• NBFN
    Äldre 22 Apr 14:42
    9022 visningar
    35 svar
    35
    9022

    Stockholmsbrudar 2014

    Jag är med i Bröllop 2014 och Juli 2014 men tycker det skulle vara roligt med en lokal grupp också, där vi kan tipsa varann om både lokal, catering, kyrka, klänningar, skor, etc.

    Någon annan Stockholmsbrud som gifter sig 2014? Vill ni hänga här inne med mig? Skrattande

    Alltifrån bilder, bröllopssnack och allt däremellan i väntan på allt!

    Januari

    Februari

    Mars

    April

    Maj

    Juni

    Juli

    Augusti

    September

    Oktober

    November

    December


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 14:44
    Hmm... Trodde det skulle gå att uppdatera listan som den är... Men tydligen inte?

    Jaja, vi får väl upprepa oss om när vi gifter oss helt enkelt ;)
  • Svar på tråden Stockholmsbrudar 2014
  • NBFN
    Äldre 21 May 10:18
    #21

    Hur går med för er tjejer?

    Som jag nämnt innan så har vår planering stannat upp lite pga. bakslaget med den första lokalen, men nu är vi på fötter igen och vi ska försöka få ihop att kika på tre olika lokaler denna vecka. Alla med vettig hyra osv. Hoppas på att det blir den som vi båda verkligen gillar allra mest, den är preliminärbokad. Visst, den ligger något högt i hyra även den, men som ni vet så får vi otroligt bra pris på mat, serveringspersonal, porslin, dryck, DJ, fotograf osv., så därför känns det ändå helt ok. 15 000:-, och då ingår bra mycket mer än det gjorde på den första som skulle ha kostat oss 30 000:- bara i hyra. Den nya lokalen har även öppet till 05.00. Inte för att vi kanske orkar hålla på så länge, men det är ändå skönt att veta att möjligheten finns :)

    Det blir förhoppningsvis båten Borgila som ligger vid Söder mälarstrand. Hoppas hoppas!




  • Äldre 21 May 11:41
    #22

    NBFN: Borgila är ju jättefint! Rimligt pris också =) Hoppas att ni får ert förstahandsval! Vi hade gärna haft festen där också men det var redan preliminärbokat tyvärr... Nu har vi bokat en lokal iallafall, Spångafolkan! Vi var och tittade i torsdags och det var verkligen toppen, billigt men jättefrächt och rymligt, och vi kan ha med egen mat och dryck + man får komma dit redan på fredagen för att dekorera och vara kvar länge på lördagskvällen


     


    Det känns riktigt skönt att ha både kyrka och lokal bokade, nu blir det nog lite "paus" i bröllopsplanerandet för vår del. Jag ska prova klänningar någon gång under sommaren och prata med en bekant om att vara fotograf, men det känns som att mycket annat kan skjutas upp till i vinter någon gång =P Vi har bestämt färgtema turkost, vitt och silver och min fästmans syster som är konstnär har gett oss i förlovningspresent att tillverka alla inbjudningskort, och hon ska visa några olika förslag om någon månad.


     


    Vad gör ni andra i planeringen såhär över ett år innan det är dags? =)

  • Äldre 21 May 12:59
    #23

    Kul att ni skriver lite Skrattande Vi har ju bokat lokal och det känns inte som att det är panik med att göra så mycket mer nu. Vi jobbar på en prel gästlista så att vi kan få till budgeten, det är vi så gott som klara med nu. Sen ska vi kolla runt efter fotograf också, sen kan vi nog lägga oss på sofflocket och slappna av i flera månader och bara tänka på vilka färger osv vi vill ha. Klänning osv kommer jag inte köpa förrän nästa år.

  • HubbaB­ubba
    Äldre 22 May 18:29
    #24
    NBFN skrev 2013-05-21 10:18:29 följande:
    Hur går med för er tjejer?

    Som jag nämnt innan så har vår planering stannat upp lite pga. bakslaget med den första lokalen, men nu är vi på fötter igen och vi ska försöka få ihop att kika på tre olika lokaler denna vecka. Alla med vettig hyra osv. Hoppas på att det blir den som vi båda verkligen gillar allra mest, den är preliminärbokad. Visst, den ligger något högt i hyra även den, men som ni vet så får vi otroligt bra pris på mat, serveringspersonal, porslin, dryck, DJ, fotograf osv., så därför känns det ändå helt ok. 15 000:-, och då ingår bra mycket mer än det gjorde på den första som skulle ha kostat oss 30 000:- bara i hyra. Den nya lokalen har även öppet till 05.00. Inte för att vi kanske orkar hålla på så länge, men det är ändå skönt att veta att möjligheten finns :)

    Det blir förhoppningsvis båten Borgila som ligger vid Söder mälarstrand. Hoppas hoppas!


     



     


    Åhh vad fint det ser ut att vara. Blir nästan lite sugen själv på det stället, men det går ju inte Flört
    Ne det blir nog Elite Palace Hotel för våran del, bara maten är tillräckligt bra Tungan ute Väntar ju på att vår bröllopskoordinator ska boka in provsmakning Glad Vore så smidigt att ha det på ett hotell så man slipper tänka på transport från festen.
    Har köpt lite smått och gott också till bröllopet. Bl.a. Örhängen till mina tärnor samt beställt en bolero till mig som jag väntar ivrigt på Glad




    Har även hittat två liknande ringar som jag funderar på till vigselring. Vilken tror ni skulle passa bäst till min förlovningsring? (Det är det undre i blankt vitguld)



    eller

  • HubbaB­ubba
    Äldre 26 May 09:27
    #25

    Vi har efter att ha pratat igenom allt bestämt oss för att istället för att gifta oss nästa år med 60-70 gäster och med en budget på 140.000kr så kommer vi gifta oss i år, 27 juli, för dom närmaste ca 17st, här hemma i trädgården, med en budget på max 20.000kr (helst 15.000kr), och ha ett "riktigt" stort bröllop om ca 5-7 år som vi börjar spara till redan nu.
    Anledningen till det är att vi känner att vi behöver pengarna till så mkt viktigare saker, t.ex körkort till båda och en bil då vi bor en bit ifrån stan och har 3 småbarn.
    Det känns tråkigt att inte få det där drömbröllop man ställt in sig på länge nu, men det känns ändå som det rätta beslutet då vi inte har så mkt pengar till vardags.
    Hoppas ni andra brudar får underbara bröllop, och Lycka till! Glad

  • Äldre 26 May 23:46
    #26

    Hej allihopa! Jag vill gärna hoppa in här.
    Vi har just bokat lokal, så nästa tankenöt är vigselplatsen. Vi har också börjat kika på min vigselring, m2b vill bara ha en ring. Men det är nog allt vi ska planera för just nu, ska försöka hålla mig borta från klänningsträsket till i höst iallafall Glad
    Vi har redan hunnit stöta på vårt första problem, m2b's bror kommer att vara utomlands under en lång period nästa år, längre än vi hade räknat med. Så nu måste vi försöka frakta honom fram och tillbaka från andra sidan jordklotet, bokstavligt talat, för att han ska kunna gå på bröllopet. Det hade ju inte varit en omöjlighet att flytta bröllopet två månader, men det alternativet känns så... fel. Så möjligheten finns ju för honom att komma hem, men det blir dyrt. Hur hade ni gjort? Skramlat till hemresan eller flyttat bröllopet två månader framåt?

  • Äldre 27 May 16:39
    #27
    Oprekär skrev 2013-05-26 23:46:40 följande:
    Hej allihopa! Jag vill gärna hoppa in här.
    Vi har just bokat lokal, så nästa tankenöt är vigselplatsen. Vi har också börjat kika på min vigselring, m2b vill bara ha en ring. Men det är nog allt vi ska planera för just nu, ska försöka hålla mig borta från klänningsträsket till i höst iallafall Glad
    Vi har redan hunnit stöta på vårt första problem, m2b's bror kommer att vara utomlands under en lång period nästa år, längre än vi hade räknat med. Så nu måste vi försöka frakta honom fram och tillbaka från andra sidan jordklotet, bokstavligt talat, för att han ska kunna gå på bröllopet. Det hade ju inte varit en omöjlighet att flytta bröllopet två månader, men det alternativet känns så... fel. Så möjligheten finns ju för honom att komma hem, men det blir dyrt. Hur hade ni gjort? Skramlat till hemresan eller flyttat bröllopet två månader framåt?
    Hej! Kul med en till i forumet nu när HubbaBubba försvinner Glad

    Vilket datum har ni satt i nuläget? 2 mån framåt är ju inte så farligt tänker jag, men det beror kanske på om ni inte vill ha bröllopet under hösten eller liknande?
  • Äldre 27 May 21:18
    #28
    Lenaerik86 skrev 2013-05-27 16:39:28 följande:
    Hej! Kul med en till i forumet nu när HubbaBubba försvinner Glad

    Vilket datum har ni satt i nuläget? 2 mån framåt är ju inte så farligt tänker jag, men det beror kanske på om ni inte vill ha bröllopet under hösten eller liknande?
    14 juni har vi bokat. Ja alltså augusti är ju fortfarande sommar, men vi vill ha bröllopet innan semestrarna och vill gärna kunna slappna av efteråt, efter 1½ år av planering Glad Låter ju lite småaktigt nu när jag läser det själv, men det är så trist att byta när man väl ställt in sig! Tungan ute
  • Äldre 12 Aug 16:55
    #29

    Hej Hej, jag vill också gärna vara med här! Jag gifter mig också 5/7 - 14! Helt otroligt, verkar vara ett populärt datum! För mig och min m2b var det en självklar dag att välja då vi träffades första gången 5/7 -12 och han friade 5/7 -13! :)

  • eventf­ilm
    Äldre 11 Sep 10:31
    #30
    Happilyeverafter skrev 2013-08-12 16:55:02 följande:
    Hej Hej, jag vill också gärna vara med här! Jag gifter mig också 5/7 - 14! Helt otroligt, verkar vara ett populärt datum! För mig och min m2b var det en självklar dag att välja då vi träffades första gången 5/7 -12 och han friade 5/7 -13! :)

    Grattis :D
  • Äldre 11 Sep 15:02
    #31

    Hej!
    Jag hoppar också in här =)
    Vi gifter oss i Solna kyrka 16 augusti och festen kommer vi att ha på Peder Muur i Vasastan.
    Vi har en budget på max 100.000kr och räknar med ca 70 gäster.

    I övrigt har jag bokat fotograf (vigsel och porträtt) och även tid för håruppsättning och make up inkl provuppsättning och prov make. Lika bra att vara ute i god tid så man får de man vill ha hehe =D 

  • NBFN
    Äldre 19 Sep 23:10
    #32

    Japp.... Motgångarnas år har detta varit och bröllopet har varit i blåsväder då vi inte kunnat vara säkra på att vi har råd med det pga alla bakslag.

    Men vinden har vänt! Det blir trots allt ett bröllop! Så otroligt skönt att kunna hoppa in i planeringen igen.
    Färgtemat är dock ändrat, så även lokal och kyrka, men det gör ingenting, det blir nog bättre så som vi tänkt nu.

    Och välkomna alla nya i gruppen! :)


  • Äldre 9 Oct 15:42
    #33
    NBFN skrev 2013-09-19 23:10:32 följande:
    Japp.... Motgångarnas år har detta varit och bröllopet har varit i blåsväder då vi inte kunnat vara säkra på att vi har råd med det pga alla bakslag.

    Men vinden har vänt! Det blir trots allt ett bröllop! Så otroligt skönt att kunna hoppa in i planeringen igen.
    Färgtemat är dock ändrat, så även lokal och kyrka, men det gör ingenting, det blir nog bättre så som vi tänkt nu.

    Och välkomna alla nya i gruppen! :)
    Kul att höra, att det löser sig och att ni kan ha ert bröllop Glad Vi har också bestämt oss för att köra på med junibröllopet, vi får helt enkelt flyga hit min m2bs bror när det är dags! (Det låter nog enklare och billigare än det är, men den tiden den sorgen Tungan ute)
  • NBFN
    Äldre 19 Nov 22:55
    #34

    Hur går det för er i planerandet tjejer?

    Vi skickar ut save-the-date strax före jul Tomte wiiie!!

    Vi var iväg och kikade på lokalen och kyrkan häromdagen så imorgon ringer jag och bokar dem, oooh! NU känns det verkligen på riktigt!!! Solig


  • NBFN
    Äldre 19 Nov 23:26
    #35

    Kyrkan:




    Lokalen:



    Finns inte så många bra bilder från insidan (får åka förbi någon dag och ta egna). Visst är det väl egentligen lite "cowboy"-känsla över lokalen, men den ligger väldigt fint och så tror jag nog att vi ska kunna råda bot på cowboy-stilen när det är dags ;)


Svar på tråden Stockholmsbrudar 2014