• Äldre 14 May 19:16
    6582 visningar
    10 svar
    10
    6582

    Vad passar det med för smycken till min klänning?

    Ja som rubriken lyder, klänningen i sig glittrar lite. Jag funderade på pärlor först, men det är inte jag och guld passade inte tycker jag. Skickar med ett par bilder på den.



     


    Funderar på om jag ska köra på nåt silverhalsband med tillhörande örhängen...vad tycker ni blir bäst?
  • Svar på tråden Vad passar det med för smycken till min klänning?
  • Boring­brick
    Äldre 14 May 19:38
    #1

    Silver smycken blir nog bra! Annars är det bara att testa lite olika alternativ och se vad du tycker känns bäst.

  • Annica­70
    Äldre 14 May 20:37
    #2

    Jag tycker att pärlhalsband är fint..


    Kolla denna sidan http://www.loveandbeproud.se/sv/brollop/brollopsset/

  • Äldre 14 May 21:21
    #3

    Jag är inte heller en pärl-tjej. 
    Din klänning har ju redan utsmyckningar i form av pärlemor liksom. Så välj silver du. Eller strass (om du tar något diskret)

    Tror det fanns något på Glitter annars som var typ silver med en pärla och en strass-sten (hängsmycke på silverkedja och tillhörande örhängen) det kanske kunde vara något 

  • Äldre 15 May 15:01
    #4

    Tycker ett stelt lite bredare silver/guld/strass v-halsband skulle bli super snyggt till din klänning:


  • Annica­70
    Äldre 15 May 15:28
    #5

    Läste visst lite slarvigt missade biten där du skrev att du inte är någon pärltjej

  • Äldre 15 May 15:55
    #6
    Annica70 skrev 2013-05-15 15:28:33 följande:

    Läste visst lite slarvigt missade biten där du skrev att du inte är någon pärltjej


    Det är lugnt
  • Star03
    Äldre 22 May 22:30
    #7

    Vacker klänning!!  Svävande pärlor tycker jag personligen gör ett lite annat intryck än "klassisk" pärlcollier. Detta är jättefint tycker jag. Men du kanske har valt bort pärlor helt, lycka till i alla fall!! 
    webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php&products_id=265
    Detta är från www.novaparldesign.se .



    lånad bild

     
  • Äldre 23 May 08:01
    #8

    Tack för alla förslag  
    Igår hittade jag dom här på guldfynd och de är så mycket jag

     




    Fick dessutom skaplig rabatt, halsbandet kostade 198kr, det var kampanjpris och så fick jag örhängena till halva priset, dom kostade 269kr i fullt pris. Så allt som allt så gav jag 332kr. Så det var rätt överkomligt.
  • Tassie­mon
    Äldre 23 May 08:38
    #9

    Antingen skulle jag ha en tunn skedja i silver med ett litet hänge, kanske med strass i. Den du har köpt är jättefin. Men förmodligen skulle jag inte ha något halsband alls. Kanske känns lite för naket, men din klänning har så mycket fina detaljer vid bysten och då skulle jag inte vilja att ett halsband tog bort fokuset från det. Skulle nog satsa på ett par örhängen istället eller kanske något hårsmycke beroende av vilken frisyr du har tänkt att ha. Och så ett litet tunt armband :)

  • Äldre 23 May 09:52
    #10
    sommaren13 skrev 2013-05-23 08:01:10 följande:
    Tack för alla förslag  
    Igår hittade jag dom här på guldfynd och de är så mycket jag

    Fick dessutom skaplig rabatt, halsbandet kostade 198kr, det var kampanjpris och så fick jag örhängena till halva priset, dom kostade 269kr i fullt pris. Så allt som allt så gav jag 332kr. Så det var rätt överkomligt.
    Det där kommer att bli jättebra. Och vilken tur att du fick rabatt dessutom. Det gör ju inte saken sämre Flört
Svar på tråden Vad passar det med för smycken till min klänning?