• Äldre 11 Apr 13:09
    44381 visningar
    188 svar
    188
    44381

    Skånebröllop 2014

    Efter att ett tag ha varit med i en grupp som heter Skånebrudar 2013 tyckte jag nu det var dags att starta en för 2014 istället eftersom vi bestämt oss för att vänta ett år med vårat bröllop.

    Är det möjligtvis fler från Skåne som planerar bröllop 2014 eller kanske någon som planerar bröllop i Skåne trots att ni bor någon annanstans?

    Vårt bröllop kommer att vara i Helsingborgstrakten och just nu lutar det åt att festen kommer hållas på H55. Var cermonin ska vara har vi dock inte alls bestämt än.

    Vem är ni?
    Var bor ni?
    Var ska ni ha ert bröllop?
    Hur ska ni ha ert bröllop?
    Hur långt har ni kommit i planeringen?

    osv...        

  • Svar på tråden Skånebröllop 2014
  • CissiP­W
    Äldre 12 Apr 18:52
    #1

    Vad roligt att du har startat denna tråden, precis vad jag letade efter! 

    Cecilia heter jag och planerar bröllop med min Jonas i augusti 2014. Vi båda kommer från Skåne och planerar att gifta oss här någonstans. Vi har inte bestämt lokal än, vi har lite favoriter men inget bestämt. Vi vill nämligen ha egen catering, möjlighet att ta dit egen alkohol, möjlighet till övernattning för iallafall några av gästerna samtidigt som vi gärna såklart är på ett fint fancy ställe. Och att man kan hålla på hela natten utan några grannar som blir störda. Så många önskemål som måste uppfyllas här! Flört Sist men inte minst ska det ju inte heller få vara för dyrt. Haha.
    Jag kan ju inte hålla mig från att planera så har redan börjat testa göra lite inbjudningskort etc. Vill bara att tiden ska gå lite fortare, nu känns det som en evighet tills det är dags. Ska bli kul att se hur långt ni andra har kommit och om ni kanske har lite tips på lokaler etc Glad

  • Äldre 15 Apr 09:52
    #2

    Vi är inne på samma spår förutom övernattning som int är nödvändigt för våra gäster.Var i Skåne letar ni lokal?Vi var ett tag inne på Fredshög Herrgård som ligger i Härslöv. Där kan man ha festen i ladan och även hyra Herrgården för övernattning. Inte superbilligt dock har jag för mig.  

  • Äldre 18 Jun 15:39
    #3

    Försöker få igång gruppen igen för visst måste det finnas massor av skåningar som ska gifta sig under 2014??? Vi har nu bokat H55 i Helsingborg som festlokal och ska imorgon titta lite närmre på ringar. Nu börjar det faktiskt kännas lite på riktigt Nästa helg ska bi dessutom kolla på vigsellokalen och är den ok och ledig vårt datum är det bara att gasa sen

  • Äldre 23 Jun 02:50
    #4

    Inte under 2014, utan 2015.. men jag kanske kan hänga här ändå. Skrattande

  • Äldre 23 Jun 22:53
    #5

    Ja men så klart! Hur ser era planer ut?

  • Äldre 23 Jun 23:29
    #6

    För oss blir det borgligt bröllop. Vi har kollat festlokal och preliminärt bokat den (SnogeLoge i Höör), bestämt datum, "tema", färger.. Det blir buffé som vi gör själva, ungefär 40-50 gäster. 

    Enda anledningen till att vi har det 2015 är ekonomin.. Obestämd 

  • Äldre 24 Jun 23:12
    #7

    Och vi bor i Malmö, men väljer att gifta oss i den vackra skånska naturen!

  • Äldre 8 Jul 10:44
    #8

    hej! Jag heter Jenny. Jag och min Micke ska gifta oss i augusti 2014. Ingen av oss är från skåne men vi är båda helt förälskade i Skåne och vill verkligen gifta oss där.
    Om vi får drömma fritt så letar vi efter en lokal vid vattnet därman helst får ta med egen mat osv.
    Vi har mest varit i Helsingborgstrakten men letar efter lokaler i hela skåne.

    Då det kommer att komma en hel del som har en bra bit att åka så letar vi även boende i närheten.
    Ja vad finns det mer och säga, vi har inte bestämt teman direkt ännu. Det enda vi vet är att det blir ca 70 pers.
    Budgeten för det hela är väl inte sådär toppen då vi båda har studerat och letar efter billiga lösningar. Men det är ju inget som säger at det behöver bli dåligt för det :)
    Tar tacksamt emot alla tips :)

  • Äldre 8 Jul 13:07
    #9

    jennybn, kolla in snogeloge.se, vi ska troligtvis ha vår fest där. :) Ligger i mitt i Skåne vid Ringsjön.

  • Äldre 8 Jul 15:07
    #10

    jennybn: H55 i Helsingborg ligger vid vattnet. Ett glashus med vatten på alla sidor.Tyvärr går deras kontrakt med kommunen ut den sista Juli nästa år :-/ 

Svar på tråden Skånebröllop 2014