• Äldre 2 Jun 16:52
    1976 visningar
    4 svar
    4
    1976

    Tal när man inte har middag?

    Hur har ni som inte haft middag på bröllopet gjort med tal? Har ni skippat det helt eller lyckats väva in det ändå? 
    Jag är lite orolig för att det blir konstigt att avbryta för tal under mingel/fika och fest.
    Har hade ni som gäster helst sett att det gjordes?  

  • Svar på tråden Tal när man inte har middag?
  • Äldre 2 Jun 16:57
    #1

    Hur menar du? Varför skulle det inte passa med att någon håller sitt lilla tal medan ni fikar? Det går väl alldeles utmärkt?


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 2 Jun 17:00
    #2

    Jag tänkte att det kanske blir konstigt är folk spinger runt och är i olika rum, det är lite levande bakgrundsmusik och inte så mkt "uppstyrt". Det är alltså inte uppdukat till fika med bord, utan mer mingelmat/småplock som äts ståendes (vissa sittplatser och "avlastningsytor" finns såklart) och det kommer vara uppdelade på två våningar. 

  • Äldre 2 Jun 17:46
    #3

    Ingen annan? 
    Bryr sig folk om dom missar tal eller blir det väldigt jobbigt för den som håller tal om folk "springer runt" samtidigt?
    Sambon och jag är inte helt överrens nämnligen och vi ska träffa vår musiker nu ikväll och då är det bra om vi vet hur vi ska göra med ev avbrott för tal=S   

  • Äldre 2 Jun 18:28
    #4

    Jaha, du menar så...ja då kan det ju bli lite svårt att hålla tal. Det blir ju inte så lätt att få folk till samma ställe så de kan lyssna menar jag.


    Jag skulle inte vilja hålla tal samtidig som folk går omkring och gör annat, då skulle jag ha svårt att hålla tråden tror jag.
    Man får nog kanske ta det precis i samband med att man bjuder varsågod då eller nå´t?


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Tal när man inte har middag?