• Äldre 8 May 14:36
    2448 visningar
    12 svar
    12
    2448

    Vad inspireras du av?

    Hej,

    Jag undrar vilka teman ni ska ha på ert bröllop eller vilken färg?
    Vad inspireras ni av?

  • Svar på tråden Vad inspireras du av?
  • afture­lding
    Äldre 8 May 14:49
    #1

    Vi ska ha ett lantligt bröllop med inslag av art deco, så det är väll vårat tema. Färgerna är lila, grönt och vitt.
    Vi tittar mycket på film, b.la  Astrid Lindgrens filmer då vi vill år det där genuina som finns i hennes berättelser. Men även lite senare filmer från 50-talet. Och så internet såklart när vi letat bilder på blommor, tårtor osv.

    Vi har även tagit en del turer i skogen :) 

  • Äldre 8 May 22:17
    #2
    afturelding skrev 2013-05-08 14:49:06 följande:
    Vi ska ha ett lantligt bröllop med inslag av art deco, så det är väll vårat tema. Färgerna är lila, grönt och vitt.
    Vi tittar mycket på film, b.la  Astrid Lindgrens filmer då vi vill år det där genuina som finns i hennes berättelser. Men även lite senare filmer från 50-talet. Och så internet såklart när vi letat bilder på blommor, tårtor osv.

    Vi har även tagit en del turer i skogen :) 
    Låter intressant, kan man få se någon bild med färgerna lila, grön... är nyfiken på kombinationen...
     
  • Äldre 12 May 13:09
    #3

    Jag är jätte tacksam om ni kan berätta vilka färger ni vill använda på ert bröllop så jag får in någon sorts statistik för populära färger... Vill nämligen fylla på mitt lager för uthyrningsartiklar men vill köpa sånt som ni brudar är intresserade av... Tacksam för all hjälp. 

    Även annat av intresse ni vill hyra och inte köpa är tacksamt att ni skriver in här. 

  • Äldre 12 May 14:01
    #4

    Än är det lång tid kvar (ett år ungefär) och även om tema inte är bestämt har man ju ändå några funderingar. Min blivande friade till mig med en blå ros så brudbuketten kommer antagligen att bestå av bland annat blå rosor. Troligtvis återkommer denna färg även i inbjudningskort och andra saker som dukning etc. =)

  • Alylly­ra
    Äldre 12 May 14:07
    #5

    Vi inspireras av oss som personer - hela planeringen utgår ju från oss och vad vi gillar.
    Och sen av platsen förstås, vi ska vara i Dalarna och där finns så mycket att "ta" av. Färgerna är lila (mörk och ljus) samt koppar eftersom jag är från Falun och därmed har koppar i blodet

  • Pillan
    Äldre 12 May 15:49
    #6

    Vi kommer att ha Kopparrött och orange som accentfärger. Men det blir såklart mycket vitt också. Rosa är väldigt populärt om man läser här på bröllopstorget. Saker som jag skulle kunna tänka mig att hyra istället för att köpa är tex: underkjol, dukar, tårtsällning, dekorationer, väska.

  • viXan
    Äldre 12 May 15:58
    #7

    Vi kommer ha limegrön som vår färg

  • metalw­edding
    Äldre 12 May 16:03
    #8

    Vi kommer att ha lila, ivory och rött som färgtema. Inspireras mycket av våren och styvmorsvioler. Brudbuketten kommer att bestå av rosor i färgtemat, så även dukningen. Rött kommer att vara accentfärgen, och jag kommer att ha penséer som ser ut som styvmorvioler på borden i små krukor.

  • Äldre 12 May 18:49
    #9

    Vi kommer ha ivory och vinrött som färger. I övrigt är stilen klassisk och ganska enkel, tror jag.. Inspireas av kungliga bröllop.


  • Äldre 12 May 19:27
    #10

    JG har vit klänning och funderar på Limegröna skor eller champagne eller ljusrosa. Skitsvårt för mig att fatta ett beslut. :/

  • Äldre 12 May 19:27
    #11

    Jag inspireras av fina bilder på nätet och vilka vi är som par. Limegrönt är verkligen jag, medan silver/grått är mer vi.

  • Äldre 12 May 20:16
    #12

    Vi ska ha vitt och guld som våra färger. Färgerna har vi hämtat från lokalen där vi både vigs och har vår bröllopsmiddag, men vi inspireras även av bilder på nätet.


Svar på tråden Vad inspireras du av?