• Äldre 1 May 14:53
    14099 visningar
    50 svar
    50
    14099

    Vad har du tänkt göra kroppsligt innan vugseln?

    Lite konstig formulering kanske. Men har du tänkt göra naglar, gå ner i vikt, gå upp i vikt, klippa dig, löshår, fransar, sola, bleka gaddarna, färga bryn, ja you name it! Själv hoppas jag gå ner tre kilo till bara för att kunna unna mig lite extra bröllopshelgen, sen blir det troligtvis bara lösnaglar med fransk då jag redan förstört naglarna genom alla år med nagelförlägning. Ja, klippa mig kommer jag så klart att göra och försöka sola lite ute på sin höjd. Lite sugen på att göra fransförlägning. Någon mer som har lite planer inför den stora dagen?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 14:55
    Hihi ja vi får hoppas vugseln lockar ngn. Menade naturligtvis vigseln. :)

  • Svar på tråden Vad har du tänkt göra kroppsligt innan vugseln?
  • Äldre 1 May 15:41
    #1

    Nu är det snart ett år sedan vi gifte oss, men jag kanske kan berätta ändå vad jag gjorde inför vårt bröllop. Eller snarare vad jag inte gjorde, inser jag när jag läser igenom din trådstart.  

    Jag klippte mig faktiskt bara, inget annat. Har naturligt mörka bryn och långa ögonfransar, starka naglar och är för det mesta nöjd med hur kroppen ser ut. Jag försökte prioritera att gå promenader som vanligt, både för att det är lugnande och alltid rätar ut tankar (och i all planeringen var det ju mycket att räta ut emellanåt!), och för att inte gå upp i vikt. 
    Men jag har heller aldrig använt lösnaglar eller lösögonfransar, så det hade känts onaturligt för mig. Man vill ju ändå se ut som sig själv! Målade naglarna ljusrosa själv och använde en bra mascara på bröllopsdagen. Tack och lov hade jag inte gått upp i vikt, så jag kom i min klänning med figursytt liv och dragkedja!

  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 1 May 15:46
    #2

    Haha ja bra fråga jag har börjat med sån där tandkräm som ska göra tänderna vita. Sen ska jag försöka gå ner i vikt. Rädd att jag inte får på klänningen som jag sist provade i september :) naglar och hår blir det också :) sen vet jag inte :) kanske vaxa där nere men vet inte om jag vågar :) sola lite blir det också:)

  • Äldre 1 May 18:24
    #3

    Jag ska göra följande:

    Fylla på tandblekning (bleke för 3 år sen och de är fortfarnde vita sen dess, blev riktigt nöjd, men ska fylla på lite för att få de lite extra vita)

    Färga håret - har en liten nyansskillnad i håret, så jag ska färga så allt blir sama nyans

    Måla mina egna naglar med franskt manikyr, sen blir det löshår och lösfransar :)

    Försöka få så mkt sol som möjligt =) 

  • Äldre 1 May 18:26
    #4

    Karamell: Blekte du hos tandläkaren? Är själv ute efter ett långvarit resultat.

  • Äldre 1 May 18:34
    #5

    Jag gjorde gelénaglar (fransk manikyr) inte allt för långa. Och så färgade jag håret och löshåret (som jag kanske inte ens hade behövt då jag har så långt själv) bara för att få exakt samma nyans och inte bara nästan likadant.

    Annars gjorde jag i princip inget alls.

    Eller jo jag unnade mig en skön massage 2 dagar innan vigseln och så gjorde jag en sån där behandling av fötterna där man ska tappa massa gammalt skinn (Baby foot tror jag den heter) om det kan räknas som kroppsligt Flört 

  • idak86
    Äldre 1 May 19:07
    #6

    Jag ska nog fixa fötterna hemma,måla naglarna och lite allmän kroppskötsel dagarna innan iallafall. 

  • Äldre 1 May 19:16
    #7

    Jag började träna seriöst i januari 2012 och har faktiskt lyckats hålla det (hoppas fortsätta efter bröllopet också :) dumt kanske att börja träna enbart inför bröllopet, man ska förstås alltid försöka leva sunt osv.. Men för mig blev det en morot!
    Sedan tar jag en tablett solbrun varje dag sedan två veckor, det ska förhoppningsvis ge brunfärg till juli :) plus Nattljusolja för hår hud och naglar samt att det förhoppningsvis lindrar eksem.
    Sedan har jag väl inte gjort detta bara för att jag ska gifta mig men jag har även gjort hårborttagning down there :p (med IPL, en slags laser) Inför bröllopet blir det väl sen klippning och toning, samt gelenaglar...
    Absolut inte nödvändiga saker men jag tycker det är lite roligt att ha något speciellt att förbereda sig för :)

  • Äldre 1 May 19:16
    #8

    Predikyr skulle jag också vilja unna mig inför vigseln, vore skönt med mjuka fötter :)

  • Tin
    Äldre 1 May 19:31
    #9

    Oj! Inser  nu vad mycket det finns att tänka på! Har först och främst tänkt att jag ska tona armarna eftersom jag ska ha en ärmlös klänning. I övrigt så kommer jag att ha min naturliga hårfärg, naglarna "som vanligt" och sen ber jag till Gud att det blir en fin sommar så man lyckas få en fin bränna innan det är dags för den stora dagen. I värsta fall får det bli solariet    

  • Äldre 1 May 20:01
    #10

    blir nog kanske nå nagelfixning, men vill helst ha så naturliga som möjligt (inga lösnaglar, ev förstärkning bara), och så vill jag ha mjuka fötter. ^^ frisyren kommer jag fixa hos frisör så denne kommer väl klippa mig och så.. men annars så.. gå ner i vikt behöver jag inte. 

Svar på tråden Vad har du tänkt göra kroppsligt innan vugseln?