• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153101 visningar
    792 svar
    792
    153101

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 17 Jan 08:56

    JW2014: min syster och kusin är födda83. Min kusin gick på bruksskolan också! vi har precis flyttat upp igen, Tyringe är väl rätt pittoreskt och fint? Caledonia: tack för tips! Är allergisk mot hästar men hade varit så fint, veteranbil kan bli riktigt läckert! :) Carolina: vi ska åka till punta cana i dominikanska republiken. Vi hade tankar på resa runt Italien ellr bila i USA men kom på att det också ska planeras. Planering har man ganska gott om ändå;) jag är inte så nervös men börjar först nu fatta att det är dags snart, längtar dock! Verkar som vi är många men datum 24/5, kul!

  • Äldre 17 Jan 20:33



    Nu har min brudklänning kommit, och även tärnornas klänningar från Kina, och jag är så sjukt jävla nöjd om man får säga så. Jag kommer att se ut och känna mig som Askungen den 30 maj när jag gifter mig med mitt livs kärlek Hjärta


    Andra saker som är på g:
    Bandet är bokat
    Solist till kyrkan är bokat
    Menyn till buffen börjar ta form
    Inbjudningskorten blir klara i helgen (jag gör dem själva) och skickas ut till alla hjärtans dag
    Kyrkmarsalkar är spikade
    Fotografen är spikad

    Och säkert massa annat som jag glömt bort just nu. Men det finns en del kvar oxå såsom tex transport till kyrkan, florist, privatlektion inför brudvalsen m.m. 
  • Chicka­77
    Äldre 17 Jan 22:03

    Vi gifter oss den 24/5 i Tåssjö kyrka, Ängelholms kommun. En del är fixat såsom: Klänning Frisör (min vän Lotta på Odd Nilla i hbg) Fotograf ( vännen Helena P som är fantastiskt duktig) Florist ( vännen Jonna, fd florist) Tårta ( syster min som är oerhört duktig på att baka) Dotterns hår ( vännen Tina) Lokal är bokad Solister till kyrkan ( är med i en kör så där fanns en del att välja på) Trubadurer till festen Kock Slips till blivande mannen Sedan har vi väl en hyfsad plan för när vi ska göra vad. Måste nog erkänna att vi inte direkt har någon budget. Får se var det landar. Men min klänning var inte så dyr 3900kr och blivande mannen ska köpa en vanlig svart kostym och vit skjorta. Sedan är jag bestämd vad gäller dekorationer så jag har en klar bild framför mig hur dukning etc ska se ut. Har börjat göra ljuslyktor och samla udda vaser till blommor. Blir runda bord med 7-8 vid varje. Vi har dessutom tur som har så många kompetenta vänner runt oss som har erbjudit sig att hjälpa till med blommor, fotografering etc. Ska i allafall bli en oerhört rolig dag att dela med familj, släkt och vänner. Någon som vet affärer där man kan köpa typ sidenblomma till håret, inte på nätet utan en "fysisk butik"?

  • caroli­na8409
    Äldre 17 Jan 22:06

    Hej fina Dominikanska är väldig fint!!! Hoppas att ni har en kul och mysigt resa . Sambo och jag har pratade litet om göra en kryssning på fina Karibien ( en vecka ) sen va i Florida en vecka. Men ibland vi ändra oss, eftersom som det är så många fina ställer man kan åka här i Europa med . Från våra bröllop allt är nästa klart ut min visitering, vem som ska sjunga på kyrka. Och andra små detaljer till dekoration Emewes va fin din klänning . Du kommer blir en super fin askung


    Bröllopsklänning
  • Äldre 18 Jan 09:08

    Hej! 
    Nu hoppar jag också in här! vi kommer att gifta oss 10 Maj på Ingarö Stockholm. Det var nog på tiden efter 22 år tillsammnas och 2 barn. Jag friade på min mans 40 års dag med ring och blommor och det trodde han aldrig och barnen blev glatt överraskade. på kvällen fick släktt och vänner nyheten. Jag tror nog att dom hade gett upp om att vi någonsin skulle gifta oss! den här veckan kom inbjudan ut till alla även till dom som inte var med när vi berättade och många blev nog glatt överraskade. Detta drog igång no 13 så snabb planering är det.

    Klart är!

    Kyrka och lokal
    inbjudningar
    solo sång kyrka,
    transport
    best man & madame

    Klänning skulle bara prova modeller i affär för att sedan köpa en kina klänning, 1:a klänningen förälskade jag mig i och köpte :) satt som handen i handsken när jag provade men måste sys in då jag håller på att gå ner i vikt.

    kostym köpte en snygg Tiger kostym på rea rena fyndet.
    Hår / nära vänn också min frisör
    Tärna / 19 årig dotter best man / 13 årig son + min bror
    Färg tema lila vit svart

    Så nu är bara ALLT annat kvar.......
    Festen! har ett klart tema och ska bara börja tillverka och köpa in
    Blommor ska jag fråga en släkting/florist som är bjuden på bröllopet, jag ville bjuda in före jag frågade.
    Maten ska bestämmas buffe med förrätt och efterrätt
    Personal till festen tillfrågad
    Dryck inhandlas ev tyskland
    Ja det är nog 1000 saker kvar men det löser sig och det blir bra till slut.
    M2B har redan tröttnat på mitt surfande och letande och planerande 
    men då jag alltid går in i saker till 110 % så vet han att detta är hur jag gör saker så ingen fara !

     

  • Äldre 22 Jan 09:16

    Hej. Ännu en som gifter sig 24e här!

  • Äldre 22 Jan 15:09
    emewes skrev 2014-01-17 20:33:48 följande:



    Nu har min brudklänning kommit, och även tärnornas klänningar från Kina, och jag är så sjukt jävla nöjd om man får säga så. Jag kommer att se ut och känna mig som Askungen den 30 maj när jag gifter mig med mitt livs kärlek Hjärta


    Jättefin klänning!


     


    Själv har jag inte beställt klänning än. Sitter och filurar på en från en sk kinasida... Men är så i valet och kvalet över vad jag ska välja, känns som om att urvalet är så stort att jag blir helt blind... Just nu funderar jag på denna.



    Vad tycker ni? Är den för enkel?

  • Äldre 25 Jan 13:41

    FruPuff: jättefin klänning! enkelheten kan ibland vara bäst, det är den som bär upp den som gör att det blir rätt:) jag är inte så lång och har inte så mycket höfter eller byst så jag har valt en med mer svall ner till. Men det är för att få fram mina former. Enwes: din är också jättefin:) vågar inte lägga upp en bild här ifall den blivande skulle se den..
    Carolina8409: har du varit på dominikanska? några tips? ser så mycket framemot det! er resa låter inte så illa heller:)

    har äntligen fått frisör på palst efter 3 nej så känner mig mer o mer lättad! imorgon är det dgas för inbjudningarna och sen är det dem roliga detaljerna kvar;) 

  • Äldre 2 Feb 20:35
    emewes skrev 2014-01-17 20:33:48 följande:



    Nu har min brudklänning kommit, och även tärnornas klänningar från Kina, och jag är så sjukt jävla nöjd om man får säga så. Jag kommer att se ut och känna mig som Askungen den 30 maj när jag gifter mig med mitt livs kärlek Hjärta


    Andra saker som är på g:
    Bandet är bokat
    Solist till kyrkan är bokat
    Menyn till buffen börjar ta form
    Inbjudningskorten blir klara i helgen (jag gör dem själva) och skickas ut till alla hjärtans dag
    Kyrkmarsalkar är spikade
    Fotografen är spikad

    Och säkert massa annat som jag glömt bort just nu. Men det finns en del kvar oxå såsom tex transport till kyrkan, florist, privatlektion inför brudvalsen m.m. 
    Hej
  • Äldre 2 Feb 20:37
    Jennyfrissan skrev 2014-02-02 20:35:36 följande:
    Hej
    Var har du beställt klänningen?
    Jag har också funderingar att göra det gifter mig den 31/5 men hur fick du till dina mått? Hade du mailkontakt med dom. Nyfiken ..

    Tacksam för svar
    Mvh Jenny
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014