• ellenp­ellen
    Äldre 16 Jun 21:10
    4538 visningar
    11 svar
    11
    4538

    Blommor i Malmö/Lund-området...hjälp!!

    Är det någon som har tips på en bra florist eller blomsterbutik i Malmö/Lund-området?!

  • Svar på tråden Blommor i Malmö/Lund-området...hjälp!!
  • MrsBar­th
    Äldre 16 Jun 21:47
    #1

    Jenny strandh, butik både på Emporia och egen butik utanför Malmö, Verkligen duktig! De driver Ingvar Strandh Blomsterskola och Jenny har sin butik på gården. De gjorde även alla blommor till Eurovision. Vi ska ha dem och ha festen på deras gård :)

  • marsma­t
    Äldre 16 Jun 21:54
    #2

    Bara Blommor i Malmö gör oerhört fina buketter och har väldigt fina blommor. Var där inne i förra veckan och pratade med hon som driver det och har en riktigt bra känsla nu inför samarbetet. De har bättre priser än de flesta och blommorna är närodlade, ekologiska och/ eller rättvisa vilket var väldigt viktigt för oss- jag jobbar med jordbrukspolitik och hade haft svårt att använda blommor där jag inte kände till ursprunget då det är en så oerhört belastad bransch.

  • ellenp­ellen
    Äldre 17 Jun 15:44
    #3

    Tack för tipsen, ska kolla upp!! Inga fler....?!

  • Äldre 17 Jun 16:05
    #4

    Hej!Jag beställde min bukett, tärnans bukett och tre corsage från Wendells blomsterhandel. De har i Willy-huset på Katrinelund i Malmö. De var väldigt duktiga och noga med att lyssna på önskemålen. De förklarade väldigt bra varför/varför inte beträffande olika blommor.             

  • Äldre 17 Jun 16:05
    #5
  • Äldre 17 Jun 16:05
    #6
  • Äldre 17 Jun 16:06
    #7

    Försöker igen med bilden

  • Äldre 17 Jun 16:09
    #8

    Nytt försök

  • Äldre 17 Jun 16:12
    #9

    Sista försöket, annars för det vara så.

  • kouki
    Äldre 17 Jun 16:18
    #10

    Iris i Lund, vid skomakaregatan... Alternativt lastbilen/ståndet på mårtenstorget, där handlaren är riktigt trevlig och duktig, tror att man kan beställa buketter av honom också. De som står precis när man kommer över gatan från Saluhallen :)

  • Äldre 17 Jun 21:24
    #11

    Min syster beställde från Royal Blommor i Staffanstorp och var supernöjd!

    http://royalblommor.blogspot.se/2012/01/vinterbrollop.html

     

Svar på tråden Blommor i Malmö/Lund-området...hjälp!!