• Rebecc­aT
    Äldre 19 Apr 11:28
    124249 visningar
    50 svar
    50
    124249

    Tull när man beställer på lightinthebox?

    Hej! Jag undra om det är någon här som handlat något på www.lightinthebox.com? I så föll, har ni fått betala tull? Hittar ingeting om det på hemsidan och vågar inte beställa förrän jag vet. /Rebecca

  • Svar på tråden Tull när man beställer på lightinthebox?
  • Äldre 14 Jan 23:50
    #31

    Beställde för runt 500kr och fick betala nästan 300kr i tull.

  • Äldre 29 Aug 10:25
    #33
    +1
  • Äldre 19 Nov 19:57
    #33

    i sommras köpte jag saker för 200 kr, men fick betala lika mycket till tullen... aldrig mer....

  • Äldre 30 Dec 04:30
    #34

    Jag fick betala 337:- i tullavgift för en videokamera vicket ja inte visste om så passa er kolla noga ja blev skitsur den blev inte så billig till slut

  • luttel­in
    Äldre 1 Jan 21:00
    #35

    Handlade Frost-klänningar till dottern i julklapp för c:a 550:- inkl. frakt därifrån och fick betala 186:- i tullavgift varav 50:- var en serviceavgift till DHL.

  • Äldre 18 Apr 19:09
    #36

    Funderar på att beställa balklänning från lightinthebox.com

    KLÄNNINGEN: www.lightinthebox.com/sv/a-line-scoop-golv-langd-chiffong-aftonklanning-699-415_p699415.html 

    Vet någon hur det går till med tull och moms? 
    Klänningen kostar 1,267 + 238 kr för skräddarsytt :)

    TACKSAM FÖR SVAR, snabbt!


    MVH
  • Äldre 19 Apr 08:24
    #37

    Jag beställde klänning från Jjshouse. Klänningen kostade 1500 kr och jag fick sedan en faktura på 500kr som bestod av tull, moms och UPS-avgifter. Moms skall ju alltid betalas. Tull ska du betala när värdet+frakt överstiger 1400kr. Men om jag förstod det rätt så utgick de från ordinarie prisnivå på frakt (även om den var rabatterad) därför överskred jag 1400kr. Hoppas detta hjälper dig något!

  • Äldre 19 Apr 16:06
    #38
    fannynordqvist skrev 2015-04-18 19:09:47 följande:

    Funderar på att beställa balklänning från lightinthebox.com

    KLÄNNINGEN: www.lightinthebox.com/sv/a-line-scoop-golv-langd-chiffong-aftonklanning-699-415_p699415.html 

    Vet någon hur det går till med tull och moms? 
    Klänningen kostar 1,267 + 238 kr för skräddarsytt :)

    TACKSAM FÖR SVAR, snabbt!


    25% i moms och 12% i tull ska du betala. Så räkna med att beställningen kommer kosta runt 2000 kr. Dock kan man ha tur och slippa avgifter men räkna inte med det. 
  • Ms T
    Äldre 19 Apr 18:38
    #39

    Tull avgift tillkommer om tullen väljer att öppna ditt paket

  • Aniara­4
    Äldre 19 Apr 21:25
    #40
    fannynordqvist skrev 2015-04-18 19:09:47 följande:

    Vet någon hur det går till med tull och moms? 
    Klänningen kostar 1,267 + 238 kr för skräddarsytt :)

    TACKSAM FÖR SVAR, snabbt!


    Svaret finns några inlägg ovanför ditt:
    www.tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranettlandutanforeu/internethandelfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280005754.html
  • Len
    Äldre 8 Feb 17:13
    #41

    Gör det inte.

    Min jacka tog månader. Även om jag kontaktade kundservice ville de inte hjälpa mig efter att 21 dagar hade gått. Först då skickade det en ny, likadant! Snigelpost.

    Fick alltså inte den i tid. När jag kommer hem från resan ligger den i lådan. Men utan returlapp, kundtjönst har stöngt mitt fall, fast jag har 30 dagars retur!

    De är nu helt omöjliga attnå.

  • Äldre 27 Feb 17:40
    #42

    hej
    jag har köpt på lightinthebox 2st lampor och jag fick betala tullavgift på 250kr per lampa

  • Äldre 22 Jun 08:50
    #43

    Jag köpte min bröllopsklänning, som kostade runt 2000 kr och fick en separat faktura för tull, 1000 kr. Visste inte om det, jag blev så sur!

  • Äldre 25 Dec 12:35
    #44

    Hej. Jag har köpt en mobiltelefon via lightinbox och fick betala ca 600 i tull.

  • Äldre 18 Jan 23:25
    #45

    Nej dn där tullfrihetsregeln gäller inte när du köper från en leverantör - gäller BARA om du tex har en vän eller släkt tex i US som sänder med värde tror det är under 1500 sek. 
    För övrigt anser jag att Light in the Box inte följer marknadsföringslagen - alla som handlar där åker på en Tullsnyting. fy fan vilken skitmoral dom har

  • Äldre 27 Jan 12:25
    #46

    jag handlade för 300 kr inkl frakt. Tull + moms kostar 123 kr, så varan kostar 150 kr från början. hade jag vetat att det skulle kosta mig 423 kr hade jag aldrig i livet beställt något!

  • Äldre 14 Dec 17:57
    #47

    Handla inte från light in the box fick fel varor , skrev 10 Mail hände ingenting sen fick jag betala tull på 220kr på saker som kostade 500kr värsta upplevelsen ,

    Varning gör inte samma misstag

  • Äldre 2 Feb 19:49
    #48

    Lightinthebox er ikke tull jeg lover.


    Noem
  • Sun 9 Feb 2020 07:57
    #49
    Hi everyone, my name is Aisha and I am out here to witness BABA NOSA UGO's good work from Karnataka Temple for my happiness to be restored, I have been married for about 11 years now, it came to a point when my husband started act strange and then he left me and our two children for another woman for over 6 months, I never knew he had a relationship with another woman, this woman wants to take my happiness and everything I have worked for, I felt like finishing it all. When I was looking for a solution, I came across several testimonials about Spellcaster on the internet.
    Some testified that he brought back his ex-lover, some testified that he solved all kinds of spiritual problems, herbal medicine for diseases such as Fybroid, Asthma, STD, kidney disease, diabetes, erectile dysfunction, winning lottery. I never believed in spell casting, but I had no alternative because I was looking for a solution everywhere, so I got the email to BABA NOSA UGO from the online testimonies and decided to give it a try.
    I contacted him via email and explained my problem to him, he told me what I needed to do and I did exactly as he instructed, prepared something for me to use, he did almost everything himself, I actually doubted when he said to me that i would expect good news, it was less than 14 days when my husband called me after so long. He came back apologizing and asking for forgiveness, it was all like a dream, I forgave him and now we are even happier than ever before.
    I would like to say a big thank you to BABA NOSA UGO for his kind help, I never expected such a great spiritual work and I will not stop sharing his testimony. If you have any spiritual problem and you are looking for a real and genuine Spellcaster, contact BABA NOSA UGO and you will be glad you did.
     
     
    WhatsApp: +37258031247
     
  • Fri 16 Sep 2022 18:51
    #50
    +2

    Omdömen om LightInTheBox - https://tonzes.com/lightinthebox.htm Beställde ett par trådlösa sportlurar och var lite orolig efter att ha läst kommentarerna här. Men de kom på 12 dagar (10 arbetsdagar) och jag är supernöjd. Inga tullavgifter eller andra problem. Bra kvalitet och snygga!

Svar på tråden Tull när man beställer på lightinthebox?