• rosema­rypatr­ik
    Äldre 30 Jun 21:50
    64114 visningar
    53 svar
    53
    64114

    Vi som gifter oss 2018

    Vi fick flytta fram vårt bröllop 5 år pga ekonomin till 2018. Är det fler brudar än jag som planerar så här tidigt? Jag har redan brudklänningen klar!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2018
  • Äldre 30 Jun 22:12
    #1

    2018? Hahaha, vad underbar du är! Vi har precis förlovat oss och gifter oss september/oktober 2015 och jag tycker jag är ute i god tid som goolgar runt efter idéer och input. Men allt som har med bröllop att göra är ju så kuuuuul så jag förstår dig och om ni ursprunligen planerade för 2013 så förstår jag att du redan har klänning. Nu har du en ypperlig ursäkt att hålla dig i samma form i fem år till.   Jag ringde för att kolla upp hyra av en ångbåt häromdagen och när dem frågade när bröllopet ägde rum sa jag "nästa år" för att damen på telefonen inte skulle tycka jag va knäpp som ringde över 2 år i förväg.

  • rosema­rypatr­ik
    Äldre 30 Jun 22:40
    #2

    jag har varit intresserad av bröllop sen 1998. Jag har varit gift en gång tidigare också, men tyvärr med fel man. Nu har jag hittat rätt. Jag är glad att ha hittat min klänning för bara 1800:-, den är rea på rea. De var glada att få sälja den, röda brudklänningar är inte vanligt. De var glada att de slapp montera bort släpet och sälja den som balklänning. Nu hoppas jag vi får ihop pengar så det blir ett bra bröllop och inte så misslyckat som mitt förra, där svärmor egentligen förstörde allt med allt gnäll och stress

  • rosema­rypatr­ik
    Äldre 30 Jun 22:52
    #3

    Detta är min brudklänning, nr 2049http://www.marklesley.co.uk/Mark-Lesley.html

  • Äldre 1 Jul 00:41
    #4

    Vad fint! Men varför inte leva i nuet istället?Spara pengar och så,kanke det blir bröllop,, Men det kan hända sååå mycket på vägen. Skulle aldrig våga planera livet så långt fram.Men lycka till! Kram   

  • Äldre 1 Jul 12:30
    #5

    Oj vilken läcker klänning! Och till ett kanonpris så jag försår att du slog till. Fint med stenarna vid bysten. Är din i samma mörkröda nyans också? Jag är mer inne på något med V-ringning både fram och bak och någon variant på sjöjungfrumodell. Ska du ha slöja? Jag är lite sugen på det för det är liksom enda chansen man får att ha slöja på sig!
    Vi snubblade över en fantastisk vigselring när vi köpte förlovningsringar. Känndes lite knasigt att köpa förlovningsringen så långt innan bröllopet men den var helt underbar och nedsatt med över 50% pga utgående stil och sista exemplaret. Skrattande Skulle aldrig ha råd med en sådan fin ring annars så nu var jag tvungen att passa på! Den kommer från guldsmeden om 2 veckor men då har MTB sagt att han ska ta den till jobbet så jag kommer inte få se den innan dagen D. Taskigt! Men han vet att jag bara skulle pilla på den.

  • Äldre 12 May 20:55
    #6

    puffar upp denna tråd lite ???? Vi gifter oss 18/8-2018 ????

  • Äldre 12 May 20:56
    #7

    Oj fattar inte varför de blev frågetecken när jag gjorde ":)"

  • Äldre 9 Jun 13:40
    #8

    Vi gifter oss också 2018! 16 juni är vårt datum :)

  • Äldre 9 Jun 22:33
    #9
    Blivandefrueriksson skrev 2016-05-12 20:55:28 följande:

    puffar upp denna tråd lite ???? Vi gifter oss 18/8-2018 ????


    Åh kul! 
    Det är "vårt" datum också! 

    Hur har ni tänkt med bokning av kyrka och liknande? Kan tänka mig att det datumet kan bli ganska populärt. 

    Vi har en kyrka som vi vill ha vigseln i men de tar inte bokningar förens 2017 (oklart när de släpper datumen, de har ingen bestämd dag som man kan boka från utan det beror på deras planering). Som sjukt planerande människa hade jag gärna bokat redan nu. 
  • Äldre 2 Aug 12:07
    #10

    Hoppar på denna tråden! Fruktansvärt tidigt ute dock, haha!

Svar på tråden Vi som gifter oss 2018