• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153619 visningar
    792 svar
    792
    153619

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 15 Apr 08:01

    Vi har nog hunnit allt.. Tror jag ;) Mitt stora problem är att jag inte vet vad min fästman ska ha på sig! Bara för att min klänning är hemlig så har han fått för sig att hålla sina kläder hemliga också. Ett jävla sätt... Jag måste ju ha kontroll och godkänna varje detalj på bröllopet ;)

  • Äldre 15 Apr 08:07

    Eller vi ska bygga golv till tälten (golven blir sedan vår nya altan). Vi kommer ha 2 tält, ett för middag och ett för dansgolv och bar. Vi hade tur och hittade rejäla proffstält billigt i vintras.

    Sen ska vi ha buffébordet, tårta, champangeservering osv i ladan (kommer bli sååå vackert) i direkt anslutning till ladan så finns en tom verkstad med el, kyl, frys osv som ska tjänstgöra som kök/förvaring. Idag så är jag ledig så jag ska städa stallet, verkstäderna, ladan och så mycket av gården som jag hinner.

  • Maj12
    Äldre 15 Apr 08:22

    WolgastBerglund:Ja visst går tiden fort :)

    JW2014: Förstår att det är jobbigt men vilken rolig ide från din sambos sida :)

    Vi ska beställa maten, tårtorna (ska ha tårtbuffe), boka tid för att göra naglarna. Hoppas att jag ska kunna plocka min egen bukett med liljekonvaljer på bröllopsdagen går inte det så ska min kära syster fixa en bukett till mig :)

    Och vi måste skicka iväg våra förlovningsringar på putsning + gravering i gubbens ring (dyrt men ett måste) När har ni tänkt att göra det???

    Åh längtar efter att jag ska få färga mitt hår haha fruktansvärd utväxt just nu men vill vänta tills jag är närmare bröllopsdagen.

    Sen är ju jag veligaste i stan så jag har inte bestämt vilken bröllopsklänning jag ska ha än :)) har en lång och en knä kort.... i-landsproblem!!!!

  • Äldre 15 Apr 08:25

    När det gäller blommorna så kommer jag beställa 100 rosor och 20 vita gerbera. Men samtidigt så blir jag sugen på att plocka en egen bukett. Jag har en enorm rabatt full med olika sorters doftpioner ( grannarna vallfärdar hit varje sommar för att se dom) så jag sneglar på rabatten och hoppas att dom hinner blomma! Det hade varit fint med en bukett av mina egna pioner.

  • Äldre 15 Apr 08:29

    Jag behöver också färga håret! Helst vill jag färga det innan maj. Vi bor på landet och vårt vatten gör mitt hår rött. Jag är ljusblond egentligen men jag måste ändå blondera det ibland för att få bort det röda och ge mig min naturliga hårfärg.

  • Äldre 15 Apr 08:29

    Vi har kommigt ganska långt
    bröllop den 31/5
    Klänning är klar
    Brudgum och bestmans kläder är bokade och klara
    Bilen är bokad
    Orkestern är klar
    programmet i kyrkan klart
    Gått valskurs del 1 klart
    hinderprövning klar
    brudbuketten och övriga blommor klara
    Frissan är bokad och klar
    Ringen är klar ligger i kassaskåpet
    Bröllopsnatten bokad ej betald ännu
    Fotograf till brudfotona och fotograf på festen och kvällen

    Vad som återstår är
    Maten (träffar kock och serveringspersonal skiftet april/maj
    Drickan
    tårtan (bokas via arrangörerna på lokalen)
    Träff med prästen mfl i kyrkan 1 vecka innan vigseln
    Bordsplacering
    Leverans av drickan och lite dekoration av dukningen dagen före
    Vem som fixar blommorna i kyrkan och ev till dukningen på festen

    Har jag glömt något?

  • Maj12
    Äldre 15 Apr 09:04
    JW2014 skrev 2014-04-15 08:25:54 följande:

    När det gäller blommorna så kommer jag beställa 100 rosor och 20 vita gerbera. Men samtidigt så blir jag sugen på att plocka en egen bukett. Jag har en enorm rabatt full med olika sorters doftpioner ( grannarna vallfärdar hit varje sommar för att se dom) så jag sneglar på rabatten och hoppas att dom hinner blomma! Det hade varit fint med en bukett av mina egna pioner.


    Åh pioner är ju såå fint! Har fått ett erbjudande av min kompis att om det inte blir några liljekonvalj blommor så har hon hela rabatten full av pioner och dom brukar blomma i maj sa hon. Så är väldigt sugen på det med :)

    Ja tänk vilket minne, varje gång gång dina pioner blommar så kommer du tänka på din fina bukett :))
  • Äldre 15 Apr 09:44
    JW2014 skrev 2014-04-15 08:29:00 följande:

    Jag behöver också färga håret! Helst vill jag färga det innan maj. Vi bor på landet och vårt vatten gör mitt hår rött. Jag är ljusblond egentligen men jag måste ändå blondera det ibland för att få bort det röda och ge mig min naturliga hårfärg.


    Lite OT kanske men har du testat att tvätta håret med bikarbonat? (Blanda bara bikarbonatet med shampo alt vatten och tvätta som vanligt. Viktigt dock att avsluta med balsam för bikarbonatet öppnar upp hårståret.) Det låter som att du får mineralbeläggningar från erat vatten bikarbonat kan lösa upp dessa.
  • Äldre 15 Apr 11:38
    mamp skrev 2014-04-15 09:44:31 följande:

    Lite OT kanske men har du testat att tvätta håret med bikarbonat? (Blanda bara bikarbonatet med shampo alt vatten och tvätta som vanligt. Viktigt dock att avsluta med balsam för bikarbonatet öppnar upp hårståret.) Det låter som att du får mineralbeläggningar från erat vatten bikarbonat kan lösa upp dessa.


    Tack! Det måste jag prova!
  • Äldre 8 May 13:30

    Dåså Majbrudar!! Vilka har gift sig och vilka är kvar? :)

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014