• KCJ
    Äldre 6 May 09:36
    1315 visningar
    4 svar
    4
    1315

    Hjälp med vin till vår huvudrätt!

    Hej!


    Vi har provsmakat menyn i helgen och var inte nöjd med vinet de tagit fram till huvudrätten.


    Så vi vill ha tips på ett vin som passar till hjortytterfile och potatiskaka med västerbottenost. Säkert någon som haft liknande på menyn och vet ett gott vin:)

  • Svar på tråden Hjälp med vin till vår huvudrätt!
  • Äldre 6 May 13:19
    #1

    Jag skulle rekommenderat ett Amarone-vin

    Det är ett italienskt vin som passar bra till vilt och som även ska funka till västerbottenostens karaktäristiska smak.
    Men jag har inte druckit just det här vinet...

    http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&varugrupp=R%C3%B6tt+vin&smaksymboler=%5eVilt%24&groupfiltersheader=Default&artikelId=272067&varuNr=12343&filters=varugrupp%2csmaksymboler%2c

    Kolla efter Amarone på systemet och köp ett par småflaskor. Köp en bit västerbottenost och en bit hjort (brukar finnas på välsorterade ICA MAXI i alla fall) och ha en liten vinprovning hemma Glad

  • Äldre 6 May 13:19
    #2

    Måste tipsa om ett super duper gott vin till hjort, ett amarone vin som heter A.
    www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/

  • Äldre 6 May 13:21
    #3
    Fjärilen skrev 2013-05-06 13:19:38 följande:
    Måste tipsa om ett super duper gott vin till hjort, ett amarone vin som heter A.
    www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=...
    Två själar en tanke Flört
    Jag hade inte provat just det vinet som sagt. Men just Amarone-vinet brukar passa bra i smak till vilt och ost Glad
  • Äldre 6 May 13:21
    #4
    Chicita skrev 2013-05-06 13:19:01 följande:
    Jag skulle rekommenderat ett Amarone-vin

    Det är ett italienskt vin som passar bra till vilt och som även ska funka till västerbottenostens karaktäristiska smak.
    Men jag har inte druckit just det här vinet...

    www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?sortfie...

    Kolla efter Amarone på systemet och köp ett par småflaskor. Köp en bit västerbottenost och en bit hjort (brukar finnas på välsorterade ICA MAXI i alla fall) och ha en liten vinprovning hemma Glad
    Ha ha var roligt, vi rekommenderade samma vin. :)
    Jag har druckit det till både hjort och rådjur och jag tycker det passar utmärkt :)
Svar på tråden Hjälp med vin till vår huvudrätt!