• Äldre 4 Jun 17:29
    1800 visningar
    8 svar
    8
    1800

    Nån som beställt fotoböcker

    och kan rekommendera nåt bra ställe? Vi funderar på att göra via våran fotograf, då kostar den stora boken7-800kr och den lilla 350kr. Är det vanliga priser? Funderar även på att göra canvastavlor..

  • Svar på tråden Nån som beställt fotoböcker
  • Äldre 4 Jun 20:08
    #1

    Jag har gjort både via vistaprint och fujidirekt.
    Jag föredrog fuji...

    Vi betalade nog 350:- för en fotobok har jag för mig...
    Fördelen med att göra en egen är ju att du kan få fram den känsla som ni är ute efter i boken. Utan att behöva sitta och detaljstyra fotografen.
    Å andra sidan så är fördelen med att beställa via fotografen att ni antagligen får en välbalanserad och konstnärlig bok som ni kanske inte hade konstruerat själva... 

  • Äldre 4 Jun 20:08
    #2

    Just ja.. våra fotoböcker var i A4-format

  • Äldre 4 Jun 20:49
    #3

    Jag har gjort fotoböcker hos JapanPhoto tidigare och har fått riktigt fina böcker och programmet är lättanvänt. Dock tycker jag att de är lite dyra så nu när jag gjorde vårt bröllopsalbum använde jag mig av Crimson och jag har precis beställt en bok 28x28 cm med 56 sidor och betalar då ca 500 kr vilket är billigare än JapanPhoto. Crimsons program var också lättanvänt med många finesser och detaljer. Jag får förmodligen boken imorgon så kan inte säga hur kvaliten är än:)

  • Äldre 4 Jun 21:11
    #4

    Japanphoto på fotopapper (budget) och SIM2000 (lyx) får mina varmaste rekommendationer!

  • Äldre 5 Jun 09:18
    #5

    Vart lite nyfiken på crimson böckerna men tyckte att de var lite för små för priset största var en A4 samt att jag är inte helt förtjust i fyrkantiga böcker, boken vi ska köpa via vår fotograf kommer att vara på mer än 40 sidor och större, ca 38x33 cm om jag minns rätt och för det kommer vi också att betala 7-800 kr sen kommer själva mallen på boken att följa med digitalt så vill jkag flytta någon bild så slipepr jag göra om hela boken själv, smidigt i mon värld  

  • Äldre 5 Jun 09:24
    #6
    weddinghelena skrev 2013-06-05 09:18:10 följande:
    Vart lite nyfiken på crimson böckerna men tyckte att de var lite för små för priset största var en A4 samt att jag är inte helt förtjust i fyrkantiga böcker, boken vi ska köpa via vår fotograf kommer att vara på mer än 40 sidor och större, ca 38x33 cm om jag minns rätt och för det kommer vi också att betala 7-800 kr sen kommer själva mallen på boken att följa med digitalt så vill jkag flytta någon bild så slipepr jag göra om hela boken själv, smidigt i mon värld  
    Hos våran fotograf är den största fotoboken 33*28cm och kostar ca7-800kr. Hon har även en mindre bok som är
    23*25cm för 350kr. 
    Funderar på att köpa en bok via henne och sen beställa till svärföräldrarna via nåt ställe.
  • Carina­10
    Äldre 5 Jun 18:49
    #7

    Tänkte göra egen/egna sedan vis vistaprint ELLER smartphoto. Var helt nöjd med de små jag gjorde via smartphoto för där var även lite bilder man kunde lägga in....ex lite blommor o så.

  • kouki
    Äldre 5 Jun 19:13
    #8

    Om du har en macdator så kan du göra en via iPhoto.
    Alla böcker verkar vara i A4 format och kosta kring 300 kronor för inbunden, kring 200 för spiralbunden. Man kan få extra sidor för en liten slant, vet dock inte hur många sidor som ingår. 

Svar på tråden Nån som beställt fotoböcker