• Anonym
    Äldre 2 Jun 20:20
    29398 visningar
    79 svar
    79
    29398

    Hur mycket pengar la ni på vigselringarna?

    Hur mycket brukar man lägga på vigselringar egentligen? Kan ju självklart variera kraftigt, men skulle vara intressant att veta ungefär vad folk lägger på en ring som skall sitta på fingret hela livet ut...

  • Svar på tråden Hur mycket pengar la ni på vigselringarna?
  • Äldre 2 Jun 20:25
    #1

    jag tror.. personligen tycker jag att t.ex 8000 är alldeles för mycket. men ca 4-6000 max är väl ungefär vad jag skulle vilja lägga. min fästman är nog troligen ungefär på samma spår. 

  • Äldre 2 Jun 20:29
    #2

    Min fästman lade 4-5.000 på sin, minns inte riktigt. Min vigselring har till samman kostat 12.000. Jag tycker också det är mycket, men tycker ändå det är värt det. 


  • Anonym
    Äldre 2 Jun 20:33
    #3

    Jag är gärna anonym då folk jag känner inte behöver veta vad våra ringar kostade. Vi lade 20 000 på min ring, efter rabatt. (ca 13 000/st på våra förlovningsringar) Jag tror vi ligger ganska högt i jämförelse med dom flesta andra och det är helt klart en av dom största posterna i budgeten, men allt handlar ju om hur man prioriterar och vad man har råd med. 

  • Anonym
    Äldre 2 Jun 20:35
    #4

    Min ring kommer kosta ca 12.000. Sen kostade våra förlovningsringar 13.000 tillsammans.

  • Anonym
    Äldre 2 Jun 20:43
    #5

    Min förlovningsring är värd ca 80000. Mkt pengar men jag älskar den. Skulle tro att vigselring blir billigare men jag vet inte ännu då jag inte bestämt hur den ska se ut. Det viktigaste tycker jag är att välja en ring som passar en själv och ens ekonomi. Finns inga rätt och fel :)

  • Äldre 2 Jun 20:47
    #6
    Anonym skrev 2013-06-02 20:43:00 följande:
    Min förlovningsring är värd ca 80000. Mkt pengar men jag älskar den. Skulle tro att vigselring blir billigare men jag vet inte ännu då jag inte bestämt hur den ska se ut. Det viktigaste tycker jag är att välja en ring som passar en själv och ens ekonomi. Finns inga rätt och fel :)
    precis. läst om dom som läge 100 000 på vigselringar, och dom som lägger 300 på en slät silverring. så. beror helt på hur man har råd och hur man värderar ringen i sig. en del vill kanske bara ha en ring och bryr sig inte om att det inte finns någon sten på den eller att det "bara" är silver eller stål. medan andra tycker det är viktigt att det syns att det är en vigselring och att det är ädelmetaller och stenar :)
  • Anonym
    Äldre 2 Jun 20:47
    #7

    Min förlovningsring kostade ca 8000 och vigselringen ca 11000. Fick dock 20% på visserligen så det blev ca 9000 istället.

  • Äldre 2 Jun 20:50
    #8

    Vår kostade runt 1800 med gravyr. Det var titan och utan diamanter därav priset. Helt vår smak, ibland har man tur ;)

  • Äldre 2 Jun 20:51
    #9
    Våra så klart, vi har varsin.. ;)
  • Äldre 2 Jun 20:52
    #10

    Min vigselring skulle ha kostat 10298kr, men eftersom det var rabatt på den och det är det fortfarande så kostade den 7998kr. Sambons kostade 699kr, han valde en titanring, hans förlovningsring kostade oxå 699kr och min kostade 2598kr.

Svar på tråden Hur mycket pengar la ni på vigselringarna?