• BellaB­ella
    Äldre 26 May 19:25
    8161 visningar
    29 svar
    29
    8161

    Visa din väska! BILDER

    Tycker det är svårt att hitta snygga väskor, så nu behöver jag era tips och lite inspiration!

    Har kollat på ebay men vill ha tips på andra ställen.
    Vill inte ha en clutch utan en lite större modell så man får plats med extra smink, mobil, näsdukar och massa annat "bra å ha"! Men den får ju inte vara för stor! ObestämdVart köpte du din väska och varför valde du just den modellen? 

  • Svar på tråden Visa din väska! BILDER
  • Äldre 26 May 19:43
    #1

    Ett tips.
    Skippa någon speciell väska.
    Ta med en helt vanlig väska som du redan har hemma och be din mamma, syster eller någon annan att hålla koll på den under dagen.
    Det lilla du behöver just vid vigseln kan du stoppa i bh´n eller linda runt handtaget på buketten.

    Jag hade ju bälte på min klänning (eftersom det passade till temat) och där hade jag en påsväska som jag sytt själv. Det var helt perfekt och lagom.
    Jag behövde näsdukar och nässpray tillgängligt. Det var allt.
    Bättringssmink skulle jag ju ändå inte använda innan kyrkan så det räckte att jag hade på festplatsen 

  • BellaB­ella
    Äldre 26 May 19:48
    #2

    Ja, tack!
    Men jag tänkte faktiskt köpa en fin väska dagen till ära, och ha under dagen (och även efter) för jag vill ha mediciner och allt annat som behövs lätt tillgängligt!

    Kommer inte ha den precis under vigseln utan mer hela dagen! 
    Ursäkt om jag va otydlig i trådstarten Tungan ute

     

  • Äldre 26 May 19:52
    #3

    Köp en väska du gillar helt enkelt då? Glad
    Och strunta i det där med att den ska vara något speciell "bröllopig". Om du ska kunna använda den senare så kanske det bara är bra om den inte känns som en speciell brud-väska Glad

    Du kanske kan unna dig någon lite lyxigare väska, som du inte skulle ha lagt pengar på annars? 

  • BellaB­ella
    Äldre 26 May 19:56
    #4

    Ja precis, och jag undrar vart alla köper sina väskor. 

  • Äldre 26 May 20:01
    #5
    BellaBella skrev 2013-05-26 19:56:06 följande:
    Ja precis, och jag undrar vart alla köper sina väskor. 
    Hehe... jag tycker om riktigt hantverk. Så den senaste köpte jag på Sahlins Struts i Borlänge (dom har en hemsida och webshop också). Det är ju inga Dolce & Gabbana- väskor då eller YSL. Men dom är unika, handgjorda och av riktigt strutskinn så dom håller ju. Bara dragkedjorna håller så är det en sån där sak som man kan låta någon ärva *typ*

    Men annars kan det finnas fina väskor lite här och där. Bubleroom har, Zalando, Vissa skobutiker och klädbutiker. Väskaffärer på stan (om ni har någon speciell, i min stad finns 2) osv 
  • BellaB­ella
    Äldre 26 May 20:06
    #6

    Väskaffärerna här runtomkring har bara fula väskor tycker jag. Har aldrig letat efter väska, utan köpt dom flesta jag har nu utomlands. Så jag har ingen koll alls.. Tungan ute
    Ska kolla bubbleroom och zalando på en gång! Solig

  • BellaB­ella
    Äldre 26 May 20:08
    #7

    Strutsskinn? haha oj, det va annorlunda! Ska kolla det med för skojs skull

  • Äldre 26 May 20:12
    #8
    BellaBella skrev 2013-05-26 20:08:32 följande:
    Strutsskinn? haha oj, det va annorlunda! Ska kolla det med för skojs skull
    Jepp den är unik Solig
    Tror att dom bara gör en av varje sort...
  • BellaB­ella
    Äldre 26 May 20:19
    #9

    Va roligt att ha en sån väska! Solig Visa gärna bild om du vill
     

  • BellaB­ella
    Äldre 26 May 21:14
    #10
Svar på tråden Visa din väska! BILDER