• rosema­rypatr­ik
    Äldre 30 Jun 21:50
    64115 visningar
    53 svar
    53
    64115

    Vi som gifter oss 2018

    Vi fick flytta fram vårt bröllop 5 år pga ekonomin till 2018. Är det fler brudar än jag som planerar så här tidigt? Jag har redan brudklänningen klar!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2018
  • Äldre 2 Aug 12:15
    #11

    Det är bra att vara ute i god tid, jag kan tipsa om foto http:// fotografmalinnorlen.viewbook .com lycka till med planeringen

  • Äldre 3 Aug 13:25
    #12

    Vi kommer också gifta oss 2018 Skrattande Så hoppar gärna in här jag med. 

  • Äldre 3 Aug 14:33
    #13

    Vi också! Dock velar jag något fruktansvärt om vart, men datum är (näst intill) spikat.

  • Äldre 3 Aug 18:08
    #14

    Jag har allt planerat redan, det enda som saknas är ekonomin. Tungan ute Hade vi haft 50.000 över, som budgeten ligger på, så hade vi lätt kunnat gifta oss typ nästa vecka!

  • Äldre 3 Aug 18:34
    #15

    Här är datum ock kyrka spikad. Så det är rätt så mycket kvar och planera. Därför känns det skönt att man har gott om tid på sig Tungan ute


    Frankie skrev 2016-08-03 18:08:22 följande:

    Jag har allt planerat redan, det enda som saknas är ekonomin. Tungan ute Hade vi haft 50.000 över, som budgeten ligger på, så hade vi lätt kunnat gifta oss typ nästa vecka!


    Oj, redan klart. Har ni planerat det här länge? Glad
  • Äldre 3 Aug 18:50
    #16

    Nä, men det är rätt enkelt. Skrattande Vi vill gifta oss i naturen, så en scoutstuga eller liknande fungerar som lokal. Sedan gifter vi oss borgligt genom en handfästningsceremoni. Vi tänkte oss inget flådigt, utan mer minimalistiskt och naturnära. Dekorationer som man kan slänga i skogen sen liksom. Klänningen blir ett second hand-köp som jag modifierar själv. Det blir inga ringar heller utan vi använder förlovningsringarna. Inbjudningskorten skriver vi själva på en gammaldagsskrivmaskin, jag har ärvt handtryckt papper och dito kuvert som är från Lessebo Handpappersbruk. 


    Menyn är relativt lättskissad, den är helt vegansk och så närproducerad som möjligt. Buketten blir "skogig" med ljung och ris och löv. Det blir troligtvis ett höstbröllop så all mat blir även säsongsbetonad, som pumpor, svamp, lingon, äpplen och så vidare.. Ser verkligen fram emot det och speciellt utmaningen att få skapa ett "ekobröllop"! Skrattande

  • Äldre 3 Aug 19:28
    #17
    Frankie skrev 2016-08-03 18:50:15 följande:

    Nä, men det är rätt enkelt. Skrattande Vi vill gifta oss i naturen, så en scoutstuga eller liknande fungerar som lokal. Sedan gifter vi oss borgligt genom en handfästningsceremoni. Vi tänkte oss inget flådigt, utan mer minimalistiskt och naturnära. Dekorationer som man kan slänga i skogen sen liksom. Klänningen blir ett second hand-köp som jag modifierar själv. Det blir inga ringar heller utan vi använder förlovningsringarna. Inbjudningskorten skriver vi själva på en gammaldagsskrivmaskin, jag har ärvt handtryckt papper och dito kuvert som är från Lessebo Handpappersbruk. 


    Menyn är relativt lättskissad, den är helt vegansk och så närproducerad som möjligt. Buketten blir "skogig" med ljung och ris och löv. Det blir troligtvis ett höstbröllop så all mat blir även säsongsbetonad, som pumpor, svamp, lingon, äpplen och så vidare.. Ser verkligen fram emot det och speciellt utmaningen att få skapa ett "ekobröllop"! Skrattande


    Wow, det låter ju verkligen spännande och vilket unikt koncept Skrattande Kan tänka mig att det blir hur fint som helst med ett höstbröllop och alla färgerna som naturen ger då DrömmerSolig
  • Äldre 3 Aug 19:38
    #18

    Läste nu att ni redan hade bokat kyrka och allt. Skrattande Det om något är ju ett enormt coolt steg, då har man verkligen bestämt sig. Solig


    Jag är väldigt förtjust i den här buketten som består av just ljung, silvergirland, lingonris, murgröna och löv. Hjärta


  • Äldre 3 Aug 20:20
    #19

    Ena stunden känner jag mig jättesäker på hur jag vill ha upplägget till bröllopet (vigsel borgerligt, fotografering, tvårätters middag med våra familjer och sen få spendera kvällen på tu man hand). Ingen stor affär helt enkelt. Men ju mer jag försöker planera desto hellre skulle jag vilja rymma iväg och gifta mig utomlands. Varför är bröllop så krångliga att planera? Hur ska ni göra?

  • Äldre 3 Aug 20:24
    #20
    Frankie skrev 2016-08-03 19:38:30 följande:

    Läste nu att ni redan hade bokat kyrka och allt. Skrattande Det om något är ju ett enormt coolt steg, då har man verkligen bestämt sig. Solig


    Jag är väldigt förtjust i den här buketten som består av just ljung, silvergirland, lingonris, murgröna och löv. Hjärta


     


    Japp, känns skönt att ha det klart. Det blir som mer verkligt då Skrattande

    Den buketten var verkligen urfin.(jag älskar lila Kyss) och passande till ett naturbröllop Solig
Svar på tråden Vi som gifter oss 2018