• Vicke0­1
    Äldre 9 May 13:38
    2887 visningar
    4 svar
    4
    2887

    Tips på billiga cerise blommor

    Som rubriken lyder behöver jag tips på billiga cerise blommor som vi ska ha på bordet tillsammans med lite grönt. Har funderat på gerbera, men jag tycker att det blir för dyrt med 15 kr/ blomma + några kronor för det gröna (vi har en väldigt liten budget).


     


    Någon som har tips på någon annan cerise blomma? Hur de ser ut spelar ingen roll, det är färgen som är det viktigaste).


     


     

  • Svar på tråden Tips på billiga cerise blommor
  • Pillan
    Äldre 9 May 13:44
    #1

    Jag är dålig på prisuppgifter men nejlikor kanske? Finns det inte lite mindre gerbera också som kanske är billigare, de kan man ju köpa i typ 10-pack ibland?

  • Äldre 9 May 18:05
    #2

    Hej :) 15 :- är riktigt billigt för en gerbera, i min butik kostar dem 30:- . Billigare än 15:- tror Jag inte du hittar , de är som sagt riktigt billigt. Om du då inte köper 10 pack eller så färdigt men är då svårt att styra färg :)

  • Äldre 10 May 16:25
    #3

    Vilken årstid gifter du dig?
    Beroende på det, skulle jag i dina skor be om hjälp av floristen att hitta blommor på bunt. Det är rimligt att få ett lägre pris när man beställer hela buntar. Dels för att man kan välja lite lägre kvalité (blommornas storlek, stjälklängd etc), men främst för att om floristen slipper stå med all varuvård, utan bara kan ta hem buntarna, ställa dem på hink åt dig, och du sedan själv gör jobbet med att rensa stjälkar, snitta om osv, så behöver floristen inte ha samma påslag för varan. Du kommer inte under 15 kr/blomman på sådant någon stått och pillat med i butik, men köper du buntar kan rosor, nejlior, freesia, germini, tulpaner, anemoner etc fungera bra. Det beror som sagt på vad som är i säsong just då, och vilken deal du kan göra med din florist.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 10 May 21:34
    #4
    Vicke01 skrev 2013-05-09 13:38:27 följande:

    Som rubriken lyder behöver jag tips på billiga cerise blommor som vi ska ha på bordet tillsammans med lite grönt. Har funderat på gerbera, men jag tycker att det blir för dyrt med 15 kr/ blomma + några kronor för det gröna (vi har en väldigt liten budget).


     


    Någon som har tips på någon annan cerise blomma? Hur de ser ut spelar ingen roll, det är färgen som är det viktigaste).


     


     


    Känns som att det va germini du egentigen fick priset på.. Annars ett riktigt bra pris på gerbera!
Svar på tråden Tips på billiga cerise blommor