• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153382 visningar
    792 svar
    792
    153382

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 3 Feb 20:57

    Några av er Maj brudpar som letar efter en duktig fotograf? =)

  • Äldre 4 Feb 20:32

    Ja då var det en sak till att kunna checka av :)
    Jag har kontaktat en skola i Borlänge för att höra om de har elever som kan tänkas tillaga middagen och servera. Det ska inte vara några problem fick jag till svar idag. Jag och Stefan ska bara bestämma vad för sorts bröllopsmiddag som vi vill ha och sen höra av oss till läraren :) Så fixar elever planering och genomför. Vi betalar endast för maten. Fast någon sorts tack present ska eleverna få :) Känns SÅ bra att ha det bestämt.


    24:e maj 2014
  • Äldre 9 Feb 16:53

    Våra inbjudningar läggs på lådan på torsdag så att de landar hos gästerna på Alla hjärtans dag! Så spännande

    Och så är hindersprövningen klar! Saker och ting börjar komma ihop sig

  • Äldre 15 Feb 18:17

    Igår på alla hjärtans dag skrev vi på hindersprövningen och byte av efternamn för mig


    24:e maj 2014
  • Äldre 19 Feb 15:39
    Jennyfrissan skrev 2014-02-02 20:37:25 följande:
    Var har du beställt klänningen?
    Jag har också funderingar att göra det gifter mig den 31/5 men hur fick du till dina mått? Hade du mailkontakt med dom. Nyfiken ..

    Tacksam för svar
    Mvh Jenny
    Hej Jenny. Jag beställde min klänning från JJsHouse, och måttbeställde den. Jag hade min tärna till hjälp och så tog vi alla mått  med måttband enligt en mall på deras hemsida. Sedan var det bara att skicka iväg beställningen, väldigt lätt och enkelt. Jag var tvungen att betala den innan för att de skulle börja sy den, och fick kontinuerlig infomation på min mail om hur lång de kommit. När den var klar så fick jag ett kolli-nummer på paketet så att jag kunde följa paketet hela vägen från Kina hem till mig. Fick paketet levererat hem till dörren av UPS.
  • Äldre 1 Mar 21:41

    Hej!
    Sitter här inne och läser lite och börjar få lite panik nu.
    Vi gifter oss den 31/5 i år och har inte fixat så mycket klart ännu :S

    *Vi har bokat kyrkan! ;)
    *Vi har prelimenär bokat ett mat ställe, inte bestämt oss för meny ännu.
    *Har kollat ut min klänning på en "kina-sida" för beställing, men inte lagt någon beställning ännu.
    *M2B har inte börjat kolla efter sina kläder ännu.
    *Har snart gjort klart inbjudningskorten (dem är alltså inte skickade ännu).
    *Bestämmt vilka blommor jag vi ska ha, kollat lite lätt hos några florister vad skulle kosta och när man behöver beställa dem.
    *Börjat kolla runt lite vad det gäller bröllopstårta.
    *Börjat kolla lite på vigselringar
    *Hindersprövningen ligger i ett kuvert redo att skickas!

    Så nu måste vi börja ta tag i det här så det kan bli av!

    Vad ska jag börja med?? :S 

  • Maj12
    Äldre 1 Mar 22:02

    WolgastBerglund: Vi ska också gifta oss den 31/5 Jag beställde en sån kallad Kina klänning förra veckan och då lovade dom att jag skulle få den i april. Hittade en annan brudklänning först som jag blev så förälskad i men jag skulle få den först i början på maj och då vågade jag inte beställa den, så det kan nog va smart att inte vänta för länge med klänningen :) Ringen tog väl ca 4 veckor att få (från beställning + gravering).

  • Maj12
    Äldre 1 Mar 22:08

    Vi köpte då vigselringen i en vanlig guldbutik. Vi har detta kvar: *Bestämma tårtor (ska ha tårtbuffe istället) *Skicka in hindersprövningen + namnbyte *Beställa buffé maten. *Skor till sambon och barnen Tror jag fick med allt :)

  • Äldre 1 Mar 23:07

    Hej, jag hoppar in här! Gifter mig den 17 maj. Planerar en trädgårdsvigsel med efterföljande bröllopsfest för ca 55 gäster.

  • Äldre 2 Mar 11:11

    Hejsan! 17 maj här med! Och väldigt sent bestämt, så vi har en hel del kvar att göra...! Kyrka, fotograf, klänning och ring är fixade. Men that's it! Lokal för fest för ca 30 pers söker vi just nu. Får vi bara det bestämt kan vi iaf skicka ut inbjudningarna! Planerar att skicka "save the date" i kväll för säkerhets skull!

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014