• anothe­rplace
    Äldre 26 May 22:25
    7842 visningar
    27 svar
    27
    7842

    Om svar anhålles

    Jaha nu är det 6 dagar kvar innan anmälan ska göras som senast.. Än så länge är det 49 pers av 108 som svarat, (32 som kommer, jag å m2b å sonen 3 av de)verkar som att lördagen 1/6 kommer bli en lång dag!! I och med anmälan ska man även anmäla om man vill ha alkofritt eller alkohol till maten, Känns som att fler skulle svarat lite innan men verkar som om hälften kommer vara ute i sista minut, min tanke är att de kanske helt enkelt glömt, så skicka lite påminnelse till några, för att vara snäll... de har dock inte osat ännu (vill ju inte att de ska se det som ett tvång att komma, är ifs de närmsta jag skickat påminnelse till  och känns inget kul) men den 1/6 kommer vi ändå få sitta och ringa runt till alla,, har bara lust att den 2:e sitta å strycka alla som inte svarat,,Inte sugen på detta, känns liksom lite som att de skiter i vilket, hur gjorde era gäster? svara många på sista dagen? hur gjorde ni från de som inte svarat? :) är ju en hel del som baseras på antal gäster, ;)#snart står vi brudar#  

  • Svar på tråden Om svar anhålles
  • Äldre 27 May 15:13
    #11
    Marjasinus skrev 2013-05-27 14:48:18 följande:
    Två av våra "spara datumet"-kort kom aldrig fram till mottagarna. Måste ha försvunnit med posten nånstans. Inbjudningarna verkar ha kommit fram allihopa dock.

    Det kan finnas naturliga förklaringar ibland. Men annars håller jag med dig...
    Förstår hur du tänker, men två andra inbjudningar kom tillbaka från posten som var påväg fel så verkar konstigt om inte hennes kommit fram
    Framtiden är den du själv skapar
  • mirret­h
    Äldre 27 May 15:45
    #12

    Vi har också sista osa 1/6, av 58 sällskap i gästlistan har 27 svarat. Vi har totalt bjudit in 109 st och 51 har tackat ja. Jag vet att det är några dagar kvar men man blir ju lite fundersam också, om alla inbjudningar kommit fram... Vore trist att få reda på att de inte gjort det. Men det är klart, man kan ju ringa de man saknar.

  • Marjas­inus
    Äldre 27 May 16:14
    #13
    mirreth skrev 2013-05-27 15:45:26 följande:
    Vi har också sista osa 1/6, av 58 sällskap i gästlistan har 27 svarat. Vi har totalt bjudit in 109 st och 51 har tackat ja. Jag vet att det är några dagar kvar men man blir ju lite fundersam också, om alla inbjudningar kommit fram... Vore trist att få reda på att de inte gjort det. Men det är klart, man kan ju ringa de man saknar.
    Jag tror att många noterar sista svarsdatum i sin iphone/kalender när de får inbjudningarna. Håll ut eller förebygg :)
    jimmyojennifer skrev 2013-05-27 15:13:42 följande:
    Förstår hur du tänker, men två andra inbjudningar kom tillbaka från posten som var påväg fel så verkar konstigt om inte hennes kommit fram
    Framtiden är den du själv skapar
    Bra det, vårt spara datumet-kort kom inte tillbaka det har bara inte kommit fram säger gästen. Men det är väääldigt ovanligt att post försvinner så det är nog inget man måste ta höjd för...
     
  • Grodpr­insens brud
    Äldre 27 May 19:07
    #14

    Då sitter vi i samma båt du och jag... Vi har också OSA 1/6 och bara trettio av sextio gäster är anmälda...


  • anothe­rplace
    Äldre 27 May 19:11
    #15

    Jag tror många v våra gäster glömt datumet, så ska iaf ringa runt! Bara så nervös med de för lokalen,, suck den innan va en drömlokal för bröllopet, med stor dansbana + scen, å 2 små hus,, elaka kök, :(

  • Äldre 27 May 19:38
    #16

    Vi har också osa 1/6 och det är bara 14 av 106 gäster som osat än, men jag är inte alls nervös. Datumet finns ju där för att gästerna har fram tills dess på sig och om våra gäster fungerar så som mig så kommer i pricip alla anmälningar komma sista dagen. Jag lägger alltid in viktiga datum i kalendern och sedan glömmer jag bort det (och svarar i panik i sista sekunden)
    Det är nog iaf väldigt få som tänker att dom är sena med att osa när inte ens datumet gått ut och det är nog ännu färre som ens har en tanke på att att brudparet sitter hemma och har panik redan 3-2-1 vecka INNAN datumet. Jag hade aldrig förstått det innan jag började planera bröllop i alla fall. 

  • mirret­h
    Äldre 1 Jun 13:45
    #17

    Halloj! Hur går det för er, det var ju många som hade 1/6 som sista OSA? Vi saknar besked från 20 st inbjudningar, ganska mycket tycker jag. Vi hade 31/5 som sista OSA.

  • Carina­10
    Äldre 1 Jun 14:23
    #18

    Alltså, jag har nog missuppfattat detta med OSA.
    För mig innebär det att jag som gäst SKA hålla reda på detta datum OM jag är intresserad av att komma på bröllopet!!!

    Är det verkligen så många som struntar i att de är bjudna på bröllop?
    Är det verkligen så många som inte tycker att bröllopet de ska gå på är nåt att bry sig om???
    Jag är smått förvånad när så hög andel som över 50% av inbjudna inte värdesätter brudparet mer!!

    Att EN eller TVÅ missar tiden kan vara en sak....saker kan ju hända MEN att så MÅNGA struntar i att OSA är jag förvånad över.Förvånad

    Ett bröllop för mig är något fint o jag vill ju se brudparet vara lyckliga o blir jag bjuden blir jag superglad o vill också visa hyffs att ha vett att OSA i tid!!
    Blir annars lite som att tjata på gästerna:."hallåååå...jag ska gifta mig...pleeease kan ni komma Förvånad"
    Att skicka ut på fb/mail odyl o behöva påminna folk......då känns de inte som att de kommer för vår skull utan mer som tvång.Obestämd

  • anothe­rplace
    Äldre 1 Jun 15:41
    #19

    vi fick ngr vi påminde idag tex min morfar, men enligt honom hade han lämnat osa till min röstbrevlåda på mobilen,,,, fast nae lyssna av den igår, å inga missade samtal från honom, sen han lämnade osa om sonens dop att han inte kunde komma,,, å vem lämnar på telefonsvararen,,haha jaja så kan de vara, nu är de 2-3 st vi inte riktigt vet, å ah hela min släkt typ kunde inte, men är ifs inte så sammanhållna heller, va mer att de va ngn enstaka jag ville bjuda men om inte alal blivit bjudna skulle snacket gå,,så riktigt nöjd än så länge :D de viktigaste kommer! plus i kanten ifs med, det blir billigare haha ;) å som sagt bryr jag mig inte riktigt om vissa om de kommer lr inte, var av vänlighet, för oavsett vilka som är där är egentligen mina föräldrar och syskon de viktiga,, vi gifter oss oavsett :)! 

  • mirret­h
    Äldre 1 Jun 19:29
    #20

    Jag skickade ut en påminnelse på FB i ett meddelande till de vi saknade och då rasslade det till i mailboxen Nu väntar vi på 14 svar


    Ja man kan ju tycka att det är en fin grej att bli bjuden på någons bröllop?!

  • anothe­rplace
    Äldre 1 Jun 22:06
    #21

    Jo de är klart, men som sagt inte förvånad att de inte kan komma, men gör ju inget heller, :Pmed snack så menar jag en hel del skitsnack haha, de lever min släkt av ;) 

  • mirret­h
    Äldre 1 Jun 22:46
    #22
    anotherplace skrev 2013-06-01 22:06:27 följande:
    Jo de är klart, men som sagt inte förvånad att de inte kan komma, men gör ju inget heller, :Pmed snack så menar jag en hel del skitsnack haha, de lever min släkt av ;)
    Man vill ju ha gäster som lyfter festen
  • Smaula­n89
    Äldre 1 Jun 23:15
    #23

    För oss hade 1/3- del svarat när det var en veckan kvar. Sista 2-3 dagarna vaknade folk till och hörde av sig. Tyckte att det var lite konstigt att tex min fadder inte hörde av sig förrän dagen innan osa. Trodde hon skulle höra av sig tidigare och tycka att det var kul med bröllop. Vi har bjudit 55 och 46-49 st kommer, några vet ännu inte och osa var för 2 v sen. Känns som folk inte tyckte att det var så kul med bröllop som vi tycker =(
    En kille som varit kompis med min m2b sen skolan har tagit bort oss som vänner på facebook och verkar ha sagt upp kontakten utan vidare. Fattar inte vad det är för fel på folk..

  • amerik­a
    Äldre 2 Jun 07:28
    #24

    Om folk svarar senast sista svarsdatum är det väl inget att gå igång på??? Om man tycker att det blir stressigt och man inte hinner planera, då har man valt ett för sent svarsdatum, dvs alltför nära inpå själva bröllopet.

    Men att folk inte svarar alls, det är enligt mig rent ut sagt oförskämt! 

  • anothe­rplace
    Äldre 5 Jun 20:04
    #25

    Hade inte vi ringt till folk/ påmint några av de hade dem inte svarat, å de ringa gjorde vi sista dagen, vissa va osäkra ändå, men då sa vi att vi behöver besked (dels för de med lokalen å dels en del annat som krånglat) men nu iaf är de klart! :) så då går bi vidare i kapitlet att anordna en trevlig fest för de gäster som vill vara med och hedra oss :)! Lite nervöst nu,, hehe lite över 50 dagar kvar sen är dagen D här :)! Tur iaf att vi har en 5 månaders gammal son så tiden upptas ändå ;)

  • Lemmi
    Äldre 13 Jul 01:41
    #26

    Hej!
    Jag har inte läst ett enda inlägg i denna tråd förutom TS första post.

    Vi hade OSA 20/6 och senast idag, 12/7 dök det upp en anmälan... Jag har FBat de som inte muntligt sagt hur de ska göra och jag har därigenom antalet klart. (Fattas bara annat 7 dagar innan den stora dagen?!?!)

    Vi har bestämt oss för att ta kuvertavgift och INGA presenter. 20 pers har svarat ja men inte betalat. Jag vill inte tjata på dem för det känns för sniket. Vi vägde för och emot en MASSA gånger innan vi bestämde oss för att ta kuvertavgift. Ingen av oss ville egentligen ta betalt av våra gäster...

    Har någon ett tips på hur man får 20 personer som tagit sig tid att maila "JA" men inte betala kuvertavgiften på 200 kr att få tummen ur och betala? Utan att verka sniken.

  • anothe­rplace
    Äldre 18 Jul 22:11
    #27

    Försök ta upp det lite fint angående det, för stod väl med på inbjudan och hänvisa till att cateringen behöver ha betalt, om ni inte skrev ett sista för kuverten med? för annars kanske de tänker att det betalas på plats?

Svar på tråden Om svar anhålles