• Äldre 30 Apr 21:09
    696317 visningar
    1103 svar
    1103
    696317

    Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

    Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

  • Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Winter­Wonder­land
    Äldre 30 Apr 21:16
    #1

    Vad bra!! Jag har ett par frågor. 1. Jag skulle gärna vilja ha en bukett med bara ranunkler, är det möjligt i februari? 2. Idén är en mindre rund bukett, vad skulle du säga var ett rimligt pris? Tack!

  • Äldre 30 Apr 21:22
    #2

    Åh så bra! Jag tänker mig en enkel bukett med egenplockade: lupiner i rosa och blått och även någon form av säd, tex råg eller vete. Tror du att en sådan bukett håller för en dag? Vad ska jag göra för att de ska vara fina hela dagen? Brukar det vara något som sitter på stjälkarna för att skydda eller ge lite extra vatten? Något slags band kanske är snyggt i alla fall?Många frågor, tacksam för all hjälp!     

  • Äldre 30 Apr 21:33
    #3
    WinterWonderland skrev 2013-04-30 21:16:58 följande:
    Vad bra!! Jag har ett par frågor. 1. Jag skulle gärna vilja ha en bukett med bara ranunkler, är det möjligt i februari? 2. Idén är en mindre rund bukett, vad skulle du säga var ett rimligt pris? Tack!

    Hej :) ranunkler i februari bör inte vara någon fara , beställ i tid så hinner butiken ta hem åt dig :) svårt att säga eftersom de varierar så mycket men tror ung 600-800 :)
  • Äldre 30 Apr 21:42
    #4

    Pandy : Tänk på att inte plocka dem utslagna , i rumstemperatur så går de väldigt fort att slå ut :) plocka dagen innan du ska binda , låt dra rejält med vatten .ja ett sidenband brukar man linda runt stjälkarna:)

  • Alvsti­na
    Äldre 30 Apr 22:33
    #5

    Hej, jag har inte så stor budget för en bukett, men kan vara ganska så flexibel. Jag har bara en grej för blåklockor som jag tycker är så söta. Tror du att jag kan be om en bukett, varken stor eller helt rund, utan snarare lite spretig, med ljusa, cremefärgade blommor och något lila, typ blåklocka, för max 500:- Tror du att det blir fint över huvud taget? Gifter mig i slutet av augusti.

  • Äldre 30 Apr 22:48
    #6

    Hej :) tror de kan bli jättefint:) vore superfint om man gjorde en ängslik bukett i mestadels vitt med inslag av blått :) går inte att få tag på blåklocka på snitt men googla på prärieklocka den e rätt lik :)

  • Äldre 30 Apr 22:48
    #7

    Hej! Om man vill ha en brudbukett med liljekonvaljer, går de bara att få tag i i maj/juni? Eller är de för "vanliga" för att florister skall ta in dem över huvud taget?

  • Äldre 30 Apr 23:04
    #8

    Papillon: de går absolut att få tag i :) är rätt årstid och så :) Nejdå , liljekonvaljer är ju inte så vanliga , de blommor i naturen enbart ett par veckor :) prata med en florist i tid så beställer dem :)

  • Winter­Wonder­land
    Äldre 1 May 08:32
    #9
    Sara1991 skrev 2013-04-30 21:33:11 följande:
    Hej :) ranunkler i februari bör inte vara någon fara , beställ i tid så hinner butiken ta hem åt dig :) svårt att säga eftersom de varierar så mycket men tror ung 600-800 :)
    Kanon! Tack så mycket!
  • Alvsti­na
    Äldre 1 May 11:14
    #10
    Sara1991 skrev 2013-04-30 22:48:01 följande:
    Hej :) tror de kan bli jättefint:) vore superfint om man gjorde en ängslik bukett i mestadels vitt med inslag av blått :) går inte att få tag på blåklocka på snitt men googla på prärieklocka den e rätt lik :)
    Tack! Ja, en ängslik bukett är nog vad jag skulle vilja ha. Ska titta närmare på det! 
Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)