• stormh­elen
    Äldre 18 Jun 23:25
    36781 visningar
    15 svar
    15
    36781

    Slöja eller inte??? Hjälp!

    Jag var i butiken där jag köpt min klänning idag, för att prova min klänning. När jag ändå var där passade jag på att prova slöja, och blev helt snurrig, då jag var inställd på att inte ha slöja alls. Men när den kom på så är jag inte lika säker längre...


    Vad tycker ni? Slöja eller inte slöja?


    Här kommer några bilder där ni ser både med slöjan på och utan slöja.


    Ni får bortse från min fula solbränna. Var ute igår och hade linne på mig så jag ser för tillfället inte riktigt klok ut. Tungan ute Foten i munnen


     


    Med slöja:




    Utan slöja:


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Slöja eller inte??? Hjälp!
  • daniie­l 2
    Äldre 18 Jun 23:46
    #1

    Med slöja. Jag tycker det blev finare. Den kompletterade klänningen på ett bra sätt. Det ser pampigare ut. Mer "brudigt" ;) Och när skulle du annars få chansen att bära en sådan? ;)

    Men, jag skulle inte använt slöjan under en eventuell middag och/eller fest. Utan enbart under vigseln och eventuellt under fotograferingen.

  • Äldre 19 Jun 00:13
    #2

    Jag röstar på med slöja, men en slöja utan spetskant. Det blir lite kaka-på-kaka, eftersom klänningen är i spets.

  • daniie­l 2
    Äldre 19 Jun 00:36
    #3

    Jag är beredd att hålla med kitkät där faktiskt. En slöja med en skuren kant, eller väldigt tunn kant, skulle kanske vara ett bättre alternativ. Jag tycker du ska satsa på en lika lång slöja dock :)

  • Äldre 19 Jun 07:00
    #4

    Jag tycker utan. Det blev stilrenare då. Utan slöja så lägger man mer märke till din  vackra klänning. 

  • stormh­elen
    Äldre 19 Jun 20:08
    #5

    Jag känner mig super velig.


    I ena stunden har jag bestämt mig för att ha slöja och i nästa har jag bestämt mig för att inte ha det.


    Det jag känner mig lite orolig över med slöjan är att jag inte vill att klänningen ska försvinna under slöjan. Jag tycker klänningen är så fin att jag vill att den ska synas.


    Men samtidigt så är det ju som daniiel 2 säger. När ska man annars få chansen att bära slöja om man inte gör det på sitt bröllop?!


    Oj oj oj... Så velig. Obestämd

  • Äldre 19 Jun 22:15
    #6

    Jag tycker du ska köra på slöja, som alla andra säger, det sätter pricken över i:et och gör helheten mer komplett :)
    Däremot tycker jag inte att du ska ha den slöjan du har på bilden, utan en med en tunnare kant och som inte har värsta släpet, utan en lång, men utan släp så att klänningen fortfarande är i fokus....

    Jag satt  i samma sits som du och har nu bestämt mig för att ha slöja, efter att varit helt anti det från början.... :)
    Däremot bara under vigseln och fotograferingen :) Lycka till!

     

  • Äldre 20 Jun 00:48
    #7

    Om du är velig så kan du köra på en kompromiss: Bär slöja till vigseln och ta av den till bröllopsfesten! Det är väl en bra kompromiss? :)
    Jag håller med karamell och daniiel - när ska du annars ha chansen att bära slöja? 

  • Äldre 20 Jun 08:33
    #9
    stormhelen skrev 2013-06-19 20:08:58 följande:

    Jag känner mig super velig.


    I ena stunden har jag bestämt mig för att ha slöja och i nästa har jag bestämt mig för att inte ha det.


    Det jag känner mig lite orolig över med slöjan är att jag inte vill att klänningen ska försvinna under slöjan. Jag tycker klänningen är så fin att jag vill att den ska synas.


    Men samtidigt så är det ju som daniiel 2 säger. När ska man annars få chansen att bära slöja om man inte gör det på sitt bröllop?!


    Oj oj oj... Så velig. Obestämd


    Jag funderade också slöja eller inte slöja och velade fram och tillbaka. Jag köpte en slöja som jag hade med mig, men till slut så valde jag bort den. Det hade blivit för mycket.

    Jag har precis som dig ganska långt hår och jag hade en utsläppt frisyr. Slöjan hade dolt mitt hår.
    Har du funderat på vilken sorts frisyr du ska ha?

    Du kanske ska ha en tunn slöja typ denna:
    www-static.weddingbee.com/wp-content/uploads/2010/01/26/5.jpg
  • stormh­elen
    Äldre 20 Jun 10:08
    #9

    Tycker verkligen att det här är jätte svårt. Haha, herrejösses vad svårt det ska vara. Drömmer


     


    Fjärilen skrev 2013-06-20 08:33:10 följande:
    Har du funderat på vilken sorts frisyr du ska ha?

    Du kanske ska ha en tunn slöja typ denna:
    www-static.weddingbee.com/wp-content/uploads/...
    Jag hade tänkt ha en heloppsatt frisyr. Något som dessa nedan kanske.








     


    Sedan så ska jag ha den här hårkammen.



    Ursäkta bildbombningen. =P


     


     


    Ja, en tunnare slöja skulle kanske funka bra, och en som då kanske inte har en spetskant som ni säger.

  • Äldre 20 Jun 15:14
    #10
    stormhelen,
    Jag ska också ha någon liknande håruppsättning och ett hårsmycke.
    Jättefina inspirationsbilder på hårfrisyrer! Vart har du köpt hårsmycket? 

     
  • Helipa
    Äldre 20 Jun 16:41
    #11

    Nån skrev här på BT att om man en gång har tänkt tanken att ha slöja så ska man köra på det för det är princip bara vid bröllop (och maskerader) som man "får" ha slöja. 

    Personligen tyckte jag dock att klänningen försvann lite under slöjan och att det var finare utan slöja.

    Men hade jag varit du hade jag köpt slöja just eftersom du faktiskt velar och det är ju tråkigt ifall du står där på bröllopsdagen och tänker "f*n, jag skulle ha kört med slöja!".

    Du kan ju alltid ta av den efter vigseln eller strunta i att använda den.

    Superfina frisyrer och smycke! Och klänning!!!! 

  • stormh­elen
    Äldre 20 Jun 17:05
    #12
    kitkät skrev 2013-06-20 15:14:10 följande:
    stormhelen,
    Jag ska också ha någon liknande håruppsättning och ett hårsmycke.
    Jättefina inspirationsbilder på hårfrisyrer! Vart har du köpt hårsmycket? 

     

    Tack! =)


    Jag köpte hårsmycket på Etsy.


     


    Helipa skrev 2013-06-20 16:41:27 följande:
    Nån skrev här på BT att om man en gång har tänkt tanken att ha slöja så ska man köra på det för det är princip bara vid bröllop (och maskerader) som man "får" ha slöja. 

    Personligen tyckte jag dock att klänningen försvann lite under slöjan och att det var finare utan slöja.

    Men hade jag varit du hade jag köpt slöja just eftersom du faktiskt velar och det är ju tråkigt ifall du står där på bröllopsdagen och tänker "f*n, jag skulle ha kört med slöja!".

    Du kan ju alltid ta av den efter vigseln eller strunta i att använda den.

    Superfina frisyrer och smycke! Och klänning!!!! 
    Ja, det är det som är grejjan att jag också tycker att klänningen försvinner under slöjan, det skulle i så fall vara om man har en slöja som är lite tunnare.

     


    Jag får fundera lite till på hur jag ska göra.


    Har hört att en slöja kan förstöra fresyren som är underslöja lite. (Vet inte om det stämmer). Å det vill jag ju inte. =P

  • drömma­ren
    Äldre 20 Jun 19:07
    #13

    jag håller med dom andra om att du ska köra med slöja =)
    tycker det såg ut som att något saknades på bilden utan slöja. 

  • SofiaM­agdale­na
    Äldre 20 Jun 21:42
    #14

    Hellu! Jag tycket slöjan tar för mycket uppmärksamhet! Din klänning är ju finast i världen! :)

  • Ms T
    Äldre 24 Jan 21:53
    #15

    Vad valde du?

Svar på tråden Slöja eller inte??? Hjälp!