• Äldre 27 May 21:29
    9383 visningar
    46 svar
    46
    9383

    Sista rycket, en månad kvar! Utmaning!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-27 21:31
    Nu är det bara en månad kvar till bröllopet. Jag var så duktig i början av året och gick ned sex kilo. Men nu har jag fallit tillbaka i sötsaksträsket så nu vill jag skärpa mig igen. Utmanar mig själv till en månad utan sötsaker och med mer motion. Är någon med?

  • Svar på tråden Sista rycket, en månad kvar! Utmaning!
  • Josi
    Äldre 29 May 22:12
    #21

    Någon som har något tips på att bli av med en "jag har varit gravid 3 gånger" -mage?

  • imoen
    Äldre 29 May 22:37
    #22

    Josi, jg gjorde en "plankanutmaning" för några veckor sedan. Vi plankade 30 min/vecka och det gjorde verkligen stor skillnad på mig. Framför allt så blir jg inte skendräktig så fort jag äter något på samma sätt som förr. Hejaheja alla ni som satsar! Själv springer jag med zombiesrun! As-bra motivation för mig som normalt är soffsittande tv-spelsnörd. Bättre att vara löpande spelnörd.

  • Äldre 30 May 07:05
    #23

    Jag hakar på. Tänke köra "21 dagas utmaningen".. 

  • Äldre 1 Jun 07:59
    #24

    Plankan är bra för att få plattare mage, det kan jag hålla med om!

  • Josi
    Äldre 1 Jun 09:28
    #25

    Idag blir det nog jobbigt när resten av familjen äter godis! För mej blir det nog morot och gurkstavar och dip. Hur går det för er andra?

  • imoen
    Äldre 1 Jun 14:40
    #26

    Jag sitter i en bil på väg till en 30-årsfest. Lyckligtvis gillar 30-åringen inte tårta men grill blir det i alla fall. Det ligger dock en påse polly i framsätet som ser mycket inbjudande ut :/ Lycka till ni andra med helgfrestelserna.

  • imoen
    Äldre 1 Jun 14:43
    #27

    Förresten så räknar jag kalorier i en app som heter "kaloriräknaren". Om man är noga så ser man ju vad det finns utrymme för i dieten. Och, det har ju varit gassande sol i snart tre veckor (i min halva av landet) och för att klara av glass-suget har jag gjort smoothies på yoghurt, blåbär och banan. Då känns det lite bättre :)

  • stormh­elen
    Äldre 1 Jun 15:46
    #28

    Inget socker nu på 4 dagar, men suget finns fortfarande. Igår kunde jag knappt tänka på annat än Coca-Cola och choklad. Haha. Men det börjar bli bättre iaf, inte lika jobbigt idag (än) som det var de andra dagarna. Tungan ute


     


    Tre stycken gympass har jag hunnit med också, så det är skönt att ha tagit tag i träningen, även om det är i 11:e timmen. Men bättre sent än aldrig heter det väll? Flört Sedan har jag köpt hopprep för att kunna stå ute på gården och hoppa lite så att man får upp flåset. Dock så blev det inget hoppande idag då det regnar en hel del ute.  =/

  • MTB
    Äldre 1 Jun 15:51
    #29

    Har börjat med crossfit igen efter ett 2års uppehåll. Känns jätteskönt att vara igång igen, och med bröllopet i antågande så borde ju inte motivationen svikta hoppas jag. =)

  • Äldre 1 Jun 17:11
    #30

    Med maten har det gått bra de senaste dagarna, har inte fallit för några frestelser. Motionen är det dåligt med. Jag ska iallafall ut på en kvällspromenad ikväll. Och imorgon hoppas jag på en långis.

Svar på tråden Sista rycket, en månad kvar! Utmaning!