• CJ5
    Äldre 23 Jun 14:35
    2790 visningar
    8 svar
    8
    2790

    JuliBrud 2014

    Vi gifter oss i juli 2014. Planerna börjar så sakteliga, jag är mer intresserad än m2b av pyssel och detaljer så jag hittar gärna några brudar här inne att bolla ideer och planering med. Hänga på?

  • Svar på tråden JuliBrud 2014
  • Äldre 23 Jun 17:21
    #1

    Hej!


    jag och min m2b gifter oss den 25/7-14 han är inte heller så intresserad av pyssel och sånt. har ni bestämt datum?

  • CJ5
    Äldre 23 Jun 18:03
    #2

    19/7 men inte bokat kyrka osv ännu. har ni bokat det? hur långt innan ska man vara ute?

  • Äldre 23 Jun 19:17
    #3

    Jo vi har pratat med prästen och bokat datumet men inte bestämt exakta tiden än utan det skulle vi ta till våren när vi pratar närmare om själva vigseln.


    tror det är olika vart man bor. men sommaren är ju högsäsong för bröllop. så tänkte det var lika bra när vi ändå visste datumet och vilken kyrka vi ville vara i att boka nu så vi var säkra på att få det datumet vi vill ha.


    har ni börjat med nåt annat? vet ni lokal och sånt?

  • CJ5
    Äldre 23 Jun 20:50
    #4

    Vi letar lokaler för fullt, vi gifter oss inte på vår hemort utan där m2b är född. Så det kommer bli en heldel studiebesök i sommar innan bokning sker. Men kyrka har vi bestämt redan. Hur går era tankar ang när man skickar ut inbjudan? Vi har ju ändå valt att gifta oss i semestertider, ska man skicka ut inbjudan runt jul kanske?  

  • Äldre 23 Jun 21:21
    #5

    man kan ju alltid skicka ut save the date kort så folk kan skriva upp datumet före. men tror nog vi kommer skicka ut dom i början av nästa år. dom flesta vi kommer bjuda vet ju redan om det vi bjuder bara familjen och våra närmsta vänner. kommer iaf göra inbjudningarna så fort vi vet allt som ska stå i dom. tider, lokal mm


    vart ska ni gifta er?

  • CJ5
    Äldre 23 Jun 22:04
    #6

    Avesta ska vi gifta oss i. Ni då?   Har ni funderat på tema eller så?  

  • Äldre 23 Jun 23:01
    #7

    i skog i kyrkan där jag är döpt och konfirmerad. ska ha cerise rosa, svart och vitt i färger annars inget tema. ni då?

  • CJ5
    Äldre 24 Jun 10:16
    #8

    jag ska ha lite hästskor och gammal stil. färger blir rosa i olika nyanser, gult och orange!

Svar på tråden JuliBrud 2014