• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153380 visningar
    792 svar
    792
    153380

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 7 Dec 21:22
    Caledonia skrev 2013-12-07 21:20:21 följande:
    Vi var rädda för det också, så vi lät guldsmeden behålla dem tills vidare Då går det på deras försäkring också om det skulle hända nåt
    Jag ville inte vänta och ha dom där Flört Men jag har försäkring på dom som redan började gälla när jag beställde dom och sen har jag hemförsäkring, så det borde inte vara någon fara, men lite nervöst känns det ändå.
  • xMaria­x
    Äldre 9 Dec 13:47
    Kattaii skrev 2013-12-07 15:43:33 följande:
    haha, vi gifter oss samma dag kl 16.00 :)
    Då är det alltså pga er vi inte fick tiden vi ville ha! Haha
    24 Maj 2014
  • Äldre 9 Dec 16:04

    Vi gifter oss 24 maj kl 13.30.
    Festlokal, mat, kyrka, klänning är klart! Inbjudningar kommen snart att skickas ut.
    Just nu kikar vi efter fotograf som tar fina bilder men som inte kostar hur många tusen som helst :S svårare än jag trodde :P 

  • MalinA­nna
    Äldre 10 Dec 12:23

    Oj vad många sidor det var att läsa igenom! Igår fick jag bekräftat att kyrkan var ledig den dag vi ville ha så nu blir det bröllop den 31 maj nästa år!! Känns helt sjukt. Vi har varit förlovade sen 2010 och bara pratat lite löst om bröllop nån gång i framtiden när vi har råd. Och nu i förra veckan hade vi helt plötsligt bestämt oss för att i maj så gifter vi oss. 

    Med tanke på den korta tiden så har jag inte hunnit planera så mycket men designen till inbjudningskorten är i stort sett klar. Hade tänkt skriva de på skrivmaskin så på söndag får jag hem den för att testa storleken på bokstäverna innan jag kan beställa kort och kuvert. 

    Jag kan säga att jag har en sjuhelsikes tur då jag har släktingar som äger en bröllopsbutik så min klänning kommer inte att kosta mig en krona. :D Det kommer däremot frisör, sminkning och skor att göra...

    Lokalen blir församlingshemmet vid kyrkan, har dock inte sett det än men utsidan är väldigt mysig så hoppas på att insidan ska leva upp till förväntningarna. Har tänkt köpa dukar och dekorationer på loppis för att få det precis så bohemiskt och fint som jag vill ha det. Plus att det är billigt och miljövänligt. :) Blommor ska jag plocka i naturen och trädgård så långt det går, får köpa om det fattas något. 

    Maten blir mestadels vegetarisk och ekologisk. Ganska säker på att vi ska laga den själva. Tårtan är jag lite kluven till, skulle vilja lyxa till det och beställa men vet inte om jag kommer få det jag vill ha med den lilla budget vi har. 

    Hotell har vi kollat upp ett i Uppsala som det troligen blir men blev förvånad att det fanns så få trevliga alternativ. De flesta sviterna såg riktigt B ut. Bröllopsresan kör vi senare nån gång under 2014!

    Vi är båda intresserade av bilar och ville ha något riktigt häftigt att åka i från kyrkan men USCH vad dyrt allting är... Som tur är så har min fästman en helt okej bil så han får putsa på den och visa vad den går för istället. ;)

    Fotograf har vi inte tänkt anlita utan ber våra pappor att fota. Båda är intresserade och har bra kameror plus att det blir häftigt att ha bilder från två personer som fotar med olika stil.

    Ingen av våra vänner eller släktingar vet att vi tänker gifta oss så det skulle vara så roligt att se allas miner när de öppnar inbjudningarna. Oh vad jag längtar till maj!!

  • Äldre 19 Dec 22:55

    Va roligt att läsa om allt som har hänt
    Jag fick äntligen tillbaka min klänning från sömmerskan i början av sep men kuddarna som skulle bytas ut hade ersatts med för stora plata grejer så det såg helt fel ut typ madonna lady gaga (kankse överdriver men blev så besviken) Ska nu hämta min klänning igen i morgon och hoppas att han gjorde det bra denna gången.

    Har äntligen fått mina skor från Kina och är super nöjd Jätte sköna att gå i och helt rätt färg eller ja nästan hade nog velat ha dem lite mörkare men men glad ändå :- D 340kr inkl frakt från jenjenhouse 



     
  • Äldre 19 Dec 22:57

    Någon som har något bra tips på caketoppers?

  • Äldre 20 Dec 06:16

    Vi kommer använda en av Willow Trees caketoppers. De är superfina och vi ska spara och ha den hemma sen beställde dem billigast från amazon.co.uk. De är ju inte superbilliga men otroligt vackra :)

  • Äldre 20 Dec 10:03
  • xMaria­x
    Äldre 20 Dec 14:30

    Jag kommer nog att göra en egen caketopper..


    24 Maj 2014
  • Äldre 20 Dec 21:19

    Mamp - samma som vår men vi har köpt i ordinarie storlek eftersom den inte ska vara ovanpå en tårta.

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014