• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153377 visningar
    792 svar
    792
    153377

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 11 Nov 11:44
    emewes skrev 2013-11-11 07:52:18 följande:
    Har ett litet problem, och det är att min m2b tycker att det är så himla lång tid kvar till bröllopet så han förstår inte varför jag "stressar" så med att fixa saker redan nu. Tips på hur jag kan få honom att fatta att tiden går fort och att vissa saker måste man boka i tid mottages tacksamt :)

     
    Välkommen! Säg helt enkelt som det är ''Fotograf behöver bokas nu för annars kanske någon annan hinner före och om vi har otur står vi där sen utan fotograf.'' Tex. ''Klänningen tar tid att beställa hem och butiken behöver extra tid för att göra förändringar ifall den inte passar'' (standard är väl 4-6 månader när det är från butik).
    FruPuff skrev 2013-11-11 08:10:08 följande:

    Nån mer i tråden som ska beställa/har beställt klänning via någon av Kina-sidorna?


    Jag kommer att beställa min klänning från jenjenhouse och jag vet att det är fler som beställt därifrån i tråden..
  • Äldre 11 Nov 14:19
    xMariax skrev 2013-11-11 11:44:13 följande:
    FruPuff skrev 2013-11-11 08:10:08 följande:

    Nån mer i tråden som ska beställa/har beställt klänning via någon av Kina-sidorna?


    Jag kommer att beställa min klänning från jenjenhouse och jag vet att det är fler som beställt därifrån i tråden..
    Va kul! Vilken modell har du tänkt att välja, och när tänker du göra din beställning?
  • xMaria­x
    Äldre 11 Nov 19:30
    FruPuff skrev 2013-11-11 14:19:35 följande:
    Va kul! Vilken modell har du tänkt att välja, och när tänker du göra din beställning?
    Det blir en ball-gown modell. Kommer beställa nu i slutet av november (när nästa lön kommer)

    Fast med vit rosett


     
  • Äldre 11 Nov 19:44

    Frupuff: Jag har beställt en klänning från jenjenhouse. Fick den efter ca 2-3 veckor har jag för mig. Figursydd och passade bra, blev lite tajt vid armhålan så där ska en sömmerska få hjälpa till. Men annars är jag hur nöjd som helst med klänningen :)

  • Äldre 12 Nov 12:07

    Va kul att det är fler som beställer kläningar via nätet.


    xMariax: åh det kan nog bli jättefint! :)

    Veronica84: va spännande, du har inte lust att visa bild på din klänning och bilden på jenjen:s sida? :P

  • Äldre 12 Nov 13:27
    FruPuff skrev 2013-11-12 12:07:06 följande:

    Va kul att det är fler som beställer kläningar via nätet.


    xMariax: åh det kan nog bli jättefint! :)

    Veronica84: va spännande, du har inte lust att visa bild på din klänning och bilden på jenjen:s sida? :P


    Visst fixar det i veckan :)
  • Äldre 12 Nov 19:47

    FruPuff: jag har också beställt min klänning från Kina, dock inte från Jenjenhouse. Min kommer från en säljare på dhgate.com. Är väldigt nöjd! Dock väger jag för mycket för klänningen just nu, men det var meningen för jag ska gå ner i vikt efter nyår

  • Äldre 13 Nov 13:28
    xMariax skrev 2013-11-11 19:30:02 följande:
    Det blir en ball-gown modell. Kommer beställa nu i slutet av november (när nästa lön kommer)

    Fast med vit rosett


     


    Jättefin! :)

  • Äldre 13 Nov 19:43
    FruPuff skrev 2013-11-12 12:07:06 följande:

    Va kul att det är fler som beställer kläningar via nätet.


    xMariax: åh det kan nog bli jättefint! :)

    Veronica84: va spännande, du har inte lust att visa bild på din klänning och bilden på jenjen:s sida? :P




    Här är bilderna :)

    Ringde och hörde om församlingshemmet och det gick bra att boka den så nu är det klar :)
    Ska bara söka om tillstånd att få servera alkohol till middagen och får vi inte det så får vi leta efter en ny lokal.
    24:e maj 2014 kl 15
  • Äldre 14 Nov 13:39

    Veronica84: Åh va fin den ääär! Har själv kikat på just den klänningen :)
    Hur känns kvalliteten på spetsen? Är du nöjd? Nått att tänka på om man beställer från jenjen? Hur mycket kostade det allt som allt?

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014