• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153294 visningar
    792 svar
    792
    153294

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 2 Mar 11:27

    Hindersprövningen är inskickad, byte av efternamn också!
    Igår var vi och pratade med florist ang blommorna. Alla blommor förrutom de i kyrkan förväntas att gå på 2000-2500:-, dvs brudbukett, tärnbukett och 40-50 rosor till borddekorationen. Dyrt eller vad tycker ni?
    Näbbklänningarna kom igår, supersöta från Ellos. Bara 149:- styck. :)

    Kvar att fixa har vi:
    - Vin
    - Festprogram, bordsplacering och vigselprogram, detta kan vi bara börja så smått med eftersom vi har satt osa den 20 april.
    - Vigselprogram
    - Möte med prästen
    - Bröllopsvals/musik?
    - Placeringstavla
    - Pärlor/ stenar att ha i botten på vaserna.
    - Skor och eventuella smycken till mig!

    Något som jag borde har gjort som jag har missat?

  • Maj12
    Äldre 2 Mar 23:28

    Jag är så förälskad i Ebay :) Den här klänningen har vi beställt till våra tjejer och dom satt perfekt! Vi betalade 63:- /klänningen . www.ebay.com/itm/Kids-Girls-Princess-Chiffon-Lace-Flower-Bowknot-Party-XMAS-Formal-Gown-Dress-LXJ-/171179335436&var=&hash=item27db155f0c Blir bara tokig på att jag inte hittar några sandaler :( till tjejerna. Är det någon som vet vad det är för regler med att boka resa innan man har bytt efternamn?? Alltså kan man boka resa redan nu och sen efteråt när jag fått mitt nya efternamn ändra bokningen??

  • Äldre 3 Mar 06:07
    Maj12 skrev 2014-03-02 23:28:02 följande:
    Jag är så förälskad i Ebay :) Den här klänningen har vi beställt till våra tjejer och dom satt perfekt! Vi betalade 63:- /klänningen . www.ebay.com/itm/Kids-Girls-Princess-Chiffon-... Blir bara tokig på att jag inte hittar några sandaler :( till tjejerna. Är det någon som vet vad det är för regler med att boka resa innan man har bytt efternamn?? Alltså kan man boka resa redan nu och sen efteråt när jag fått mitt nya efternamn ändra bokningen??

    Jättesöta klänningar!
    Det beror nog på vilket flygbolag du reser med. Jag ska flyga med norwegian och där kunde jag boka i mitt nya efternamn som jag gifter mig till i maj.


    Läste att man kan oxå beställa i sitt nuvarande efternamn men sen skickar man in en blankett som bevis att man har gift sig och bytt efternamn.


    Men enklast är nog att du kontaktar det resebolag som Du/Ni har tänkt resa med och fråga.


     

  • Maj12
    Äldre 3 Mar 07:36

    veronica84: Tack! Men va glad du gör mig, trodde inte det fanns en chans att få göra så. Vi har inte ens börjat leta resa än för att jag inte trodde att vi kunde boka innan, men då ska jag börja med att leta efter en resa som passar en familj med tre badtokiga små odjur :)

  • Maj12
    Äldre 3 Mar 07:42

    Oj postade för tidigt..... Och när jag hittar något ringa och kolla med det bolaget. Någon som har ett bra tips för en familj som innehåller en 8 åring,6 åring och en 2åring och två nyförälskade :) Ska åka i September tänkte vi. Grekland/Spanien?? Vi vill mysa, bada massor ,ja njuta som familj.

  • Äldre 3 Mar 19:42

    Vill bara hoppa in och säga till er nya brudar; nästan alla vi andra är mer aktiva på vår fbgrupp. Vill ni också bli medlemmar kan ni PMa mig.

  • Äldre 8 Apr 13:42

    Jag vill gärna vara med i fb-gruppen:) men jag ser inte ditt hela namn på din profil maria93, så jag kan inte skicka något pm på Facebook

  • Äldre 8 Apr 19:03
    SabinaE skrev 2014-04-08 13:42:37 följande:

    Jag vill gärna vara med i fb-gruppen:) men jag ser inte ditt hela namn på din profil maria93, så jag kan inte skicka något pm på Facebook


    Jag menade att ni skulle skicka PM till mig här på bröllopstorget.
  • Pernil­la S
    Äldre 11 Apr 07:41

    Godmorgon!

    Skickade meddelande till dig igår.
    Ska gifta mig den 31/5 och vill gärna gå med i er FB grupp.

    Just nu har jag en överkokt planeringshjärna. Hahaha.

  • Äldre 15 Apr 01:40

    Hej!

    Tänkte uppdatera!

    Har nu bokat av följande på listan;

    *skickat inbjudningskorten

    *köpt klänningen från jennyjoshep

    *bestämt skor

    *bestämt blommor (ska gå in i veckan och lägga en beställning)

    *bokat buffé maten

    *hindersprövning och efternamn fixat

    *bokat möte med prästen

    *köpt ringarna

    Nu återstår

    *brudgummens kläder och skor

    *bordsdekoratiner

    *ev vigselprogram

    *hår, naglar och sminkning

    *fotograf och filmning

    Har säkert glömt något ;p

    Det börjar dra i hop sig nu! 1,5 månad kvar!!! :D

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014