• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153558 visningar
    792 svar
    792
    153558

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 7 Nov 15:39

    Idag köpte jag ringen!!! Det blev inte precis lika billigt som jag räknat med pga lite missförstånd, men den kostade 5742:- istället för 6512:- så det är bra ändå. Får hämta ut den färdiggraverad och allt om 2 veckor.

     


  • Äldre 7 Nov 20:12

    Härligt Maria! Vi hämtar också våra om två veckor jag hade en del skrotguld hemma så vi fick båda ringar för 6000 kr och då innehåller ändå min sju diamanter. Känns kul att få användning av sitt gamla guld och komma ner i pris. Jag hade ju inte tänkt mig diamanter först, så jag hade budgeterat 4000 kr, men utan skrotguldet hade vi hamnat på typ 9000 kr.

  • Äldre 7 Nov 20:20

    Idag var jag förresten hos frisören som ska göra uppsättningen till bröllopet för första gången. Kanontrevlig med en massa bra idéer som lutar precis åt det hållet jag vill ha det. Skönt att jag fick så bra vibbar av henne! Dessutom ligger salongen direkt bakom hotellet där vi tjejer ska klä på oss så det är bara att smyga bort sen efter.

  • xMaria­x
    Äldre 7 Nov 21:42

    Vad smart Caledonia! Tyvärr så har vi inget guld att lämna in alls, så vi får betala hela summan, men det är inte så farligt, vi spar in mycket pengar på annat och våra föräldrar vill tydligen hjälpa till med mycket.


  • Äldre 8 Nov 06:27
    xMariax skrev 2013-11-07 15:34:42 följande:
    Guldskytten i Eskilstuna.

    Ok tack :)


    Skönt att ni har det avprickat. Jag funderar på att gå till smycka här i Märsta. Hon sa att jag skulle kunna få ett lite bättre pris än en annan guldbutik här i stan. Kan man försöka pruta ner priser på ringar? Någon som vet? Kanske några hundralappar?


    Caledonia: Så himla smidigt :) Lägg gärna upp bilder sen när du har varit på provuppsättning :)

  • xMaria­x
    Äldre 8 Nov 08:42
    veronica84 skrev 2013-11-08 06:27:38 följande:

    Ok tack :)


    Skönt att ni har det avprickat. Jag funderar på att gå till smycka här i Märsta. Hon sa att jag skulle kunna få ett lite bättre pris än en annan guldbutik här i stan. Kan man försöka pruta ner priser på ringar? Någon som vet? Kanske några hundralappar?


    Caledonia: Så himla smidigt :) Lägg gärna upp bilder sen när du har varit på provuppsättning :)


    Jag tror inte att det skulle gå att pruta när det är en stor kedja, däremot kanske om det är en enskilld butik.
  • Äldre 8 Nov 23:38

    Tjena.

    Får lite panik när jag läser era inlägg. Vi har precis troligen kommit på att den 10 maj smäller det. Vi har inte bokat något ännu helt. Utan preliminärbokat.

    Inget annat är klart. Varken ring, kläder, mat, tårta, ja etc... inget :) Men jag tycker det känns ganska gott om tid så...? Det är väll andra som är lite före bara :)

  • xMaria­x
    Äldre 9 Nov 00:09
    Jessica327 skrev 2013-11-08 23:38:37 följande:
    Tjena.

    Får lite panik när jag läser era inlägg. Vi har precis troligen kommit på att den 10 maj smäller det. Vi har inte bokat något ännu helt. Utan preliminärbokat.

    Inget annat är klart. Varken ring, kläder, mat, tårta, ja etc... inget :) Men jag tycker det känns ganska gott om tid så...? Det är väll andra som är lite före bara :)
    Nja, gott om tid är det väl kanske inte riktigt, men tillräkligt! Vi bokade kyrkan för några veckor sen och fick då kompromissa om tid för att ett annat par redan bokat den tiden vi ville ha. Då gifter vi oss ändå i en liten lantkyrka utanför en liten byhåla.. Tungan ute
  • Sofie R
    Äldre 9 Nov 06:34

    Ja lokal och sånt börjar bli bråttom! Och tänkt på att många klänningar i butik har typ 4 månaders leveranstid!

  • xMaria­x
    Äldre 9 Nov 10:37
    Sofie R skrev 2013-11-09 06:34:41 följande:
    Ja lokal och sånt börjar bli bråttom! Och tänkt på att många klänningar i butik har typ 4 månaders leveranstid!
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014