• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    155197 visningar
    792 svar
    792
    155197

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 9 Nov 11:55

    En fråga. Jag kan ju iofs köpa klänning redan nu, men hade tänkt gå ner sådär 10 kg. Går det att rätta till innan bröllopet. Hur ska jag göra? Köpa klänning efter jag gått ner i vikt? Eller köpa den nu?

  • Äldre 9 Nov 20:05

    Nu är äntligen fotografen, cateringen, trubaduren och bröllopsresan bokad Skrattande
    Bröllopsresan blir 2 veckor i Cypern. Det känns så skönt att det äntligen börjar hända saker!!

  • xMaria­x
    Äldre 10 Nov 11:52

    Det vi har gjort nu är:

    -Bokat kyrka
    -Valt tärnor och marshalker
    -Planerat med mina svärföräldrar hur vi ska ha festen (på deras tomt, svärfar ska snickra ihop möblerna tex)
    -Planerat porslin
    -Bestämt transport till oss alla
    -Bokat fotograf
    -Fixat inbjudningskort
    -Köpt min ring
    -Bestämt tårta
    -Gästlistan är klar
    -Bestämt kläder (köper dem när nästa lön trillar in)
    -Köpt skor
    -Bestämt efternamn
    -Börjat träna på sminkning (äntligen!)

    Tidigare i veckan köpte jag på mig en ansiktsrengöring och lite smink så att jag kan börja träna. Ansiktsrengöringen har redan gett mycket resultat och sminket tycker jag känns helt ok hittills, speciellt eftersom att jag är helt ovan.
    Här nedan är en bild på mitt andra försök (igår) jag tycker det ser helt ok ut, men jag kommer att göra förändringar. Bland annat lite mörkare ögonskugga, kanske någon rouge och nåt läppstift/läppglans. Men hur tycker ni som är lite mer sminkvana att det ser ut? Ser det rätt ut för mitt utseende? Funkar det som brudsminkning?
    Kan tillägga att innan jag började med allt detta så hade jag jättetorr och finnig ''tonårshud'' och pormaskar.

    Ursäkta de dåliga mobilbilderna, jag kan tillägga också att hudtonen är samma hela vägen i verkligheten, det är bara ljuset här som gör att det ser grått ut i pannan. Ögonskuggan syns inte så mycket här tycker jag, men det är mörkare brunt längst ut på ögonlocken och blir ljusare in mot mitten.



     
  • Äldre 10 Nov 20:06

    Mycket som hänt här ser jag

    JAg väntar fortfrande på min klänning 3 månader sedan jag köpte den, de skulle bara byta ut kuddarna i bysten för de var i fel färg , hmmm frust.
    Har hittat ett slöja på myrorna för  60kr vet ej om det funkar ännu då jag inte fått klänningen, nyansen kanske inte passar.
    Efter att gått i mina skor en hel del så känner jag att det inte kommer funka så jag har beställt ett annat par från jenjenhouse blev billigt då de var på kampanj så 350 inkl frakt.

    Nästan alla stora grejerna är bokade, fick i fredags bekräftad kyrkan efter 5 månaders väntan fortfarande inte prällen bestämd men det är pga svenskakyrkans bökiga regler. Man måste tydligen ha en präst från sin egen församling.

    Massa små grejer kvar, någon som hittat någon bra sida för caketoppers? 

  • Äldre 11 Nov 06:15
    xMariax skrev 2013-11-08 08:42:46 följande:
    Jag tror inte att det skulle gå att pruta när det är en stor kedja, däremot kanske om det är en enskilld butik.

    Ok tack :)


    Jag skulle vänta tills november och kolla om lokalen(församlingshemmet) intill kyrkan är ledig och nu har vi kommit till rätt månad iaf :) Ska nog testa att ringa i eftermiddag när jag slutar tidigt för en gångs skull.


    Annars står det rätt still här med. m2b´s kläder ska köpas i mitten på dec när min mamma kommer ner och är barnvakt. Tänkte kolla på ringar samma dag.


    Maten och tårtan är fortfarande inte bestämt, känns så långt bort att redan nu bestämma oss, men kanske lika bra att göra det så kan vi bocka av den punkten oxå.

  • Äldre 11 Nov 07:52

    Va roligt med en sida för maj-brudarna. Jag är ny här på Bröllopstorget, men hoppar in här då de verkar vara full fart i den här tråden. Vi förlovade oss 17 juli 2013 och gifter oss 30 maj 2014, är det fler som gifter sig inom ett år efter förlovningen?

    Vi har båda väldigt stora släkter, så därför blir det mååånga gäster... Tror vi är uppe i 96 gäster, och vi hade ju tänkt ha ett budgetbröllop :)
    Men det går nog ihop sig :) Vi har tänkt göra så  mkt som möjligt själva för att skära ner lite på kostnaderna..
    Vi har:
    Bokat kyrkan (vi bor ute på landet på en gård och kyrkan ligger bara 1 km från vår gård, perfekt!)
    Fixat solist till vigselakten (blir mina kusiner som är sjukt duktgia på att både spela gitarr & sjunga)
    Bestämt lokal (blir maksinhallen hemma på gården)
    Fixat inredning och porslin (Får låna gratis av hembyggdsföreningen)
    Bestämt mat (blir buffé då det känns mer lättsamt och mer "vi". Vi ska även laga all mat själva mha släkten, eftersom vi har nötkött från egen uppfödning, och även äger ett slakteri med industrikök där vi kan laga massor med mat)
    Fixat tårta (en kompis som är jätteduktigt på att baka har erbjudit sig att göra den)
    Tittat på klänning (ska till butik igen på lördag för slutgiltigt val)
    Börjat göra inbjudningskorten (är pysslig så vill gärna göra dem själva)
    Fixat fotograf (blir en gammal klasskompis som gör det för en liten summa och mat)
    Fixat personal till middagen och festen (blir 4 kompisar till lillasyster som får en liten summa och mat)
    Bestämt band (har dock inte fått tag i dem än, så hoppas att de fortfarande är tillgängliga!)

    Har ett litet problem, och det är att min m2b tycker att det är så himla lång tid kvar till bröllopet så han förstår inte varför jag "stressar" så med att fixa saker redan nu. Tips på hur jag kan få honom att fatta att tiden går fort och att vissa saker måste man boka i tid mottages tacksamt :)

     

  • Äldre 11 Nov 08:03
    Jessica327 skrev 2013-11-08 23:38:37 följande:
    Tjena.

    Får lite panik när jag läser era inlägg. Vi har precis troligen kommit på att den 10 maj smäller det. Vi har inte bokat något ännu helt. Utan preliminärbokat.

    Inget annat är klart. Varken ring, kläder, mat, tårta, ja etc... inget :) Men jag tycker det känns ganska gott om tid så...? Det är väll andra som är lite före bara :)
    Precis samma läge för oss. I förra veckan fick vi bokat lokal, kyrka och hotyellnatt. Och tillfrågat tärnor, bestman samt toastmaster. Men länge än så har vi inte kommit... :) Och vi kör 3 maj! Whiiie!
  • Äldre 11 Nov 08:05
    xMariax skrev 2013-11-10 11:52:41 följande:
    Ursäkta de dåliga mobilbilderna, jag kan tillägga också att hudtonen är samma hela vägen i verkligheten, det är bara ljuset här som gör att det ser grått ut i pannan. Ögonskuggan syns inte så mycket här tycker jag, men det är mörkare brunt längst ut på ögonlocken och blir ljusare in mot mitten
    Hej! Vad är det för ansiktsrengöring du använder? Jag har väldiga problem med finnar och tyvärr nu även ärr...
  • Äldre 11 Nov 08:10
    Jessica327 skrev 2013-11-09 11:55:01 följande:
    En fråga. Jag kan ju iofs köpa klänning redan nu, men hade tänkt gå ner sådär 10 kg. Går det att rätta till innan bröllopet. Hur ska jag göra? Köpa klänning efter jag gått ner i vikt? Eller köpa den nu?

    Även de bryderierna har jag. Tänkte försöka banta så mycket som möjligt närmsta två-tre månaderna och beställa nån forma av" Kina-klänning" i slutet av januari/februari. Sen fortsätta bantning och sy in den i april hos sömmerska. Har man snörning i ryggen kanske man kan dra in den ändå. Vet att för mindel så gör -6 kg på vågen är ungefär en klädstorlek.


    Nån mer i tråden som ska beställa/har beställt klänning via någon av Kina-sidorna?

  • xMaria­x
    Äldre 11 Nov 11:39
    kärleken skrev 2013-11-11 08:05:37 följande:
    Jag använder Neutrogena Visibly clear Pink grapefruit (den med pump)


     
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014