• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153468 visningar
    792 svar
    792
    153468

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 6 Nov 12:39

    Hej!Jag min blivande hade först satt datumet 14/6-14 men efter någon månad kom hans chefer på att han inte kunde vara ledig just då! Arrgghhh! Typiskt! Så det blir den 31/5 istället! Vi har bokat kyrka, festlokal, bestämt meny. Jag har valt min brudtärna men bestmen är ännu oklart tror jag! ;) Eller min blivande har nog bestämt sig för vem han vill ha, men har ännu inte frågat! Klänning kommer nog att beställas på nätet, ska dock ut och prova olika modeller så jag vet vad jag letar efter. Vill inte lägga mer än 5000kr på klänning. Sen ska vi ut och kolla på våra vigselringar i slutet på månaden.Inbjudningarna ska jag med hjälp av vänner själv tillverka, funderar på att skicka ut dom i början av januari.Åhhh vad jag längtar till Maj nu!  Vi hade tänkt oss en budget som slutade på 60000 kr, vi kommer bjuda 66 st.Hur går det för er andra?          

  • xMaria­x
    Äldre 6 Nov 18:33

    Nu har äntligen inbjudningarna kommit!!! Är supernöjd!! Ni får ursäkta den dåliga kvaliten, det är fotat med mobilkamera just nu..



     
    Jag och m2b var nere på stan idag också och av ren slump såg vi att min ring var på 20% rea just nu!!! Så imorgon ska jag åka in och köpa den!! Pirrigt!!!
    Kommer kosta ca 5200:- istället för strax över 6500:-  
  • Äldre 6 Nov 19:35

    Veronica - som jag förstått det så om man får tull på paket skickade via EMS så får man som ett postförskott och betalar tullen när man hämtar ut paketet. Mitt paket blev utkört av Posten. EMS skickar iaf inga egna fakturor, de sköts av Posten här i Sverige och det stod även ordet "tullfri" på paketet. Har inte hört att Posten skickar ut fakturor?

  • Äldre 6 Nov 21:02

    Min ring med håvar kom fr safifra.se blev kanön nöjd. Kommer passa kanon ed vigselringen ja fick av den blivande vid kriteriet ;) Ännu bättre att att den hamnade på 295kronor. Vi har bokat: kyrka, festlokal, underhållning, frisör, smink, buketter, blomsterbåge samt snittblommor, catering (m2b s mamma) dock meny ej bestämd, tid för förprövning e också bokat....sprit inhandlas i Tyskland å dit åker vi nästa år någon gång! Transport å chaufför e också bokat :) Tärna, Bestman, toastmaster å madame är tillfrågade å alla så ja :) Inbjudningskort e påbörjade (vi gör de själva) Vasar, ljus, organzalöpare och lite dekorationsstenar är inhandlat Kostym inhandlas på mellandagsrean å min klänning kommer beställas fr jenjenhouse.se Ska till London i nästa vecka å hoppas där på å hitta skor å lite annat skoj. Planerar ni att byta klänning under kvällens gång? Jag tänkte inte göra de, el är de opraktiskt tros? Vår budget hamnar på lite över 30 000kr å vi kommer ha allt vi önskar! Känns kanon! 3maj var är du????

  • Äldre 6 Nov 21:03

    Www.safira.se ska de ju va!!!

  • Äldre 7 Nov 10:07

    sofiecallmer skrev 2013-11-06 21:02:04 följande:Min ring med håvar kom fr safifra.se blev kanön nöjd. Kommer passa kanon ed vigselringen ja fick av den blivande vid kriteriet ;) Ännu bättre att att den hamnade på 295kronor. Vi har bokat: kyrka, festlokal, underhållning, frisör, smink, buketter, blomsterbåge samt snittblommor, catering (m2b s mamma) dock meny ej bestämd, tid för förprövning e också bokat....sprit inhandlas i Tyskland å dit åker vi nästa år någon gång! Transport å chaufför e också bokat :) Tärna, Bestman, toastmaster å madame är tillfrågade å alla så ja :) Inbjudningskort e påbörjade (vi gör de själva) Vasar, ljus, organzalöpare och lite dekorationsstenar är inhandlat Kostym inhandlas på mellandagsrean å min klänning kommer beställas fr jenjenhouse.se Ska till London i nästa vecka å hoppas där på å hitta skor å lite annat skoj. Planerar ni att byta klänning under kvällens gång? Jag tänkte inte göra de, el är de opraktiskt tros? Vår budget hamnar på lite över 30 000kr å vi kommer ha allt vi önskar! Känns kanon! 3maj var är du????Jag kommer förmodligen också att beställa min klänning ifrån jenjenhouse.com Vilken klänning har du fastnat för? Festtid.se är också en bra sida med fina klänningar. Dekorationsstenar, tips på bra affärer? Jag hade som tanke att byta klänning under kvällen men har kommit fram till att det är för mycket jobb och pengar!Gud vad mycket du har fixat! Flitens lampa lyser... 

  • Äldre 7 Nov 13:35

    Vilken butik då? Har för mig att du och jag var intresserad av likadan ring nämligen? :)


    xMariax skrev 2013-11-06 18:33:30 följande:
    Nu har äntligen inbjudningarna kommit!!! Är supernöjd!! Ni får ursäkta den dåliga kvaliten, det är fotat med mobilkamera just nu..


    Jag och m2b var nere på stan idag också och av ren slump såg vi att min ring var på 20% rea just nu!!! Så imorgon ska jag åka in och köpa den!! Pirrigt!!!
    Kommer kosta ca 5200:- istället för strax över 6500:-
  • Äldre 7 Nov 13:36
    Caledonia skrev 2013-11-06 19:35:33 följande:
    Veronica - som jag förstått det så om man får tull på paket skickade via EMS så får man som ett postförskott och betalar tullen när man hämtar ut paketet. Mitt paket blev utkört av Posten. EMS skickar iaf inga egna fakturor, de sköts av Posten här i Sverige och det stod även ordet "tullfri" på paketet. Har inte hört att Posten skickar ut fakturor?
    Ok :) Vad skönt för dig :) Jag fick från UPS och jag hämtade ut den själv på deras lager på Arlanda.
  • Äldre 7 Nov 14:40

    Hej. Vi fundera på att gifta oss den 10 maj. Har preliminärt bokat lokal och catering. Vi velar fortfarande. Hade även bokat tid den 2 augusti...

  • xMaria­x
    Äldre 7 Nov 15:34
    veronica84 skrev 2013-11-07 13:35:07 följande:
    Vilken butik då? Har för mig att du och jag var intresserad av likadan ring nämligen? :)
    Guldskytten i Eskilstuna.
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014