• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153516 visningar
    792 svar
    792
    153516

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 26 Nov 12:02
    Malin4900 skrev 2013-11-25 23:10:49 följande:
    Hittade bröllopsgruppen och har nu lagt till dig Maria. Det är ju perfekt med en fb grupp för att lättare kunna lägga upp bilder på saker :)
    24 Maj 2014
  • Äldre 28 Nov 21:02

    Pirr pirr! Gick in på smycka idag då de har 30 % rabatt idag till lördag. Ringde dit sambon som kom dit efter jobbet och tillsammans valde vi ut våra ringar <3 Åhh vad jag längtar tills jag får hämta hem dom :)Hoppas att de är lika fina i verkligheten som jag tror och hoppas! :)  Blev 4400 kr billigare inkl gravyr! Jättenöjd.
    Här är min blivande ring



     
    24:e maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 29 Nov 09:12

    Är det någon här inne som skickat vännerförfrågan till mig på fb och heter Emma? Som inte är med i gruppen än alltså.


  • Äldre 29 Nov 11:54

    Ja det är bara lilla jag det! Ganska ny på bt. Jag o sambon planerar bröllop till 31 maj. Känns bra att kunna bolla frågor o funderingar me andra! Glad jag hitta er!!

  • Äldre 1 Dec 01:06

    Hoppar in här! Vi ska gifta oss den 31 maj 2014. Har inte nån direkt budget men så billigt som möjligt då de bara är min fästman som har jobb.
    Än så länge har vi:
    Bokat kyrka
    Bokat lokal
    Köpt klänning
    Bokat hyra av kravatt och skjorta
    Gjort gästista
    Bestämt tärnor och marshallker
    Valt en ring (bara jag ska ha 2 ringar)
    Bestämt vart vi vill åka på bröllopsresa (har en sommarstuga i Bohuslän dit vi vill om den är ledig)
    Bestämt efternamn
    Fotograf (en vän som fottar och filmar gratis)

    Har maten, tårtan, transport och lite annat småfix kvar. Ska göra inbjudningskort i veckan och skicka dom i mitten av december.

    Vart ska alla gifta sig nånstan om man får fråga?
    Vi ska gifta oss i Våxtorps kyrka som ligger strax utanför Laholm i Halland.

  • Äldre 1 Dec 01:10
    xMariax skrev 2013-11-29 09:12:17 följande:
    Är det någon här inne som skickat vännerförfrågan till mig på fb och heter Emma? Som inte är med i gruppen än alltså.
    xMariax skrev 2013-11-25 08:47:47 följande:
    Okej, upptäckte precis att jag måste vara vän med de jag bjuder in, så alla som vill bli inbjudna kan ju lägga till mig på fb.
    Hej! Jag har skickat pm och vänförfrågam till dig:)
  • Äldre 1 Dec 08:11

    Hej! Gifter oss 24 maj nästa år! Vi ska ha bröllop i dagarna 3 😃 Svårt tycker jag och strukturera och veta vad man ska göra först och inte missa saker.. Vi har i alla fall bokat kyrka, lokal till festen och gjort inbjudningskorten. Sen fixat lite smågrejer.. Svårares tycker jag absolut att klänningen är! Vart köper ni era klänningar?

  • Äldre 1 Dec 15:38

    Välkomna ni som är nya, och grattis :) Vi gifter oss på Klädesholmen på Tjörn utanför Göteborg. Jag har köpt min klänning i butik i Göteborg.


    24 Maj 2014
  • Äldre 1 Dec 19:25
    feffeliii skrev 2013-12-01 08:11:14 följande:
    Hej! Gifter oss 24 maj nästa år! Vi ska ha bröllop i dagarna 3 😃 Svårt tycker jag och strukturera och veta vad man ska göra först och inte missa saker.. Vi har i alla fall bokat kyrka, lokal till festen och gjort inbjudningskorten. Sen fixat lite smågrejer.. Svårares tycker jag absolut att klänningen är! Vart köper ni era klänningar?
    Köpte min på Hanna Morris i Halmstad:)
  • Sofie R
    Äldre 1 Dec 19:29

    Igår hämtade jag ut min ring som jag köpt på eBay! Den är verkligen toksnygg, men än vågar jag inte vara odelat positiv! Måste till en guldsmed imorgon och få den värderad så jag vet att jag inte gjort bort mig! Men det är pirrigt!

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014