• Oskars­dotter
    Äldre 14 May 20:21
    13474 visningar
    10 svar
    10
    13474

    Köpa ring på nätet? Behöver hjälp!

    En helt ny värld öppnades för mig i helgen då jag läste i en tråd här på BT om att man kan köpa ringar på nätet, dessutom ganska mycket billigare.


    1.Då undrar jag vilka sidor Ni som har handlat över nätet, har köpt via?


    2.Köpte ni bara diamanter eller hela ringen?


    3.Är det säkert?


    4.Kollade ni upp så att det var äkta vara när den kom hem?


    5. Är det krångligt? Förstod mig inte riktigt på alla termer...


    6. HUR kommer det sig att det är så stor prisskillnad?


    Hoppas ngn kan hjälpa mig :)


     

  • Svar på tråden Köpa ring på nätet? Behöver hjälp!
  • BellaB­ella
    Äldre 14 May 20:35
    #1

    Kan inte hjälpa dig, är lika förvirrad själv. Men lutar åt att beställa från www.Kodega.se
    eller www.lamastone.se
     Verkar vara stora företag och känns ganska tryggt faktiskt. 
    Vad tittar du på? 

  • Äldre 15 May 11:28
    #2

    Har inte köpt ring på nätet själv men har läst många trådar om detta. Leta på Google!
    Kan tipsa om James Allen och 77diamonds till exempel, som verkar vara mycket seriösa. 

  • Oskars­dotter
    Äldre 15 May 19:20
    #3

    Jag hade bara kollat 77diamonds.com och dom verkar ju bra! Jamed Allen var lite för mycket Amerikans stil för min smak. Detta är ju JÄTTESVÅRT! Carat, färg, klarhet etc etc............

  • Äldre 15 May 20:33
    #4

    Jag har köpt från kodega och blev nöjd. Köpte en hel ring. Och nej, jag orkade inte kolla äkthet sedan.

  • Äldre 16 May 16:56
    #5

    Jag beställde min förlovningsring via vigselbutiken.se. Det är en 18k rödguld med tre diamanter. Beskrivningen talar om kvalitén på diamanterna.
    Jag gick in på guldfynd och lånade sån där "ring storleksprovare" för att ta reda på storleken. Sedan beställde jag över nätet.

    När ringen kom fick man med ett äkthetsintyg där butiken intygar att diamanterna är till den angivna kvalitén. Jag tog med mig ringen till en guldsmed och bad honom kolla och mycket riktigt det var samma kvalité.


    Jag tror att priserna är billigare för att man helt enkelt inte behöver ha personal på samma sätt men jag vet inte riktigt vad det beror på.


    Framtiden är den du själv skapar
  • Oskars­dotter
    Äldre 16 May 20:26
    #6

    Tusen tack för svaren!! :)

  • lost in weddin­g world
    Äldre 17 May 16:52
    #7

    Hej.Jag kan rekomendera dig att läsa lite på denna sida, speciellt "reviews" och "diamond edjucation"www.truthaboutdiamonds.com/ Själv har vi beställt ring från James Allen och den borde strax vara på väg över Atlanten. Jag fick ett mycket gott intryck av denna firma som har bra priser och en Kundservice som är öppen 24/7    Lycka till! 

  • Äldre 25 May 15:59
    #8
    Vi köpte vårra ringar på glamira.se. Vi fick massa hjälp från kundtjänsten angående information om olika ringar och leveranstider. Vi tyckte det var en bra ide att ringa dit först och höra med dom. Jag tycker man ska ringa och prata med kundtjänst om man är osäker på företaget. Vi fick med certifikat som visar att diamanterna är äkta, det var inte alls något krångel. Det enda vi var osäkra över var vilken storlek vi skulle välja men då fick vi hem ett gratis ringmått från glamira. 
  • Äldre 25 May 22:58
    #9

    Jag beställde också från glamira och fick ockst äkthetscertifikat å blihi blaha, men när jag kollade upp äktheten va det zirkoner och inte ett spår av diamanter, detta hände TVÅ (!!) gånger och de ville INTE kompensera förmellanskillnaden som är mellan zirkoner och diamanter (vilket är väldigt mycket).

    Så jag ger dig rådet att absolut kolla upp äktheten på din ring.


    Sandraa skrev 2016-05-25 15:59:12 följande:

    Vi köpte vårra ringar på glamira.se. Vi fick massa hjälp från kundtjänsten angående information om olika ringar och leveranstider. Vi tyckte det var en bra ide att ringa dit först och höra med dom. Jag tycker man ska ringa och prata med kundtjänst om man är osäker på företaget. Vi fick med certifikat som visar att diamanterna är äkta, det var inte alls något krångel. Det enda vi var osäkra över var vilken storlek vi skulle välja men då fick vi hem ett gratis ringmått från glamira. 


  • Äldre 28 May 10:26
    #10
    +1

    Jag köpte på vanbruun och de var väldigt proffsiga och hjälpsamma. Jag gjorde massa research innan kring diamanter och tog en av lägre kvalité och är supernöjd! Den är SI och det syns ingenting om jag inte kollar noga i starkt solljus. Jag har gulguld och därför behövde inte stenen vara den mest vita. Jag hoppas du hittar det du vill ha ????

Svar på tråden Köpa ring på nätet? Behöver hjälp!