• Anonym (funde­rsam)
    Äldre 8 Jun 14:08
    5837 visningar
    8 svar
    8
    5837

    Tips om önskelista

    Efter lite funderande har vi fått ihop en liten önskelista, både saker vi behöver och pengar till bröllopsresa.
    Hur har ni som haft önskelista gjort? Har ni några bra tips att dela med er av? 

    Har ni lagt in den här på BT och skickat länken till de gäster som bett om önskelistan eller har ni något tips på någon annan sida?
    Eller har ni bara skickat ut den i ett mail till de som frågat?

    Det lilla jag har kikat på önskelistan här så verkar den vara bra eftersom den "räknar av" då gästerna markerar att de kommer köpa så det inte blir så mycket dubbletter. Men använder gästerna den funktionen? 

    Behöver tips och råd :)  

  • Svar på tråden Tips om önskelista
  • Äldre 8 Jun 14:32
    #1
    Anonym (fundersam) skrev 2013-06-08 14:08:51 följande:
    Efter lite funderande har vi fått ihop en liten önskelista, både saker vi behöver och pengar till bröllopsresa.
    Hur har ni som haft önskelista gjort? Har ni några bra tips att dela med er av? 

    Har ni lagt in den här på BT och skickat länken till de gäster som bett om önskelistan eller har ni något tips på någon annan sida?
    Eller har ni bara skickat ut den i ett mail till de som frågat?

    Det lilla jag har kikat på önskelistan här så verkar den vara bra eftersom den "räknar av" då gästerna markerar att de kommer köpa så det inte blir så mycket dubbletter. Men använder gästerna den funktionen? 

    Behöver tips och råd :)  
    Undrar samma sak, sitter precis med våran lista Vi funderar på att skicka ett mail till dom som kommer och säga att listan finns hos toastmadame, så får hon hålla reda på vem som köper vad. Vi önskar oss en del saker som man gärna inte vill ha dubletter av, däremot så önskar vi oss en servis (rörstrand swedish grace snow) och där kan ju man få flera av samma, det gör ju inget ;)
  • Anonym (funde­rsam)
    Äldre 8 Jun 18:22
    #2
    Vi önskar oss också Swedish grace, men vi har redan många av delarna så därför har vi skrivit upp de som saknas men där gör det som du skrev inget om det bli några lika :)
    Men sen har vi även grejer som vore "trist" att få flera stycken av. 

    Vi hade först tänkt att lämna listan till vårt värdpar för "avprickning" men vi tänkte om det kan finnas någon med något ännu bättre sätt eller om någon har använt BT önskelista och är nöjda :) 

    Känns som att det är rätt mycket jobb för värdparet att behöva hålla koll på vad alla köper..  
  • Anonym (funde­rsam)
    Äldre 11 Jun 16:10
    #3

    Ingen som har något tips? 

  • Alylly­ra
    Äldre 11 Jun 16:15
    #4

    Ett brudpar som vi var bjudna till hade en sådan lista, och jag tror att folk använde sig av den. I alla fall kunde man notera att det bara fanns två kvar av den och den tallriken eller assieten som de hade önskat sig 12 av osv... Nu gick vi ifrån listan och köpte något annat, men om vi hade köpt något på listan hade vi definitivt prickat av detta!

  • Äldre 11 Jun 20:34
    #5

    Vi använde listan här på BT. Det gick ok. Dock hade vi förmodligen varit lite otydliga på en punkt så där fick vi dubbelt, och båda hade bokat den i listan. Båda hade dock bokat 1st var men köpt 2 st var.... Man måste vara mycket tydlig och jag tror att det är att föredra att skriva i texten hur många ni vill ha och sedan sätta antal bokningsbara till 1st. Detta funkar förstås inte om det är väldigt dyra saker, eftersom en person då inte kan köpa allt....

    Vi valde att skicka länken till önskelistan till de som frågade. Det var både bra och dåligt då de som inte frågade inte heller visste att den fanns, och kanske egentligen hade velat veta det. Jag vet inte hur vi hade gjort om vi hade fått backa tillbaka. Jag tycker inte om att "tigga" presenter och ville därför inte ge önskelistan till alla utan att de frågat om den. Jag gillar när gästerna får tänka lite själv också och ge något från hjärtat.  

  • Äldre 11 Jun 21:23
    #6

    Om ni önskar er en servis eller liknande som finns på Cervera så kan ni ju registrera er där - och tala om att ni är registrerade där med önskelista. Så räknar Cervera av från önskelistan åt er Glad (listan är digital. så det spelar ingen roll vilken affär dom handlar i)

    Jag tror i alla fall att den finns på Cervera. Det fanns både där och på Duka förut 

  • annika­ljungq­vist
    Äldre 16 Jun 13:59
    #7

    Vi har registrerat en lista på Cervera. Den är jättebra. Våra gäster har OSA:t via mail och så fort vi har fått ett mail går vi in på Cerveras hemsida och skickar en kod till deras mailadress. Antingen kan de köpa sakerna över internet eller gå in i en butik och få hjälp av personalen som har listan på datorn.
    Man kan även välja exakt antal på varje vara så det inte blir dubbelt av någonting.
    Lycka till! 

  • Anonym
    Äldre 16 Jun 14:02
    #8

    Vi har en hemsida, på den finns en flik "Önskelista" där kan gästerna läsa:

    Det första på vår önskelista är att vi får dela denna dag med Er. 
    Många åker långt och det absolut viktigaste för oss är att Ni kan dela vår dag! 

    Om Ni vill ge oss något har vi en önskan, att det ska gynna vår fritid tillsammans. 

     

Svar på tråden Tips om önskelista