• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153578 visningar
    792 svar
    792
    153578

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 20 May 08:02

    Hej maj-brudar! Ni som har gift er och som snart ska: Vad har ni kommit på i efterhand/nu precis innan vore bra att ha eller gjort? Vad missades och vad önskar ni att det kanske hade blivit annorlunda (men ändå gick bra såklart!)

    grattis alla brudar!

  • Maj12
    Äldre 20 May 09:05
    Sofie R skrev 2014-05-19 19:30:09 följande:

    På lördag är det dags! Tycker vi ligger bra med, men jäklar vad vi kommer att få slita de sista dagarna! Kommer sova så gott kl 23 (senast) på lördag ;)


    Vad spännande! Ja det finns ju rätt mycket saker som man tyvärr inte kan förbereda.

    Jag är kvällstrött och med spänningarna den dagen så lär man väl va trött på kvällen men jag kommer inte få :) lägga mig så tidigt :)
  • Maj12
    Äldre 20 May 09:07
    kärleken skrev 2014-05-20 08:02:35 följande:

    Hej maj-brudar! Ni som har gift er och som snart ska: Vad har ni kommit på i efterhand/nu precis innan vore bra att ha eller gjort? Vad missades och vad önskar ni att det kanske hade blivit annorlunda (men ändå gick bra såklart!)

    grattis alla brudar!


    Bra fråga! Jag har inte kommit på något ännu.

    Hoppas någon annan har bra tips!
  • Äldre 22 May 15:50
    kärleken skrev 2014-05-20 08:02:35 följande:

    Hej maj-brudar! Ni som har gift er och som snart ska: Vad har ni kommit på i efterhand/nu precis innan vore bra att ha eller gjort? Vad missades och vad önskar ni att det kanske hade blivit annorlunda (men ändå gick bra såklart!)

    grattis alla brudar!


    Det jag känner är att det var bra att vi tog 2 timmar foto-session. Och att det var bra att vi hade någon som filmade själva vigseln för det gick SNABBT.

  • Maj12
    Äldre 27 May 09:45
    Sofie R skrev 2014-05-19 19:30:09 följande:

    På lördag är det dags! Tycker vi ligger bra med, men jäklar vad vi kommer att få slita de sista dagarna! Kommer sova så gott kl 23 (senast) på lördag ;)


    Hade ni en underbar dag? Blev allt som ni tänkt er?
  • Sofie R
    Äldre 27 May 16:53

    Nej inte direkt. För det första så spöregnade det under vår utomhusvigsel, och större delen av fotograferingen. Svärmor skulle ha allsång, trots att jag förbjudit det. Tårtan gick åt helvete pga ett för fuktigt kylskåp. Men annars var det en väldigt bra dag! Och både vi och gäster verkar vansinnigt nöjda!

  • Äldre 27 May 21:09

    Hej hopp!
    Vi har pratat senaste halvåret om att gifta oss. 
    I april 2014 bestämde vi oss och så fanns det typ två datum i maj kvar... Så nu på lördag den 31/5 äger vigseln rum
    Ett superenkelt, hemligt, litet kyrkbröllop. 
    Ska bli såååå mysigt!!!

  • Maj12
    Äldre 28 May 02:19
    Sofie R skrev 2014-05-27 16:53:41 följande:

    Nej inte direkt. För det första så spöregnade det under vår utomhusvigsel, och större delen av fotograferingen. Svärmor skulle ha allsång, trots att jag förbjudit det. Tårtan gick åt helvete pga ett för fuktigt kylskåp. Men annars var det en väldigt bra dag! Och både vi och gäster verkar vansinnigt nöjda!


    Men Gud vilken otur ni hade ,vad jobbigt när allt skulle krångla :(

    Vad skönt att ni ändå känner er nöjda , och det viktigaste av allt är att nu är ni man och fru :) Grattis!
  • Maj12
    Äldre 28 May 02:29
    Norrskensflamman skrev 2014-05-27 21:09:15 följande:

    Hej hopp!

    Vi har pratat senaste halvåret om att gifta oss. 

    I april 2014 bestämde vi oss och så fanns det typ två datum i maj kvar... Så nu på lördag den 31/5 äger vigseln rum

    Ett superenkelt, hemligt, litet kyrkbröllop. 

    Ska bli såååå mysigt!!!


    Vad härligt! Har ni fortfarande gäster, som än så länge inte vet något? Eller är det bara ni?

    Vi gifter oss också den 31/5...bara några dagar kvar!!!!! Kan erkänna att nu börjar jag bli nervös ;) vi har "bara" bjudit föräldrar och syskon men vi är ändå 16vuxna och 12barn.
  • Pernil­la S
    Äldre 28 May 07:38

    Här gäller det oxå på lördag.
    Börjar bli lite smånervös, fast vi har ett yttepytte bröllop.
    Vi, våra 2 barn, 3 föräldrar, 2 vittnen och min väninna och hennes man då hon ska fota.
    Men ändå nervös för att allt inte ska klaffa.

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014