• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153424 visningar
    792 svar
    792
    153424

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Sofie R
    Äldre 4 Jan 22:00

    Alltså, skaffar någon av mina gäster en ny partner nu, knappt fem månader innan bröllopet så får de komma själva eller inte alls. Vi skickade ut våra inbjudningar i mellandagarna, alltså fem månader innan. Och det känns inte alls otrevligt.

  • Äldre 4 Jan 22:04
    Sofie R skrev 2014-01-04 22:00:40 följande:
    Alltså, skaffar någon av mina gäster en ny partner nu, knappt fem månader innan bröllopet så får de komma själva eller inte alls. Vi skickade ut våra inbjudningar i mellandagarna, alltså fem månader innan. Och det känns inte alls otrevligt.
    Jag bara skrev vad som gäller om man ska följa vedertagen etikett. Självklart bestämmer ni själv hur ni vill göra :)
  • Äldre 5 Jan 16:37

    Vi har suttit och gjort klart det sista med inbjudningarna i helgen och ska skicka ut dem i dagarna och jag tycker inte heller att det är för tidigt.
    Vi har gjort allt själva:)



    bilden på oss har jag ritat:)
     
  • Äldre 5 Jan 16:41

    jag lyckas inte lägga upp någon mer bild, knappen reagerar inte..nån mer som har det problemet?

  • Äldre 5 Jan 20:36
    SabinaE skrev 2014-01-05 16:41:27 följande:
    jag lyckas inte lägga upp någon mer bild, knappen reagerar inte..nån mer som har det problemet?
    Testa en annan webbläsare så brukar det ordna sig :) T.ex chrome eller mozilla

    Vi skickade ut inbjudningarna redan i slutet av september tror jag. Min mamma och hennes karl har nu gått skilda vägar.. Jag har tagit för givet att hennes ex inte kommer att komma eftersom det var bara henne som han umgicks med. Min mamma blir inte ledsen heller att gå ensam, hennes familj finns ju där..
    Tycker inte heller att det är otrevligt att skicka ut så tidigt. Det är väl upp till var och en att tacka ja eller nej. 
    24:e maj 2014
  • Äldre 7 Jan 18:43

    Hej Majbrudar! 

    Hur går det med allas planering? Hur ligger ni till?

    Vi har nog en del kvar men känner inte oss stressade som tur är =) 

  • Äldre 7 Jan 19:32

    Vi har typ bara brudgummens kostym kvar Resten är bara finlir som tex dekorationer...

  • Äldre 8 Jan 12:31

    Vi bokade både fotograf och bröllopsresa (iaf en av de..) igår! Känns verkligen som att det börjar närma sig nu. Jag är nästan färdig med inbjudan också, ska mest bara montera det sista och vänta på toastmasterns nya telenummer. Vi kommer skicka ut våra inbjudningar så att de, förhoppningsvis, kommer fram på alla hjärtans dag.


    24 Maj 2014
  • Äldre 8 Jan 15:03
    Caledonia skrev 2014-01-07 19:32:17 följande:
    Vi har typ bara brudgummens kostym kvar Resten är bara finlir som tex dekorationer...
    Men oj, vad duktiga ni är!
    Hmm... då ligger vi nog inte lika bra till :P men det löser sig. 
  • Äldre 8 Jan 15:03
    Malin4900 skrev 2014-01-08 12:31:18 följande:
    Vi bokade både fotograf och bröllopsresa (iaf en av de..) igår! Känns verkligen som att det börjar närma sig nu. Jag är nästan färdig med inbjudan också, ska mest bara montera det sista och vänta på toastmasterns nya telenummer. Vi kommer skicka ut våra inbjudningar så att de, förhoppningsvis, kommer fram på alla hjärtans dag.
    24 Maj 2014
    Var ska ni åka? 
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014