• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153619 visningar
    792 svar
    792
    153619

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Maj12
    Äldre 8 May 15:49

    Vi har vårat kvar:) 31 Maj ska vi gifta oss!

    Känns väldigt avslappnat just nu, allt är fixat!

    Tur är väl det för igår på springturen så small till det till knät så nu ligger jag med lindat knä i högläge och knaprar tabletter. Troligtvis är det bara en inflammation så det kommer förhoppningsvis va borta till den 31 Maj. Lite svårt att halta i 13cm klackar.

    Hur går det för er andra????

  • Äldre 11 May 20:03

    Jag har 13 dagar kvar tills min dag <3 Det mesta är fixat, bara småsaker kvar :)


    24:e maj 2014 kl 15
  • Äldre 12 May 08:24

    Hej Alla!

    Vi hade vårat roliga och mycket trevliga bröllop i helgen. Det var fantastiskt. Jag bölade som fan innan kyrkan dock så var helt tårig när jag gick in. :) Sen så bölade jag med när jag kom fram. Åhh vad nervös jag var! :)

    Sen festen var bra. God mat och vi hade det mycket trevligt och vädret var på våran sida. Nu väntar vi på bilderna!
    Jag är så glad och nu är jag såååå tom och det känns som man vart på semester i 6 månader och tillbaka till verkligheten. Det känns tom vemodigt.

    Så!
    Lycka till nu alla!!

  • Maj12
    Äldre 16 May 10:24
    veronica84 skrev 2014-05-11 20:03:41 följande:

    Jag har 13 dagar kvar tills min dag <3 Det mesta är fixat, bara småsaker kvar :)


    Åh vad spännande....

    Har du hunnit bli stressad än??
  • Maj12
    Äldre 16 May 10:29
    Jessica327 skrev 2014-05-12 08:24:36 följande:

    Hej Alla!

    Vi hade vårat roliga och mycket trevliga bröllop i helgen. Det var fantastiskt. Jag bölade som fan innan kyrkan dock så var helt tårig när jag gick in. :) Sen så bölade jag med när jag kom fram. Åhh vad nervös jag var! :)

    Sen festen var bra. God mat och vi hade det mycket trevligt och vädret var på våran sida. Nu väntar vi på bilderna!

    Jag är så glad och nu är jag såååå tom och det känns som man vart på semester i 6 månader och tillbaka till verkligheten. Det känns tom vemodigt.

    Så!

    Lycka till nu alla!!


    Vad kul att ni hade en så underbar dag! Men va trist att behöva känna en sån tomhet :(

    Ska ni på någon resa som du har att längta till?

    Jag känner mig obehagligt avslappnad men måste erkänna att är det något som känns nervöst så är det när vi ska vandra in i kyrkan..... Tur att jag har min stabila gubbe att hålla hårt i handen.
  • Äldre 16 May 10:32
    Maj12 skrev 2014-05-16 10:29:40 följande:
    Vad kul att ni hade en så underbar dag! Men va trist att behöva känna en sån tomhet :(

    Ska ni på någon resa som du har att längta till?

    Jag känner mig obehagligt avslappnad men måste erkänna att är det något som känns nervöst så är det när vi ska vandra in i kyrkan..... Tur att jag har min stabila gubbe att hålla hårt i handen.
    Vi åker om 2½ vecka ungefär!

    //Jessica
  • Maj12
    Äldre 16 May 10:38
    Jessica327 skrev 2014-05-16 10:32:31 följande:

    Vi åker om 2½ vecka ungefär!

    //Jessica


    Men va härligt! Då har ni det att längta till :)
  • Äldre 16 May 13:03
    WolgastBerglund skrev 2014-05-08 13:30:06 följande:

    Dåså Majbrudar!! Vilka har gift sig och vilka är kvar? :)


    Vi har vårt kvar! 31 maj e de dags! Har inte vart så aktiv här :P Är mer aktiv på fb ;) Men allt är färdigt förutom blommorna :)
  • Äldre 17 May 11:27

    Vi gifte oss i lördags den 10 maj:)

    Det var en helt underbar dag:)

    Lycka till till er andra när det blir dags för er att gå längs altaret :)

  • Sofie R
    Äldre 19 May 19:30

    På lördag är det dags! Tycker vi ligger bra med, men jäklar vad vi kommer att få slita de sista dagarna! Kommer sova så gott kl 23 (senast) på lördag ;)

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014