• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153188 visningar
    792 svar
    792
    153188

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 24 Nov 14:14
    veronica84 skrev 2013-11-24 10:00:16 följande:
    Idag är det exakt 6 månader till vår stora dag. Ja iaf vi som gifter oss den 24:e maj <3
    Ett halvår kvar till bröllopsdagen och en månad kvar till jul!

    Känns overkligt, fantastiskt, pirrigt, spännande och lite läskigt, allt på samma gång.
    24 maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 24 Nov 15:08

    Och så har jag shoppat lite Tungan ute
    Köpte ett par skor på en facebooksida där det säljs och köps bröllopssaker, kläder mm.

    De kostade över 1000 kr nya, men jag fick dem för 550, inkl frakt. De är i siden och ruskigt bekväma trots den 9 cm höga klacken! Ser knappt använda ut. Ett riktigt fynd som jag är mycket nöjd med.

    Jag hade tänkt mig lila skor (lavendel) men det gick inte riktigt hem hos fästmannen, han vill att jag ska ha "riktiga" brudskor. Men om han skulle ångra sig, så går de att färga! 



     
    24 maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 24 Nov 15:23
    amerika skrev 2013-11-24 15:08:27 följande:
    Och så har jag shoppat lite Tungan ute
    Köpte ett par skor på en facebooksida där det säljs och köps bröllopssaker, kläder mm.

    De kostade över 1000 kr nya, men jag fick dem för 550, inkl frakt. De är i siden och ruskigt bekväma trots den 9 cm höga klacken! Ser knappt använda ut. Ett riktigt fynd som jag är mycket nöjd med.

    Jag hade tänkt mig lila skor (lavendel) men det gick inte riktigt hem hos fästmannen, han vill att jag ska ha "riktiga" brudskor. Men om han skulle ångra sig, så går de att färga! 


     
    24 maj 2014
    Jag kollade på exakt dem skorna!! De är helt fantastiskt fina!
  • amerik­a
    Äldre 24 Nov 15:30
    xMariax skrev 2013-11-24 15:23:02 följande:
    Jag kollade på exakt dem skorna!! De är helt fantastiskt fina!
    Visst är de!! Tungan ute
    Jag har lite problem med mina fötter, behöver ha bekväma skor. Och de är oftast inte så snygga, precis... Jag har letat efter skor m klack, men ej platå samt med hel tå (ej spetsig) och hel häl. Och så fick de gärna vara lite uppbyggda i hålfoten samt inte vara för smala på sidorna så att de blir stadiga. Inte så lätt kombo precis!

    Så ja, jag är riktigt nöjd! Inte minst för att fästmannen oxå tyckte de är riktigt läckra, inte för att jag köper skor som ska glädja honom men känns ju kul att han tycker bruden ser snygg ut på bröllopsdagen liksom Flört
    24 maj 2014
  • Äldre 24 Nov 17:34

    Tjoho, nu är ringarna beställda!  Hur ska man kunna låta bli dem i 6 månader nu? Var och provade brudklänningar i fredags, trots att jag hade bestämt mig för att beställa från nätet och bara prova ut en lämplig modell i affären blir det nog så att jag beställer en i affären istället. Hittade en för 6000:-, är det alldeles för mycket pengar att lägga på en klänning? Jag hade bestämt mig för att lägga max 5000:-...  

  • Äldre 24 Nov 18:54

    Vad är det för facebooksida? Blev väldigt nyfiken :)


    24 Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 24 Nov 21:24

    Jag tänkte bara kolla om det finns något intresse för en dold fb-grupp? Isåfall skapar jag en. Den kommer då inte gå att söka på utan man måste få inbjudan av admin så det finns ingen risk att någon annan ser.


  • amerik­a
    Äldre 24 Nov 21:45
    Malin4900 skrev 2013-11-24 18:54:14 följande:
    Vad är det för facebooksida? Blev väldigt nyfiken :)
    Den heter Bröllop köp/sälj/bytes/bortskänkes hela Sverige.
    Man måste bli godkänd som medlem av admin men det var inga problem.
    24 maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 24 Nov 21:46
    xMariax skrev 2013-11-24 21:24:22 följande:
    Jag tänkte bara kolla om det finns något intresse för en dold fb-grupp? Isåfall skapar jag en. Den kommer då inte gå att söka på utan man måste få inbjudan av admin så det finns ingen risk att någon annan ser.
    Jag är med om det skapas en sådan grupp!
    24 maj 2014
  • Äldre 24 Nov 21:48

    Maria - jag är på!

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014