• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153571 visningar
    792 svar
    792
    153571

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 21 Nov 18:43
    Jackie85 skrev 2013-11-21 09:31:41 följande:
    Vet ni om det finns någon mer aktiv tråd för oss som gifter oss maj 2014?
    Tråden blir ju så aktiv som vi gör den, upp till oss alltså!
    24 maj 2014
  • Äldre 21 Nov 20:02

    Här kommer ett bildkollage på lite saker som är bestämt :) 



     
  • Äldre 21 Nov 20:09
    xMariax skrev 2013-11-21 14:47:01 följande:
    Nej tyvärr inte.. :-/ Helst skulle jag vilja ha en fb-grupp..
    Det hade vart kanon ju. Vet du hur man startar en sån grupp? Hemlig i så fall så inte folk fattar att man skall gifta sig.
  • xMaria­x
    Äldre 21 Nov 22:29
    Jackie85 skrev 2013-11-21 20:09:22 följande:
    Det hade vart kanon ju. Vet du hur man startar en sån grupp? Hemlig i så fall så inte folk fattar att man skall gifta sig.
    Ja det vet jag. Skapade en sån grupp för mina tärnor. Problemet är väl att man måste bjuda in minst en vän direkt när man startar gruppen.. :/
  • Äldre 22 Nov 06:21

    Åhhh vilken fin och vad härligt att ha den hos er :) Hur många gånger har du varit på väg och kika på den men lyckats hålla dig??! ;)


    xMariax skrev 2013-11-21 15:42:29 följande:
    Idag hämtade sambon min ring!!! {#emotions_dlg.flower} Dålig bild men sambon lät mig inte prova den längre Oskyldig


    24:e maj 2014
  • Äldre 22 Nov 08:48

    Igår köpte jag en jättesöt liten spetsklänning till vår dotter som kommer vara brudnäbb på bröllopet. Hittade en som var nästan exakt sådan jag letat efter för bara 249:- på Lindex. Supersöt, ska bara byta ut det svarta bandet mot ett bredare sidenband som matchar våra färger bara och ev komplettera med något lager tyll så kjolen blir lite puffigare. Så nöjd!! Och dottern älskade den hihi

  • Äldre 22 Nov 08:49

    Där kom klänningen med :)


  • xMaria­x
    Äldre 22 Nov 10:18
    veronica84 skrev 2013-11-22 06:21:27 följande:
    Åhhh vilken fin och vad härligt att ha den hos er :) Hur många gånger har du varit på väg och kika på den men lyckats hålla dig??! ;)
    Jag har faktiskt inte kikat sååå mycket! Bara 2-3 gånger efter att jag provade den. Men jag har inte provat den något mer.
    FruPuff skrev 2013-11-22 08:49:04 följande:
    Där kom klänningen med :)


     Nej men gud så söt!
  • Äldre 23 Nov 12:37

    Hej tjejer!

    Long time no see

    FruPuff: vilken supersöt klänning till dottern!

    Här går det fram i ganska sakta mak, men vi har enats om en design för inbjudningskorten. Mamma som är en duktig scrappare ska göra dem

    Ska äntligen visa bilder på min klänning, men lägger dem i ett nytt inlägg!

  • Äldre 23 Nov 12:49

    Inte världens bästa bilder, men...
    Först en bild på klänningen jag provade här i Sverige som kostade 8700 kr. Det är samma modell som den kinesiska sömmerskan sydde min klänning efter.



    Sen bilden på min Kinaklänning. OBS!!! Jag har beställt den i en för liten storlek då jag ska gå ner minst 5 kg. Så jag är alldeles för tjock för klänningen idag och därför sitter den illa. Den ska "trilla ner" ca 5 cm till, för den hamnar för högt just nu (fettet håller den uppe haha). Beställde den floorlength och utan släp så den är med vilje kortare än ursprungsmodellen.
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014