• Emelie­Noras
    Äldre 17 May 20:49
    21918 visningar
    14 svar
    14
    21918

    tips för len hy hela dagen?

    Hej hopp ! 

    I juli gifter vi oss, planerar för fullt,  har mycket redan klart. Tänker då inte gå till en salong som fixar hår och makeup, bara det kostade mer än tårtan!? Håret har jag en vän som är grym på att fixa, sminket fixar jag själv, då jag är ganska osäker på att en annan ska smeta ansiktet på mig, en lätt fin sminking kan jag fixa själv  :) 
    Men, då undrar jag om någon därute hittat något underverk som gör att sminket och hyn håller sig fin hela dagen och kvällen ? man får sannerligen pudra på sig lite senare, men det brukar bara gå max en gång sen är sminket förstört. Någon som har nått tips på underverk för dagen med matt och fin hy ? :)

    Har ni själva gått och gjort någon ansiktsbehandling innan stora dagen ? hur vart resultatet isf? man kan ju lätt blossa upp och få lite finnar när man rengjort huden på djupet.

    Sååå tacksam för svar ! 

  • Svar på tråden tips för len hy hela dagen?
  • Äldre 17 May 21:11
    #1

    tvätta/ansiktsmask med honung! Bästa tricket ever :)

  • Emelie­Noras
    Äldre 17 May 22:26
    #2

    Är det sant Jeanette? spännande ! inte lätt att få fet hy av det ? måste testas :)

  • amerik­a
    Äldre 18 May 08:23
    #3

    Om du gör ansiktsbehandlingen och ev färgning av fransar och bryn (kan vara bra om du har ljusa fransar, finns annars risk att det blir lite "spräckligt" längst in mot fransroten) en-två veckor före bröllopsdagen, så ska det inte vara någon fara att du blir blossig och röd i ansiktet.

    Tips på produkter som håller dig matt och fräsch hela dagen har jag ej, jag vet bara att när jag gifte mig förra gången sminkade min dåvarande svärmor mig på sin salong, hon använde Kaneboprudukter och det  satt som berget hela dagen. Hon la make up:en kl 9 på morgonen och kl 02 när vi åkte från festen, såg det likadant ut. Jag fick med mig läppstift samt en puderfoundation (som blir som creme när den kommer på huden) i min brudväska att dutta på under dagen/kvällen och det funkade verkligen.

    Lycka till! 

  • Äldre 18 May 09:38
    #4
    EmelieNoras skrev 2013-05-17 22:26:52 följande:
    Är det sant Jeanette? spännande ! inte lätt att få fet hy av det ? måste testas :)
    Jag har fet hy annars. Men honung blir jag len och glansfri :) Honung är dessutom bakteriedödande
  • Äldre 18 May 15:45
    #5

    Se till att ha hållit bra ansiktsvård morgon och kväll. Tvätta, toner och mjukgörande varje morgon och tvätt och toner varje kväll... Skrubba en gång i veckan, med ansikstskrubb eller exfolisieringshandske.. Det tycker jag själv är det viktigaste! Sen kan man ju såklart göra nån återfuktande mask innan också, och dör finns det ju massa som är bra, både som man kan köpa och göra själv!

  • Emelie­Noras
    Äldre 18 May 21:26
    #6

    Tack så mycket för tipsen era !! :) 

    Min hy sköter jag annars väldigt bra, då jag helt enkelt måste. Har en väldigt blandad hy som kräver bra vård varje dag. All vardaglig skötsel är redan solklar, använder mig av eucerins produkter :)

    Ska testa att göra mask på honung, ska kolla om det finns några bättre sminkprodukter. Använder mig av makeup store nu, men hört att kanebos produkter är bra. Ögonfransarna kommer jag att förlänga iaf ! Hoppas då verkligen inte att jag har oturen att få nån dum finne just på dagen iaf, skulle vara typiskt mig då jag lätt får problem hy av stress :P

  • Äldre 18 May 21:39
    #7

    Detta är min stora passion i livet! Hud och make-up! Men istället för att skriva en massa så har jag ett tips: Primer! 

    Primer, håller din make-up på plats hela den. Många primer har dessutom reflextioner som göra att din hud får en fin lyster. Köper en dyr, det är nästa alltid så att du får det du betalar för.

    Ett tips på en primer jag själv ska använda:
    http://eleven.se/bareminerals-prime-time-brightening-primer-15577.html

     


    Brud anno 2013
  • Emelie­Noras
    Äldre 19 May 10:48
    #8

    Jag har både bra och dåliga erfarenheter av primer, Min hud känns mer stram och torr med primer :O men ska nog ge den ett försök, lägga på nån krona extra för att få en bra. Det sägs ju annars vara så bra ! :)

  • kouki
    Äldre 19 May 14:07
    #9

    Måste också säga att primer är det bästa! Men alla är olika. Så be om hjälp på kicks/åhléns osv, eventuellt se efter om det finns prover som du kan få. På Stylesearch kan du även kolla in på "produktkoll" där deras medlemmar rescencerar olika produkter, vilket kan ge mycket information :)

  • Emelie­Noras
    Äldre 22 May 07:34
    #10

    Jag ska testa köpa en lite dyrare, hoppas på det bästa :)
    Sist jag använde en så vart jag super torr ! :/  

  • Mon 27 Jun 2022 12:47
    #11
    Det är viktigt att göra professionell vård, jag använder denna kosmetika - https://www.beautyworldsweden.se/hudvard/yellow-rose 
  • Sat 2 Jul 2022 22:37
    #12

    Tack för alla råd! De kommer att hjälpa mig mycket :)

  • Mon 12 Sep 2022 13:05
    #13

    Jag har försökt hitta den perfekta hudförbättringen för mig under en mycket lång tid...

  • Wed 14 Sep 2022 12:36
    #14
    Köp ENDAST professionella hud- och kroppsvårdsprodukter, helst från svenska märken. Jag ska berätta varför - svensk kosmetik är verkligen professionell vård, naturliga ingredienser, inga kemikalier som finns överallt nuförtiden. https://www.beautyworldsweden.se/  Jag rekommenderar dig ett bra varumärke, läs mer om det.
Svar på tråden tips för len hy hela dagen?