• Äldre 10 Jun 16:09
    24927 visningar
    59 svar
    59
    24927

    Vilket kryssningsbolag till Karibien? För- och nackdelar

    Vi ska nog ta en kryssning i karibien nästa år och håller  nu på och läser in mig på ämnet:)

    Vill gärna ha feedback från er som har vart iväg på en liknande kryssning - Vilka åkte ni med? För- och nackdelar med kryssningsbolaget ni åkte med? Det finns ju så många att välja på, men nu lutar det år Royal Caribbean för vår del...

    Någon annan som planerar en kryssning framöver? Hur tänker ni/vad har ni valt?

    Vet att det finns någon liknande tråd redan, men hittar den inte...är ju inte det lättaste att hitta i detta forum så startar en ny.

  • Svar på tråden Vilket kryssningsbolag till Karibien? För- och nackdelar
  • Äldre 11 Jun 12:45
    #1

    VI åkte på en 4 dagars kryssning i Karibien med Royal Carabien! Den var riktigt bra!
    Maten var riktigt bra, Royal Carabien är tydligen de redderiet med godast mat ombord :)
    Allt var super med resan, såg inga nackdelar, men hade ingenting att jämföra med heller.
    Vi var iaf. supernöjda, har hört att maten på de andra båtarna är lite sådär... 

  • Äldre 11 Jun 17:41
    #2
    karamell skrev 2013-06-11 12:45:36 följande:
    VI åkte på en 4 dagars kryssning i Karibien med Royal Carabien! Den var riktigt bra!
    Maten var riktigt bra, Royal Carabien är tydligen de redderiet med godast mat ombord :)
    Allt var super med resan, såg inga nackdelar, men hade ingenting att jämföra med heller.
    Vi var iaf. supernöjda, har hört att maten på de andra båtarna är lite sådär... 
    Det låter ju lovande:) Jag har hört mycket bra om Royal...men man kan ju läsa så mycket och helt plötsligt börjar man fundera på en massa andra bolag med. Men kul att höra att ni tyckte er resa med Royal var bra och framförallt att maten var bra:) Man lär ju äta en del...

    En fråga: Fick ni köa mycket (i restaurang, vid hamnarna mm)? Hur många passagerare tog ert fartyg?
  • annaka­jsabri­tta
    Äldre 11 Jun 18:59
    #3

    Vi åkte på bröllopsresa i januari/februari och valde också Royal Caribbean för en 4-dagarskryssning i Karibien. Vi var jättenöjda! Det var trevligt och fräscht på båten, god mat och inte så särskilt mycket köande (väldigt lite jämfört med när jag kryssade till Tallin nu i helgen). Vi bokade utflykter/aktiviteter i hamnarna via Royal Caribbean och det är någonting jag verkligen kan rekommendera! Det var väldigt smidigt att ha det fixat, vi fick bara våra biljetter för aktiviteterna levererade till hytten och sedan när båten lagt till var det bara att dra iväg

    Lycka till med er resa!

  • Gissi
    Äldre 11 Jun 19:03
    #4

    Åh!!
    Vad bra att du startade denna tråd =)

    Vi tänkte åka någon av dessa båtar när vi åker på bröllopsresa så jag är också nyfiken på erfarenheter av båtarna =D 

  • Äldre 11 Jun 19:36
    #5
    annakajsabritta skrev 2013-06-11 18:59:42 följande:
    Vi åkte på bröllopsresa i januari/februari och valde också Royal Caribbean för en 4-dagarskryssning i Karibien. Vi var jättenöjda! Det var trevligt och fräscht på båten, god mat och inte så särskilt mycket köande (väldigt lite jämfört med när jag kryssade till Tallin nu i helgen). Vi bokade utflykter/aktiviteter i hamnarna via Royal Caribbean och det är någonting jag verkligen kan rekommendera! Det var väldigt smidigt att ha det fixat, vi fick bara våra biljetter för aktiviteterna levererade till hytten och sedan när båten lagt till var det bara att dra iväg

    Lycka till med er resa!
    Kul att ni också hade en lyckad resa! Vi tänker nog också boka någon utflykt gm Royal Caribbean (om det blir dem vi åker med). Har sett att det finns jättemånga olika utflykter och det låter himla smidigt att boka med dem.

    Nu blev jag väldigt inspirerad!
  • Äldre 11 Jun 19:37
    #6
    Gissi skrev 2013-06-11 19:03:06 följande:
    Åh!!
    Vad bra att du startade denna tråd =)

    Vi tänkte åka någon av dessa båtar när vi åker på bröllopsresa så jag är också nyfiken på erfarenheter av båtarna =D 
    När funderar ni på att åka? Vi planerar en resa i april 2014. Längtar riktigt mycket nu!!
  • Hanni
    Äldre 11 Jun 20:46
    #7

    Vi var på en 6- eller 7-nätters kryssning med Royal Carribean i april förra året. Kan inte komma på något negativt. Vi bokade utflykter på båten så att det sen som sagt bara var att hoppa i land och ta sig till aktiviteten. Jag tyckte det var väldigt smidigt att man betalade allt ombord med speciella kort (som även var hyttnyckeln) kopplade till sitt eget bankkort. Maten var bra och det var bra priser på drickat. Enda gångerna den var ordentligt med kö var när alla skulle på och av vid första respektive sista dagen. I övrigt var det väldigt lite köande när man skulle på och av båten i olika hamnar.
    Både jag och sambon kan absolut tänka oss att åka med dom igen!

  • Hanni
    Äldre 11 Jun 20:51
    #8

    Kan tillägga att vi åkte med Allure of the seas. Vi hade balkong och det var värt varenda krona att kunna sitta där, speciellt på kvällarna och ta det lugnt.
    Såg nu när jag var in på deras sida att dom har ett nytt fartyg, jäklar vad sugen jag blev på att åka med det! ;)

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 11 Jun 22:12
    #9

    Vad kul då vi precis börjat överväga kryssning!

  • Äldre 12 Jun 17:15
    #10
    Hanni skrev 2013-06-11 20:51:12 följande:
    Kan tillägga att vi åkte med Allure of the seas. Vi hade balkong och det var värt varenda krona att kunna sitta där, speciellt på kvällarna och ta det lugnt.
    Såg nu när jag var in på deras sida att dom har ett nytt fartyg, jäklar vad sugen jag blev på att åka med det! ;)
    Va härligt det låter! Ja, balkong får det definitivt bli!
    Skönt att ni inte upplevt för mycket köande även om det är ett stort skepp och mycket folk:)
Svar på tråden Vilket kryssningsbolag till Karibien? För- och nackdelar