag även skickat ut mail för att kolla priser på olika lokaler som man kan hyra, Tanken är att boka en sådan till hösten. Här uppe har vi inte så många och dom som finns är oftast väldigt populära så det gäller att boka i god tid. 

    Resten kommer dock att läggas på is Glad 
  • Äldre 9 Aug 12:31
    #28
    Jenixi skrev 2016-08-03 20:20:31 följande:

    Ena stunden känner jag mig jättesäker på hur jag vill ha upplägget till bröllopet (vigsel borgerligt, fotografering, tvårätters middag med våra familjer och sen få spendera kvällen på tu man hand). Ingen stor affär helt enkelt. Men ju mer jag försöker planera desto hellre skulle jag vilja rymma iväg och gifta mig utomlands. Varför är bröllop så krångliga att planera? Hur ska ni göra?


    jag känner precis likadant..vi har bokat kyrka och lokal, fixat mat, fotograf m.m men samtidigt så tänker jag vad skönt att bara åka iväg och gifta sig hemligt.. Tänk att få gifta sig utomlands med härliga bilder vid havet och sandstrand..
    För kostnaden för bröllopet kan egentligen bli en jätteskön resa istället med bröllop...men känner mig splittrad för samtidigt så vill man ha den dagen man längtat så länge på..
  • Äldre 9 Aug 12:52
    #29

    Vi bestämde i helgen att vi skulle slopa bröllopet som ingen av oss egentligen vill ha. Vi vill vara gifta med varandra, själva vigseln är inte så viktigt. Vi gifter oss istället i stadshuset på nyårsafton i år och spenderar eftermiddagen/kvällen på tu man hand på ett lyxigt hotell. Önskar er alla lycka till med era bröllop, hoppas det blir precis som ni önskar <3

  • Äldre 11 Oct 19:08
    #30

    Hallå alla brudar!

    Här är en till som gifter sig 2018! =)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2018