• Moa01
    Äldre 14 Jun 18:00
    4709 visningar
    7 svar
    7
    4709

    Tipsa mig vad man kan önska i bröllopspresent =)

    Mina föräldrar vill gärna köpa något "minne" i bröllopspresent, och jag vet inte alls vad vi ska önska!


    Ge mig gärna tips vi ska få lite pengar från dem också med de vill ge något minne också!!

  • Svar på tråden Tipsa mig vad man kan önska i bröllopspresent =)
  • Yousof­in
    Äldre 14 Jun 18:39
    #1

    Vi önskar oss presentkort på ving till kommande bröllopsresa, marremekko skålar, bestick, vita tallrikar och en kaffemaskin.

  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 14 Jun 18:47
    #2

    Vi önskar oss prsentkort på Ticket till bröllopsresa, Chilli till en soffa och Elgiganten för TV. Vill dom köpa något speciellt som ett speciellt minne för dagen så en tavla av bröllopsfotot.


  • Moa01
    Äldre 15 Jun 05:26
    #3

    Ja man kan ju önska sig en förstoring från bröllopet, de var ett bra tips =)


     

  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 15 Jun 09:19
    #4

    Ja de är ofta något man säger. Vi rar det sen och så blir det aldrig av.


  • Äldre 15 Jun 12:16
    #5

    Vi kommer önska oss pengar men vi ville också ha någon present man kan "titta" på och minnas så vi önskar oss av min mamma Efva Attlings champagneglas: www.cervera.se/Pa-Bordet/Glas/Champagneglas/amor-vincit-omnia-champagneglas-2-pack.
    Vi har sagt att dem glasen ska vi dricka ur på varje bröllopsdag vi har och så blir det ett jättefint minne :)

  • Äldre 15 Jun 13:44
    #6

    Har ni trädgård? För isåfall kan man ju önska sig ett vårdträd. Ett träd är oerhört vackert symbolisk sett, med växande, kraft, utveckling och mycket sådant man kan knyta an till ett förhållande. Är det ett fruktträd kan ni göra kärleksfulla efterrätter, härlig must eller mumsigt mos att förgylla både vardagar och bröllopsdagar med.
    Eller en vacker större kruka att varkje år göra en fin plantering i.
    Eller en "kärleksrabatt"

    Annars kanske det finns någon tavla ni gillar? en spegel som vore fin att ha i hemmet? Ett par exta fina glas, bestick eller tallrikar att ha när ni ska fira era komamnde bröllopsdagar.
    En riktigt stor och fin linneduk-sådana kostar så man inte knatar och kpöer dem själv varje dag precis. En sådan följer ju med hela livet och är härligt att ha när man vill duka upp till fest för sina vänner och familj.

    En rejäl och fin vas att sätta blommorna i. Alltså, de blommor du naturligtvis årligen kommer att få av din make, gärna samma sorter som du hade i din brudbukett. Folk snackar om "en massa vaser" men HUR många har egentligen ens EN riktigt bra och rejäl vas i skåpet? De flesta skulle behöva minst en till.

    En taklampa?(Eller golv-dito föralldel) Kristallkrona eller modernt minimalistiskt-i vilket fall som helst kan den pryda och sprida ljus över ert hem i många  många år. Stolar, mattor och andra heminredningsdetaljer som man kanske kan välja utifrån att man kommer att vilja ha dem länge,kanske tom någon antik sak som kan sparas vidare till nästa generation?

    En vacker ljuslykta att tända ljus i, eller en kandelaber för samma syfte-återigen symbolik, något man kan spara och en sak som sprider hemtrevnad och feststämning närhelst man vill mysa till det.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • 7011e gången gilt
    Äldre 15 Jun 17:05
    #7
    va smart med ett träd eller liknade :)
Svar på tråden Tipsa mig vad man kan önska i bröllopspresent =)