• lillap­ia
    Äldre 28 May 06:18
    7663 visningar
    18 svar
    18
    7663

    När gör ni naglar?

    Undrar bara ni som har fixat naglar eller ska fixa naglar, hur många dagar innan gjorde ni eller ska?
    Jag brukar tycka det är jobbigt att ha lång naglar så kanske är det bäst att gör bara några dagar innan bröllopsdag?
    Jag kommer inte ha för lång naglar utan lagom, kommer inte ha  fransk manikyr naglar för jag vill ha lite annorlunda, som på bilden kommer jag ha :).


  • Svar på tråden När gör ni naglar?
  • mrs2b
    Äldre 28 May 06:53
    #1

    Tänkte nog ta det samma vecka, några dagar innan. Blir svårt att vara långnaglad på jobbet, då det är inom vården.  Fina naglar! Lite annorlunda var de ja.

  • sanzan
    Äldre 28 May 07:52
    #2

    Så där ser mina naglar ut nu . Till bröllopet rekommenderar de att man gör naglar 3-4 dagar innan så de hinner sätta sig ordentligt. Jag gör mina på måndagen och gifter mig på lördagen.

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 28 May 08:51
    #3

    Vilken bra tråd. Har också funderat på denna frågan men i och med vi själva ska dekorera lokalen så känns långa eller längre naglar än vanligt lite otympligt när man ska gå och dra stolsöverdrag, knyta stolsrosetter osv... men samtidigt så kan man inte göra dem samma dag som bröllopet så jag vet inte alls när jag ska fixa dem eller om jag helt enkelt kör med depends lösnaglar och sätter fast dem själv på kvällen innan efter att vi dekorerat lokalen.

  • 67d
    Äldre 28 May 09:02
    #4

    Jag gör dom 3 dagar innan. Kommer dock bara gelelacka mina då jag varken kan ha gelé eller akryl mer än 1 vecka sen börjar kroppen stöta bort det. Så ni som aldrig gjort naglar innan tipsar jag om att testa innan bröllopet!

  • Äldre 28 May 09:11
    #5

    Jag gör mina naglar var 3-4 vecka och har gjort det i snart 2 år. Så jag kommer göra dom på onsdagen och vi gifter oss på lördagen. Mina naglar ser nygjorda ut ungefär 1 vecka varje gång jag gör dom.


    Men jag rekommenderar att man testar någon månad innan. Så man ser hur man reagerar, en del kan inte ha gelé en del kan inte ha akryl för att nageln liksom stöter bort materialet.
    Jag föreslår att man bokar en tid cirka 3-4 veckor innan bröllopet och gör naglarna och sen bokar ett återbesök samma vecka som bröllopet är och fixar dom igen då. För då hinner man vänja sig och se hur ens naglar reagerar på att ha material.


    Jag har använt både akryl och gelé och mina naglar tycker bättre om när jag använder gelé, när jag använder akryl spricker mina naglar väldigt lätt.


    Framtiden är den du själv skapar
  • Thea
    Äldre 28 May 10:04
    #6

    jag har tänkt fixa naglarna men det kommer vara endast till bröllopet.
    Men jag jobbar som elektriker och det är inte optimalt att ha långa naglar så jag tänkte göra dom kvällen innan bröllopet. finns det då risk för att de kan flyga av om de inte får "sätta sig"? har alltså tänkt ta bort dom strax efter bröllopet. 

  • Thea
    Äldre 28 May 10:04
    #7

    jag har tänkt fixa naglarna men det kommer vara endast till bröllopet.
    Men jag jobbar som elektriker och det är inte optimalt att ha långa naglar så jag tänkte göra dom kvällen innan bröllopet. finns det då risk för att de kan flyga av om de inte får "sätta sig"? har alltså tänkt ta bort dom strax efter bröllopet. 

  • stormh­elen
    Äldre 28 May 10:13
    #8

    Jag kommer nog att göra mina naglar 2-3 dagar innan bröllopet. 

  • Äldre 28 May 10:45
    #9

    Jag ska göra ett test nästa vecka och se hur länge det håller sig fint. Kommer naturligtvis även prata med tjejen som ska fixa mina naglar och se vad hon rekomenderar. Nu ska jag visserligen inte göra en nagelförlängning eftersom mina naturliga naglar är långa, men jag ska göra manikyr och permanent lackning.


  • Äldre 28 May 13:07
    #10

    Jag har en tid att fixa naglarna dagen innan bröllopet, det är samma person som gör smink och hår på bröllopsdagen. 

  • dellel­garin
    Äldre 28 May 13:15
    #11

    Jag gör mina naglar normalt var tredje vecka, permanentlack på egen nagel, jag kommer göra dem med fransk manikyr onsdag( gifter oss lördag)pga röda dagar , hade dock gärna väntat tills dagen innan om jag kunde pga allt fix man skall göra , men de brukar inte gå sönder, värre om man har förlängningar tycker jag.

    Ja kommer att ha ljust rosa tipp på mina :)

  • Äldre 21 Jan 22:10
    #12

    oj vilka fina naglar , jag älskar dem

  • Äldre 23 Jan 15:29
    #13

    Hehe, jag fixade mina dagen innan. Jag tillhör den mer klantiga sorten som absolut inte hade kunnat hålla mina fina, långa, vällackerade naglar speciellt fina, långa eller vällackerade mer än under cirka 24 timmar, vilket var ungefär vad jag lyckades med också. Jag hade inga förlängningar eller liknande utan bara "vanlig tråkig" fransk manikyr, men tre dagar senare syntes det knappt ett spår av det. Och det tror jag verkligen inte berodde på tjejen som fixade naglarna åt mig, utan bara på att jag är så himla värdelös på att inte sabba mina naglar.

  • Äldre 23 Jan 16:40
    #14

    Jag ÄLSKAR långa naglar, men arbetar inom vården så det är tyvärr inget jag kan ha på jobbet.
    Så kommer antagligen göra naglarna dagen innan bröllopet (då jag tänker vara ledig för att kunna dekorera och fixa i lugn och ro)
    Så får vi se hur länge jag kan ha dom.
    Sen tycker jag att vanlig fransk manikyr är klassiskt, inte tråkigt =) 

  • Äldre 23 Jan 20:34
    #15

    jag tänker göra senast dagen före. gärna två-tre dagar före. mest för att slippa "stressa" med naglarna på själva b-dagen. men också för att vänja mig^^ hon jag funderar på gå till gör underbar längd på naglarna! det ser så himla naturligt ut! på vissa är det lite längre, men på de flesta bilder är det bara just utanför fingertoppen. det ser ut som långa naglar, men dom är praktiska!

  • Äldre 1 Mar 23:50
    #16

    Jag kan inte ha långa naglar på jobbet så hur dåligt är det för nageln att bygga upp/förlänga naglarna såhär för en kortare period och sedan "slipa ner dem" igen? Jag hörde av en nagelterapeut att naglarna inte mådde bra av att göras för att sedan ta bort förstärkning/förlängning. Utan att man fick välja - om man skulle ha långa naglar eller inte liksom. ...

  • Maj12
    Äldre 1 Mar 23:59
    #17

    Jag fick ett infall :) och gjorde gelnaglar när jag va ledig under 2 veckor, när jag sen gick tillbaks till jobbet så insåg jag väldigt snabbt att det inte funkade så jag fick ta bort dom. Mina naglar är nu i samma kvalité som innan. Så för mig funkade det jättebra.

  • Äldre 2 Mar 07:34
    #18

    Jag hade inte ens tänkt fixa naglarna nåt speciellt, men nu har min brudtärna ordnat nagelfix för oss båda kvällen innan, och hon betalar! Vilken vän :)

Svar på tråden När gör ni naglar?