• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    155423 visningar
    792 svar
    792
    155423

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 1 Dec 21:47

    Hej!! Har precis hittat hit, vi ska gifta oss 24:e, som så många andra :) Har inte tagit tag i detalj planeringen än men hittills är detta klart: -kyrka -festlokal -band -fotograf - tärnor, näbbar och marskalker -toastmaster Klänning och ring är på agendan just nu och inbjudan är mitt stora bekymmer :) Kul att läsa om alla andras planer men lite stressande också :D

  • Äldre 3 Dec 09:08

    Vi gifter oss 10 maj 2014 :) vi har Bokat kyrka Bokat lokal Fixat transport och fotograf Köpt nästan alla kläder till brudnäbbarna (min son och lillasyster är jämngamla). Köpt superfina kravatter till brudgummen och best man. Bestämt tema. Vi ska ha både färgtema i mörklila, silver och svart och filmtema. Bokat frisör Bestämt gästlista. Och hittat en brudklänning till mig som jag bara älskar:) så nu får jag försöka hitta några snygga skor också så jag kan sy upp klänningen lite:) Vi har tyvärr problem med att bestämma vems efternamn vi ska ta :p Nu vill jag verkligen att tiden ska gå fort:)

  • Äldre 3 Dec 09:11

    Glömde ju att vi har även bestämt och fått besked av tärna, best man och toastmaster:) Och köpt klänningen som tärnan ska ha och bokat dj:)

  • Äldre 4 Dec 01:23

    en med stjärnfallet ska jag ha som vigselring:) Fästmannen har samma som han har som förlovningsring. Samma dag jag föddes såg min mamma ett stjärnfall så tyckte den passsade då vi gifter oss 4 dagar efter min födelsedag:)


  • Äldre 4 Dec 10:08

    Jag har inte varit så aktiv här i tråden men ska skärpa mig Vi gifter oss 31 Maj. Vi har hittils fixat:
    Vigselplats är ett naturreservat så går inte att boka
    Festlokal
    Tärnor och marshalkar, kanske 2 två till.
    Fotograf
    Tårta (en nära vän gör fantastiska tårtor som åker långt och är rätt fullbokad, bäst att boka tidigt )
    Liveband till festen (kompisar till mamma som gör det nästintill gratis !

    Nu innan December är slut ska vi göra inbjudningarna och jag ska köpa klänning, kinaklänning. Jättenervös inför klänningköpet att jag väljer den typ av klänning jag faktiskt vill ha, och sen självklart att den passar mig.

  • Äldre 4 Dec 10:15
    Angelwings87 skrev 2013-12-01 01:06:15 följande:
    Vart ska alla gifta sig nånstan om man får fråga?
    Vi ska gifta oss i Våxtorps kyrka som ligger strax utanför Laholm i Halland.
    Vi ska gifta oss i Mollungen Bokskog i Herrljunga kommun, hoppas på fint väder annars blir det paraply. Parkeringen till skogen är en gräsåker/äng, inte helt slätt men borde vara tillräckligt stor för alla. är rädd dock att om det regnar att någon gäst kan fastna, borde jag kontakta någon lokal bonde ifall vi behöver någon stark traktor?

    Festen har vi i en bygdegård, som vi ska piffa upp lite, komemr bli toppen!
  • Äldre 4 Dec 21:40
    Angelwings87 skrev 2013-12-01 01:06:15 följande:
    Vart ska alla gifta sig nånstan om man får fråga?
    Vi ska gifta oss i Våxtorps kyrka som ligger strax utanför Laholm i Halland.
    Vi ska ha vår vigsel i Länna kyrka utanför Norrtälje. Mysig liten kyrka vid en sjö.

    Någon som har tips om vart man hittar fina klänningar till tärnori stockholm??
  • Äldre 5 Dec 09:23

    Vi gifter oss i Torbjörntorps kyrka utanför Falköping. Festen ska vi ha i en bygdegård inte alls långt ifrån kyrkan :)

  • xMaria­x
    Äldre 5 Dec 10:54
    Kattaii skrev 2013-12-04 21:40:59 följande:
    Vi ska ha vår vigsel i Länna kyrka utanför Norrtälje. Mysig liten kyrka vid en sjö.

    Någon som har tips om vart man hittar fina klänningar till tärnori stockholm??
    Haha vad kul! Vi ska också gifta oss i Länna kyrka!!
  • Äldre 5 Dec 11:28

    Hej!

    Blir osäker på  om jag har "gått med" här :) Men nu gör jag i alla fall det, för nu har vi äntligen börjat komma en bit på vägen.

    -Save the date är utskickat
    -Restaurang och vigselförrättare är bokade
    Och änligen äntligen (efter mycket letande) har jag beställt min klänning :)

    Vi gifter oss den 31:a maj här nere i Frankrike.

    rivierabloggen.se 

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014