• Anonym (vill ha råd)
    Äldre 23 Jun 08:39
    1655 visningar
    2 svar
    2
    1655

    Ni som gjort bröstoperation

    Jag är ca 35 år, har fött och ammat 3 barn. Mina brösta är små och var det från början. Men nu är de små, hängiga o tomma. Jag fyller nästan inte ut en A-kupa ens, ibland går det beroende på olika sorters bh, men oftast glipar det. Det är inte kul, jag är inte bekväm med det här längre. Jag har i flera år funderat på operation.
    Jag vill inte bli som Dolly Parton, utan bara få en B-C kupa. Så nu vill jag fråga er som HAR opererat er.

    Hur gammal var du?
    Varför valde du operation?
    Har du ångrat dig?
    Vart utfördes operationen o vad kostade den?
    Har du ångrat stl, skulle du ha tagit större/mindre stl om det vore idag o du hade facit?
    Måste man byta ut implantaten efter 10-15 år?
    Vad har varit det värsta /bästa med op?
    Sist men inte minst, hur diskuterade ni med era partners? Var de för eller emot o vad tyckte de när det var "klart" var de positiva eller negativa??
    Sen undrar jag vad ert råd till mig som snart ev. ska ringa det där första samtalet vore? Ert bästa tips inför hela grejen typ..

    Till alla er som nu tänker skriva att det är helt onödigt o att  man är fin naturlig m.m att jag är korkad o dum som ens funderar på detta så vill jag bara säga att ni behöver icke besvära er. Det är inte negativ feedback jag vill ha, utan rena fakta från tjejer som redan har opererat sig. Jag vet redan om faror o komplikationer som kan uppkomma. Och det här är något som jag har tänkt på i många år o ett beslut har mognat fram. Det här är inte er tråd att spy galla i.

  • Svar på tråden Ni som gjort bröstoperation
  • Äldre 23 Jun 10:09
    #1

    Det är nog bättre att fråga här plastikoperationsforum.se/
    Får nog mer svar där :)

  • Carina­10
    Äldre 30 Jun 09:03
    #2

    Jag tycker du ska ta kontakt med en plastikkirurg, kolla så denne verkligen ÄR en plastikkirurg, googla, kolla i register osv så du inte får en kvacksalvare.
    Hör också om vad som ingår, vad som ingår efter operationen osv.

    Jag har inte opererat brösten men väl annat och dom släppte inte mig förrän jag var helt nöjd med rubbet.
    Ska på ytterligare en koll om några månader o därefter kommer det att avslutas.

    Jag har inte hittat en enda negativ kommentar om det företaget jag opererades på.

    När man opererar brösten så är det ju lite vilka implantat o sånt man ska ha med. Nu har det varit turbulent med en sort ju. Men vet att där jag opererade mig har dom försökt få tag på dessa kvinnor för att kunna plocka ut implantaten på dom o fixa till det igen.

    Tror (ej helt säker) på att de även har övernatttning i lägenheter om du bor långt ifrån.

    Men det viktigaste är att du gör en operation för DIN skull!

Svar på tråden Ni som gjort bröstoperation