• Äldre 23 Jun 23:05
    3716 visningar
    24 svar
    24
    3716

    HJÄLP, alla ni som inte är "färgblinda"!

    Hej allihopa! Jag har jättesvårt att se framför mig vad som kommer passa ihop eller inte, kan ni ge mig lite hjälp. Jag har beställt, och fått hem, en klänning från jenjen, dvs denna:



    Och jag är jättenöjd med den, skärpet vart dock lite ljusare än jag hade tänkt mig. Beställde det i kungsblått och såhär ser det ut:



    Såhär ser dock skorna ut som jag verkligen fastnat för:


    Skor - Irregular Choice: Combi | Parbild

  • Svar på tråden HJÄLP, alla ni som inte är "färgblinda"!
  • Äldre 23 Jun 23:07
    #1

    Kom iväg lite tidigt där! Min fråga är i allafall: passar detta ihop? Kanske kan jag hitta ett diadem eller hårband i samma färg som skorna som "knyter ihop det". Skulle ni kunna tänka er att se ut såhär på eran bröllopsdag??

  • Äldre 23 Jun 23:14
    #2

    Blått som blått tänker jag. Det blir lite mer spännande, levande och intressant med flera olika nyanser. Jag tror att det kommer bli jättebra med dom där skorna till :)


  • Äldre 23 Jun 23:14
    #3

    Och vilken hemskt söt klänning du har valt, jättefin! :)


  • Äldre 23 Jun 23:47
    #4

    Tack! Jag är väldigt nöjd själv! Solig Va roligt att du säger det, för jag har tänkt lite i den riktningen själv, det där att det kan vara roligt att blanda färgerna. Dock har en vän sagt till mig att det kan se "förskräckligt ut" om det skär sig bara liite liksom.


     


    Fler åsikter någon?

  • Äldre 23 Jun 23:52
    #5

    Jag tycker inte heller att allt måste gå i exakt samma ton, utan tycker att det är de olika nyanserna som här det spännande och glatt och lekfullt! Jag tycker inte det skär sig... Oftare tycker jg att olika färger kan skära sig mot varandra om man har otur, men inte här!

  • Helipa
    Äldre 23 Jun 23:55
    #6

    Det hade varit en sak ifall skorna och skärpet skulle vara bredvid varandra, men nu kommer du ju inte ha skorna vid midjan eller skärpet vid fötterna så då "konkurrerar" de inte med varandra och det märks inte om det inte är exakt samma färg. Dessutom har skorna flera nyanser i sig så det gör det märks ännu mindre. 

    Håller också med daniiel om att "blått som blått" räcker.

    Du kommer ju troligtvis också ha en blombukett som tar en massa uppmärksamhet, för att inte tala om världens leende på läpparna ;) så ingen kommer troligen ens reflektera över ifall nyanserna är olika :) 

    Supersöt klänning och skor, du kommer se jättefin ut!

  • Äldre 24 Jun 00:04
    #7

    Låt blombuketten knyta ihop det?
    Visa bilderna för din florist och se om hon kan hitta blommor som plockar upp alla nyanser och kanske lite till. Det skulle kunna bli riktigt snyggt Solig 

  • Äldre 24 Jun 00:06
    #8

    Åhh va glá jag blir att ni tycker som jag! Då ska jag kasta alla mina tvivel åt sidan och beställa dom imorgon, så kan jag ju prova dem med klänningen och se hur det blir helt enkelt (gratis retur på brandos annars, love it!)Flört


    Tack tjejor!

  • sansun
    Äldre 24 Jun 00:06
    #9

    Håller med, kommer inte skära sig! Å som sagt så blir det ju inte precis brevid varandra heller. Kör på det där du, kommer bli jätte fint!

  • Äldre 24 Jun 00:07
    #10

    Suverän idé Chicita! Det ska jag göra!

Svar på tråden HJÄLP, alla ni som inte är "färgblinda"!